Infiniti powstało w 1989 roku, jednak w Polsce daje o sobie znać od niedawna. W naszym kraju marka ta nie odbiła się

dotychczas dużym echem, ponieważ klientów upatrywała sobie głównie za Oceanem. Dopiero debiutująca w 2009 roku druga generacja modelu FX zdołała uwieść polskich kierowców amerykańskim stylem.
Wszystko może zmienić wjeżdżający na polskie drogi Q50. Jest to luksusowy, ale także bardzo dynamiczny sedan klasy średniej, zastępujący dotychczasowy model G. Od razu trzeba zaznaczyć, że ze swoim poprzednikiem nie ma nic wspólnego. Nie przyznaje się do niego nawet z nazwy. Wszystko dlatego, że inauguruje on powrót do tradycyjnego nazewnictwa firmy i reprezentuje pierwszy z modeli Infiniti Q nowej generacji. A nowe, w tym przypadku, oznacza lepsze.
Model Q50 w każdym calu wygląda na auto stworzone z precyzją i pasją oraz zupełnie nie odzwierciedla stereotypu aut amerykańskich, jako niedopracowanych i spartańskich. Połączenie ciekawego, nieco agresywnego wyglądu i eleganckiej linii, czyni z tego pojazdu zarówno sportowca, jak i doskonałe auto biznesowe. Infiniti urzeka także wnętrzem. Każdego pasażera otaczają materiały najlepszej jakości, a kierowcy oddano do dyspozycji bardzo nowoczesny kokpit, nad którym króluje dużych rozmiarów ekran nawigacji. Ciekawostką są tu fotele – zostały one zaprojektowane w sztucznie stworzonym przez NASA stanie nieważkości... Nie trzeba wiedzieć co to znaczy, by zauważyć, że są one bardzo wygodne. Dopełnieniem wszystkiego jest rozstaw osi wynoszący 2850 mm, który gwarantuje zadowalającą ilość miejsca nawet dla wysokich osób.

Pod maską tego auta może znajdować się Diesel o pojemności 2,2 litra lub wzbudzający coraz więcej zainteresowania wśród klientów zza Oceanu silnik hybrydowy. Ta druga opcja oznacza połączenie 3,5-litrowego motoru V6 z jednostką elektryczną, z których łącznie wykrzesano 364 KM. Zsumowany moment obrotowy tego auta wynosi 546 Nm. Cała moc przenoszona może być na tylną oś lub na wszystkie cztery koła (AWD).
Co ważne, pro-ekologiczne podejście wcale nie studzi zapału do jazdy. Przynajmniej nie w tym samochodzie. Pierwszą „setkę” Infiniti Q50 osiąga już po 5,2 s. To wynik zbliżony do Porsche 911! Maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h, a przy sprawnym rozpędzaniu pomaga 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z manetkami przy kierownicy. To jednoznaczny dowód na to, że hybryda nie musi być wolna. Ale czy nie cierpi na tym ekologiczna strona auta? Otóż przedstawiciele Infiniti twierdzą, że Q50 dzięki połączeniu siły klasycznego silnika V6 z „zieloną” naturą jednostki elektrycznej, zużywa średnio 6,5 l paliwa na 100 km i emituje 155 g CO2 na km. Ale to może nie wystarczyć klientom Infiniti. Właśnie dlatego, model Q50 w wersji hybrydowej oferowany jest tylko w najwyższym wariancie wyposażenia.
Z kolei 2,2-litrowa jednostka to pierwszy czterocylindrowy silnik Diesla marki Infiniti. Został on opracowany wspólnie z firmą Daimler AG. Infiniti z tym motorem osiąga moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. W przełożeniu

na język osiągów daje to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 s, prędkość maksymalną wynoszącą 231 km/h i mnóstwo frajdy z jazdy za sprawą tylnego napędu. Mimo solidnej dawki mocy, samochód potrafi zadowolić się średnio 4,4 litrami oleju napędowego na 100 km i emitować 114 g CO2 na km. Kierowca może wybierać pomiędzy sześciobiegową manualną i siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Auto dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia, a jego ceny rozpoczynają się od ok. 144 tys. zł.
By dać kierowcom wolną rękę i możliwość wydania dodatkowych „kilku groszy”, Infiniti oferuje opcjonalne pakiety. Ciekawie wygląda „Tarcza bezpieczeństwa”, czyli inteligentny tempomat z szeregiem systemów pomagających zapobiec kolizji, lub „Pakiet multimedialny” z nawigacją i nagłośnieniem BOSE z 14 głośnikami.
Infiniti Q50 będzie w Polsce walczyło głównie z autami niemieckimi: Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesem klasy C. W wersji hybrydowej jego najgroźniejszym rywalem może być nieco słabszy Lexus IS 300h. Za Q50 w Polsce zapłacimy od 144 493 zł. Za tę cenę otrzymamy jednak samochód z silnikiem Diesla. Chcąc przysłużyć się środowisku i sięgając po odmianę hybrydową, będziemy musieli wyłożyć od 215 849 zł. Dodając do tego napęd na cztery koła oraz kilka interesujących opcji, cena modelu może zbliżyć się do 300 tys. zł. Jak widać przyjemność komfortowej z jazdy w zgodzie z naturą ma swoją cenę.
Wybrane dane techniczne **Infiniti Q50 i konkurentów:**
marka/model | Infiniti Q50 3.5h | Lexus IS 300h | BMW Serii 3 ActiveHybrid |
Cena (zł) | 215 849 | 157 900 | 249 300 |
typ nadwozia/liczba drzwi | Sedan/4 | Sedan/4 | Sedan/4 |
liczba miejsc | 5 | 5 | 5 |
Wymiary i masy | |||
długość/szerokość/wysokość (mm) | 4790/1820/1455 | 4665/1810/1430 | 4624/1811/1429 |
rozstaw kół: przód/tył (mm) | 1535/1550 | 1535/1550 | 1531/1572 |
rozstaw osi (mm) | 2850 | 2800 | 2810 |
masa własna (kg) | 1750 | 1620 | 1510 |
pojemność bagażnika (l) | 400 | 450 | 480 |
pojemność zbiornika paliwa (l) | 70 | 66 | 60 |
Układ napędowy | |||
rodzaj paliwa | benzyna | benzyna | benzyna |
typ silnika | Benzynowy/elektryczny (hybryda) | Benzynowy/elektryczny (hybryda) | Benzynowy/elektryczny (hybryda) |
pojemność (cm3) | 3498 | 2494 | 2979 |
liczba cylindrów | 6 | 4 | 6 |
napędzana oś | tylna | tylna | tylna |
Skrzynia biegów | |||
typ/liczba przełożeń | Automatyczna/7 | Automatyczna/bezstopniowa | Automatyczna/8 |
Osiągi | |||
Moc maks. (KM/obr/min) | 364 | 223 | 354 |
Mom. obr. maks. (Nm/obr/min) | 546 (łącznie) | 221 (benz.)+ 300 (elektr.) | 400 (benz.)+ 210 (elektr.) |
Czas przysp. 0-100 km/h (s) | 5,2 | 8,3 | 5,5 |
Prędkość maks. (km/h) | 250 | 200 | 250 |
Śr zuż. paliwa (l/100 km) | 6,5 | 4,3 | 5,9 |
Średnia emisja CO2 (g/km) | 155 | 99 | 139 |
Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Kto dostanie literacką nagrodę Nobla? Typy, przecieki, doniesienia
- Kto weźmie udział w przedwyborczej debacie w TVP? Znamy coraz więcej szczegółów
- Wiceminister ujawnia dzięki czemu szybko zlokalizowano i złapano Sebastiana M.
- Będzie kolejny wniosek o uchylenie immunitetu marszałka Grodzkiego? Ziobro komentuje