Infiniti Q30 wchodzi do gry

Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Pierwszy w historii Infiniti kompaktowy model okazuje się być nowoczesnym, przyjaznym i praktycznym samochodem, którym można z przyjemnością poruszać się zarówno po mieście, jak i wybrać się w plener. Silna konkurencja w tej kategorii z pewnością nie jest mu więc straszna.
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

Pierwszy kompakt japońskiej marki po raz pierwszy został zaprezentowany podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. Wyróżnikiem stylistyki Q30 jest zestawienie wrażenia podwyższonej sylwetki z wysokością samochodu porównywalną z tradycyjnymi modelami kompaktowymi. W efekcie osiągnięto sylwetkę zbliżoną do coupe, co dodatkowo podkreślają wąskie szyby boczne. Q30 wykorzystuje znane elementy stylistyczne Infiniti, ale nadaje im nowy, dynamiczny styl. Co ważne - nadwozie skrywa przestrzenne i funkcjonalne wnętrze, a miejsca w kabinie konkurencja może pozazdrościć Q30, podobnie jak bagażnika o pojemności 368 litrów (wg VDA), co plasuje auto Infiniti w czołówce samochodów kompaktowych segmentu premium. A konurencja w tej kategorii jest niezwykle silna, bo japoński kompakt musi stawić czoła takim rywalom jak: BMW serii 1, Mercedes klasy A, Volvo V40 czy Audi A3.

Poza standardowymi materiałami dźwiękochłonnymi, niwelującymi niechciany hałas, pochodzący z silnika lub z drogi, ciszę w kabinie pomaga utrzymać system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation), który z głośników w czterech drzwiach emituje fale dźwiękowe, eliminujące przeszkadzające w swobodnej rozmowie odgłosy dochodzące choćby z silnika. Ponadto

Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

zamknięte elementy bardzo sztywnego nadwozia chronią pasażerów Q30 przed wszelkimi nieprzyjemnymi odgłosami i wibracjami, spowodowanymi kiepską jakością drogi, co mogliśmy wielokrotnie sprawdzić, zjeżdżając  z asfaltowych dróg.

Priorytetem dla inżynierów Infiniti było osiągnięcie idealnej równowagi pomiędzy sportową jakością prowadzenia a komfortem jazdy.. Zanim osiągnięto optymalne ustawienia amortyzatorów, inżynierowie przetestowali w samochodach prototypowych ponad 50 ich wariantów.

W aucie zastosowano zawieszenie, które przy wysokiej sztywności nie wpływa negatywnie na wygodę podróżujących i zwrotność auta. Optymalne zestrojenie pozwoliło osiągnąć odpowiednie proporcje sił tłumienia wbicia i wybicia. Zamontowanie z przodu kolumn MacPhersona, znanych ze zwartej budowy, pozwoliło zmniejszyć wymiary i masę Q30. Układ wielowahaczowy z tyłu zapewnia natomiast precyzję prowadzenia w każdych warunkach.

Dla modelu Q30 dostępna jest szeroka gama różnych jednostek

Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

napędowych, tak zestrojonych, aby zapewniały ekscytującą moc. Dla wersji podstawowej będą to silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra i mocy albo 120 KM, albo 154 KM oraz czterocylindrowe silniki Diesla: 1,5-litrowy o mocy 107 KM i 2,2-litrowy o mocy 168 KM. Oprócz tego, w wersjach Premium i Sport oferowany jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 208 KM.

W Q30 zastosowano całą gamę przyjaznych technologii, które mają wzbogacać wrażenia z jazdy, zapewniając równocześnie wszystkim podróżnym maksymalne bezpieczeństwo. Jedną z nich jest automatyczny asystent parkowania z ułatwiająca parkowanie panoramiczną kamerą 360° (AVM − Around View Monitor) i z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection), który sprawia, że Q30 jest jednym z najłatwiejszych do zaparkowania aut w segmencie kompaktów klasy premium. Inne funkcjonalne technologie to: system ostrzegania przed martwym polem w lusterku (BSW − Blind Spot Warning), który zapewnia większe bezpieczeństwo podczas jazdy z dużą prędkością,

Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

ostrzegając o innych pojazdach, znajdujących się w martwym polu widzenia kierowcy; system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW − Forward Collision Warning) z prewencyjnym systemem hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking); technologia automatycznego przełączania wiązki światła (Auto High Beam Assist) oraz inteligentny tempomat (Intelligent Cruise Control), utrzymujący bezpieczny dystans od samochodu z przodu, co czyni jazdę bezpieczniejszą i mniej obciążającą kierowcę.

W podstawowej wersji Infiniti Q30 kosztuje 99 950 zł. Testowany model 2.2 Turbodiesel AWD Premium wyceniono na 174 539 zł. W wyposażeniu opcjonalnym posiadał on system nawigacji InTouch (z systemem rozpoznawania znaków drogowych) – w cenie 7 412 zł, pakiet bezpieczeństwo (z ICC) – 10 234 zł, okno dachowe – 4 141 zł, relingi dachowe − 1 495 zł, 18-calowe felgi cieniowane − 1 495 zł.

 
Wybrane dane techniczne Infiniti Q30 2.2 Turbo

Typ silnika: 4-cylindrowy rzędowy, DOHC, turbodoładowany

Pojemność: 2143 cm3

Średnica x skok: 99,0 x 83,0 mm

Stopień sprężania: 6,2:1

Moc maksymalna: 170 KM/3400-4000 obr./min

Maks. moment obr. 350 Nm/1400-3400 obr./min

Liczba zaworów: 16 (4 na cylinder)

Zasilanie: Wtrysk bezpośredni typu common rail

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty