Infiniti Q30 wchodzi do gry

Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Udostępnij:
Pierwszy w historii Infiniti kompaktowy model okazuje się być nowoczesnym, przyjaznym i praktycznym samochodem, którym można z przyjemnością poruszać się zarówno po mieście, jak i wybrać się w plener. Silna konkurencja w tej kategorii z pewnością nie jest mu więc straszna.
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

Pierwszy kompakt japońskiej marki po raz pierwszy został zaprezentowany podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. Wyróżnikiem stylistyki Q30 jest zestawienie wrażenia podwyższonej sylwetki z wysokością samochodu porównywalną z tradycyjnymi modelami kompaktowymi. W efekcie osiągnięto sylwetkę zbliżoną do coupe, co dodatkowo podkreślają wąskie szyby boczne. Q30 wykorzystuje znane elementy stylistyczne Infiniti, ale nadaje im nowy, dynamiczny styl. Co ważne - nadwozie skrywa przestrzenne i funkcjonalne wnętrze, a miejsca w kabinie konkurencja może pozazdrościć Q30, podobnie jak bagażnika o pojemności 368 litrów (wg VDA), co plasuje auto Infiniti w czołówce samochodów kompaktowych segmentu premium. A konurencja w tej kategorii jest niezwykle silna, bo japoński kompakt musi stawić czoła takim rywalom jak: BMW serii 1, Mercedes klasy A, Volvo V40 czy Audi A3.

Poza standardowymi materiałami dźwiękochłonnymi, niwelującymi niechciany hałas, pochodzący z silnika lub z drogi, ciszę w kabinie pomaga utrzymać system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation), który z głośników w czterech drzwiach emituje fale dźwiękowe, eliminujące przeszkadzające w swobodnej rozmowie odgłosy dochodzące choćby z silnika. Ponadto

Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

zamknięte elementy bardzo sztywnego nadwozia chronią pasażerów Q30 przed wszelkimi nieprzyjemnymi odgłosami i wibracjami, spowodowanymi kiepską jakością drogi, co mogliśmy wielokrotnie sprawdzić, zjeżdżając  z asfaltowych dróg.

Priorytetem dla inżynierów Infiniti było osiągnięcie idealnej równowagi pomiędzy sportową jakością prowadzenia a komfortem jazdy.. Zanim osiągnięto optymalne ustawienia amortyzatorów, inżynierowie przetestowali w samochodach prototypowych ponad 50 ich wariantów.

W aucie zastosowano zawieszenie, które przy wysokiej sztywności nie wpływa negatywnie na wygodę podróżujących i zwrotność auta. Optymalne zestrojenie pozwoliło osiągnąć odpowiednie proporcje sił tłumienia wbicia i wybicia. Zamontowanie z przodu kolumn MacPhersona, znanych ze zwartej budowy, pozwoliło zmniejszyć wymiary i masę Q30. Układ wielowahaczowy z tyłu zapewnia natomiast precyzję prowadzenia w każdych warunkach.

Dla modelu Q30 dostępna jest szeroka gama różnych jednostek

Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

napędowych, tak zestrojonych, aby zapewniały ekscytującą moc. Dla wersji podstawowej będą to silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra i mocy albo 120 KM, albo 154 KM oraz czterocylindrowe silniki Diesla: 1,5-litrowy o mocy 107 KM i 2,2-litrowy o mocy 168 KM. Oprócz tego, w wersjach Premium i Sport oferowany jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 208 KM.

W Q30 zastosowano całą gamę przyjaznych technologii, które mają wzbogacać wrażenia z jazdy, zapewniając równocześnie wszystkim podróżnym maksymalne bezpieczeństwo. Jedną z nich jest automatyczny asystent parkowania z ułatwiająca parkowanie panoramiczną kamerą 360° (AVM − Around View Monitor) i z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection), który sprawia, że Q30 jest jednym z najłatwiejszych do zaparkowania aut w segmencie kompaktów klasy premium. Inne funkcjonalne technologie to: system ostrzegania przed martwym polem w lusterku (BSW − Blind Spot Warning), który zapewnia większe bezpieczeństwo podczas jazdy z dużą prędkością,

Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra
Infiniti Q30 / Fot. Tomasz Szmandra

ostrzegając o innych pojazdach, znajdujących się w martwym polu widzenia kierowcy; system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW − Forward Collision Warning) z prewencyjnym systemem hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking); technologia automatycznego przełączania wiązki światła (Auto High Beam Assist) oraz inteligentny tempomat (Intelligent Cruise Control), utrzymujący bezpieczny dystans od samochodu z przodu, co czyni jazdę bezpieczniejszą i mniej obciążającą kierowcę.

W podstawowej wersji Infiniti Q30 kosztuje 99 950 zł. Testowany model 2.2 Turbodiesel AWD Premium wyceniono na 174 539 zł. W wyposażeniu opcjonalnym posiadał on system nawigacji InTouch (z systemem rozpoznawania znaków drogowych) – w cenie 7 412 zł, pakiet bezpieczeństwo (z ICC) – 10 234 zł, okno dachowe – 4 141 zł, relingi dachowe − 1 495 zł, 18-calowe felgi cieniowane − 1 495 zł.

 
Wybrane dane techniczne Infiniti Q30 2.2 Turbo

Typ silnika: 4-cylindrowy rzędowy, DOHC, turbodoładowany

Pojemność: 2143 cm3

Średnica x skok: 99,0 x 83,0 mm

Stopień sprężania: 6,2:1

Moc maksymalna: 170 KM/3400-4000 obr./min

Maks. moment obr. 350 Nm/1400-3400 obr./min

Liczba zaworów: 16 (4 na cylinder)

Zasilanie: Wtrysk bezpośredni typu common rail

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie