Ineos Grenadier. Trwają testy w ekstremalnych warunkach. Auto będzie mozna kupić w Polsce

Mariusz Michalak
Ineos GrenadierIneos Grenadier to nowy, brytyjski, samochód terenowy. Założenie było proste: ma być zbudowany na klasycznej ramie skrzynkowej i mieć stały mechaniczny napęd na cztery koła. Fot. Ineos
Ineos GrenadierIneos Grenadier to nowy, brytyjski, samochód terenowy. Założenie było proste: ma być zbudowany na klasycznej ramie skrzynkowej i mieć stały mechaniczny napęd na cztery koła. Fot. Ineos
130 prototypów samochodu INEOS Grenadier przechodzi testy w najróżniejszych warunkach pogodowych i terenowych na całym na świecie. Ekstremalne testy w austriackich górach były ostatecznym sprawdzianem możliwości terenowych oraz wytrzymałości i trwałości samochodu. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na lipiec 2022 r.

Ineos Grenadier to nowy, brytyjski, samochód terenowy inspirowany Land Roverem Defenderem. Założenie było proste: ma być zbudowany na klasycznej ramie skrzynkowej i mieć stały mechaniczny napęd na cztery koła.

Za napęd mają odpowiadać sześciocylindrowe, rzędowe silniki BMW (benzynowe i wysokoprężne) standardowo łączone z automatycznymi przekładniami firmy ZF o ośmiu przełożeniach.

Firma INEOS Automotive przeprowadzała w tym roku testy samochodu Grenadier m.in. na jednym z najbardziej wymagających poligonów badawczych do testowania pojazdów 4X4 na świecie. Najnowsze prototypy Grenadiera zatwierdził prezes firmy INEOS, Sir Jim Ratcliffe. Grenadier został zaaprobowany dopiero po pokonaniu osławionych szlaków góry Schöckl w pobliżu siedziby Magna Steyr w Austrii.

Ineos GrenadierIneos Grenadier to nowy, brytyjski, samochód terenowy. Założenie było proste: ma być zbudowany na klasycznej ramie skrzynkowej i mieć
Ineos Grenadier

Ineos Grenadier to nowy, brytyjski, samochód terenowy. Założenie było proste: ma być zbudowany na klasycznej ramie skrzynkowej i mieć stały mechaniczny napęd na cztery koła.

Fot. Ineos

Poczyniliśmy ogromne postępy w porównaniu do wczesnych wersji Grenadiera, którymi jeździłem rok temu – mówił Sir Jim. – Schöckl stanowi prawdziwe wyzwanie dla każdego pojazdu z napędem na cztery koła.__To był prawdziwy test dla naszych prototypów i z dumą mogę powiedzieć, że wypadły one bardzo dobrze.

Najbardziej wymagający test możliwości terenowych i wytrzymałości pojazdów do zadań specjalnych przeprowadzono w austriackich górach, słynących z bezlitosnego, skalistego terenu. Firma Magna Steyr, partner inżynieryjny INEOS, od dziesięcioleci wykorzystuje je w swoich badaniach.

Od połowy 2021 roku zintensyfikowano program testów Grenadiera, w ramach którego sprawdzono ponad 130 prototypów drugiej fazy w ekstremalnych warunkach na całym świecie. Ogółem w programie prac rozwojowych samochody pokonają ponad 1,8 miliona kilometrów.

Dirk Heilmann, dyrektor generalny INEOS Automotive, skomentował zakończenie pierwszej fazy testów w austriackich górach: Osiągnięcie tego ważnego kamienia milowego to ogromny krok naprzód w kierunku całkowitej realizacji projektu.Mamy tylko jedną szansę, aby zrobić wszystko jak należy. Nadal chcielibyśmy osiągnąć wszystkie nasze cele dotyczące jakości i wydajności modelu Grenadier.Nie chcemy iść na skróty. Aktualne, wyjątkowo satysfakcjonujące wyniki wskazują, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszego planu i rozpoczęcia produkcji najpóźniej w lipcu przyszłego roku.

Oprócz testów w obrębie góry Schöckl technicy pomyślnie wykorzystali prototypy Grenadiera do przeprowadzenia precyzyjnej kalibracji silnika w niskich temperaturach w północnej Szwecji, do ukończenia prac rozwojowych nad dynamiką pojazdu na Węgrzech oraz do testów w upalnych, najbardziej wymagających warunkach na świecie, między innymi w Maroku i na Bliskim Wschodzie. Kolejny etap projektu to produkcja pierwszych egzemplarzy przedprodukcyjnych w Hambach.

Auto będzie dostępne w Polsce.

Zobacz także: Toyota Corolla w wersji Cross

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty