Skoda zamierza osiągnąć w 2018 roku sprzedaż na poziomie 1,5 miliona egzemplarzy rocznie. Aby to się udało, czeska marka rozszerza swoją ofertę o nowe modele nie tylko w Europie, lecz także na innych kontynentach. W miniony weekend miała miejsce premiera modelu Rapid, który powstał z myślą o rynku azjatyckim.
Premiera tego auta miała miejsce w indyjskiej fabryce Skody w Pune. Choć nazwa przywołuje wspomnienia legendarnego coupe z lat 80. XX wieku, to przeznaczenie najnowszego Rapida jest zgoła odmienne. Auto jest pozycjonowane pomiędzy Fabią, a Octavią i ma być tanim, praktycznym pojazdem rodzinnym.
**CZYTAJ TAKŻE
Skoda liderem sprzedaży w Polsce od 30 miesięcySkoda Ahoj! - pojazd, który nie doczekał się produkcji seryjnej
**
Nadwozie mierzące 4,39 m długości, 1,47 m wysokości oraz 1,7 m szerokości jest połączeniem stylistyki Fabii, Octavii i Volkswagena Jetty. Projektantom udało się zagospodarować miejsce dla bagażnika o pojemności 500 litrów.
Choć produkcja tego kompaktowego sedana już się rozpoczęła, do salonów sprzedaży trafi on na początku 2012 roku. Na azjatyckim rynku Rapid będzie oferowany z dwoma silnikami 1.6-litra, benzynowym oraz wysokoprężnym. Obie jednostki generują 105 KM mocy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?