Łączny import po pięciu miesiącach wynosi obecnie 335 089 aut i jest niższy od ubiegłorocznego o 14,0%. Nieco mniejszy spadek odnotowały samochody osobowe (304 834 szt., -13,7%), większy - samochody dostawcze (30 255 szt., -17,0%).
Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, sprowadzamy coraz starsze pojazdy, a w maju padł rekord. Średni wiek importowanego auta wyniósł po pięciu miesiącach 12,65 roku, przy czym w samym maju to rekordowe 12,67 roku. Średnią zawyżają samochody osobowe (12,73), szczególnie te wyposażone w silniki benzynowe (13,58). Najmłodsze są samochody elektryczne. W przypadku aut osobowych ich wiek wynosi 5,69, a dla dostawczych - 7,24.
Ranking TOP10 krajów, z których w 2022 roku najczęściej importowane są samochody do Polski:
1. Niemcy - 173 504 szt. (-23,6%)
2. Francja - 43 602 szt. (+4,7%)
3. Belgia - 22 769 szt. (-11,9%)
4. Holandia - 17 995 szt. (+7,1%)
5. Stany Zjednoczone - 14 416 szt. (+7,7%)
6. Włochy - 10 381 szt. (-21,1%)
7. Austria - 10 361 szt. (+7,3%)
8. Szwajcaria - 9 572 szt. (-7,6%)
9. Dania - 8 320 szt. (+2,9%)
10. Szwecja - 8 271 szt. (+13,6%)
Najpopularniejszym źródłem importu aut do Polski pozostają niezmiennie Niemcy z udziałem 51,8%.
Najczęściej importowane marki i modele:
Źródło: SAMAR

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?