i-MiEV ma silnik elektryczny o mocy 64 KM. Przy pełnych akumulatorach maksymalny zasięg wynosi ok. 160 km. Konstrukcja auta zapewnia trzy sposoby ładowania baterii W warunkach domowych można korzystać z gniazdka 100V (czas pełnego ładowania 14 godzin) lub 200V (7 godzin) za pomocą dostarczonych wraz z pojazdem przewodów. Energia elektryczna może pochodzić też ze stacji szybkiego ładowania, których sieć jest aktualnie tworzona w Japonii (prąd 200V, 30 minut podłączenia daje 80 proc. naładowania akumulatorów).
W zależności od oferty dostawcy energii elektrycznej, koszty można ograniczyć ładując energię do akumulatorów pojazdu poza szczytem zapotrzebowania na energię (późno w nocy), kiedy obowiązują niższe taryfy.
Z silnikiem skonfigurowano 1-stopniową przekładnię redukcyjną przenoszącą moment obrotowy bez konieczności stosowania tradycyjnej skrzyni biegów. Dźwignia zmiany trybu jazdy ma trzy położenia:
- pozycja D - silnik generuje maksymalne osiągi,
- pozycja Eco - moc silnika zostaje zredukowana w celu ograniczenia zużycia energii i zwiększenia ekonomiki,
- pozycja B - zwiększa poziom odzyskiwania energii przy hamowaniu, moc pozostaje na tym samym poziomie, co w pozycji D.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?