Ile tracą na wartości?

(ps)
Rynek używanych samochodów

Jednym z czynników wpływających na zakup nowego samochodu powinna
być utrata jego wartości w trakcie eksploatacji. Sprawa o tyle istotna,
że idzie tu o pieniądze, a wiadomo, że samochód kiedyś trzeba będzie sprzedać.
Wtedy dopiero się okaże ile na tym trzeba stracić.
Nie wszystkie samochody tracą na wartości tak samo. Jedne modele tracą
więcej inne mniej. Reguła jest w zasadzie prosta. Im samochód tańszy tym
na wartości traci mniej. Im droższy tym więcej. Powód jest oczywisty. Tańsze
auto łatwiej sprzedać, droższe trudniej.
Co wpływa na wartość?
Na pewno kupując samochód drogi, z dużą pojemnością silnika tzw. samochody
z wysokiej półki, można się spodziewać znacznych spadków wartości nawet
już po roku. Popyt na samochody używane tego rodzaju jest mały. W przeciwieństwie
do samochodów małych - gabarytowo, cenowo jak i pojemnością silnika. Są
jednak wyjątki, dotyczy to samochodów które są produkowane przez zakłady
upadające lub o nie pewnej sytuacji co do kontynuacji dalszej produkcji.
Uczestnictwo w wypadku, a przede wszystkim zła i nie fachowa naprawa
pojazdu powoduje duże kłopoty przy sprzedaży takiego samochodu na rynku
wtórnym. Od paru lat kupujący samochody używane, zwracają uwagę na historię
pojazdu, a przede wszystkim fakt poprawnego serwisowania auta, co zwiększa
szansę na sprzedaż takiego samochodu.
Na pewno w miarę poprawy sytuacji gospodarczej, większym zainteresowaniem
będą się cieszyły samochody klasy średniej, co już powoli jest zauważalne
przy sprzedaży samochodów nowych.
Samochody miejskie
Z samochodów miejskich najmniej traci na wartości toyota yaris. Nowa
kosztuje ok. 34 000 zł. Po trzech latach traci 30%, a więc 10 000. Do aut
mało tracących na wartości należy zaliczyć także: peugeota 206 - 34% po
trzech latach, seata cordobę, forda fiestę i vw polo - 35%.

Dużo na wartości tracą natomiast fiat siena i albea i citroen saxo
- po 45% w ciągu trzech lat, fiat punto i suzuki swift - 40% oraz nissan
micra - 38%.
Samochody kompaktowe
Spośród aut kompaktowych, po 3 latach najmniej tracą na wartości: honda
civic i nissan almera - 31%, opel astra classic i ford focus - 35% i toyota
corolla i vw golf - po 37%. Najwięcej zaś stracimy posiadając: lanosa -
aż 50% po 3 latach, subaru imprezę i alfę 147 - 45%.
Samochody klasy wyższej
Dla porównania popatrzmy na spadki wartości aut klasy wyższej. Po trzech
latach najmniej traci nissan maxima - 45%. Nowa maxima kosztuje około 156
000, a więc straci w tym czasie 70 000 zł. Nieźle trzyma się też toyota
camry i mercedes klasy E - po 46% po 3 latach. Dużo stracimy natomiast
posiadając volvo V70, hondę legend i bmw serii 5 - 48,5%. Dodajmy, że w
przypadku wymienionych aut są to spadki o prawie 100 000 zł.
No to teraz wiemy już na czym stracimy najmniej, a na jakim modelu dużo,
ale z tej wyliczanki wynika jeszcze jeden morał. Te samochody, które najmniej
tracą na wartości są zazwyczaj dobre, trwałe i bezpieczne.
Zdaniem eksperta
Jacek Gnoiński, kierownik działu analiz rynku "INFO-EKSPERT" Sp. z
o.o. wydawcy miesięcznika "Pojazdy Samochodowe Wartości Rynkowe"

- Spadek wartości pojazdu do trzech lat jest zależny od wielu czynników.
Z analizy wartości rynku pojazdów używanych wynika, że najważniejszymi
czynnikami mającymi wpływ na wartość samochodów używanych to:


  • cena zakupu samochodu nowego,

  • pojemność silnika,

  • wyposażenie samochodu,

  • ewentualne naprawy powypadkowe,

  • sytuacja gospodarcza,

  • ukazanie się na rynku modelu nowej generacji i wiele innych.
  • emisja bez ograniczeń wiekowych
    Wideo

    Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera
    Wróć na motofakty.pl Motofakty