Zarówno my jak i nasze auta mamy się dobrze. Nie przejmujmy się więc zbytnio statystycznymi wyliczeniami. Dobrze jest jednak wiedzieć jak wygląda porównanie cen z grudnia 2005 i 2006 roku pojazdów wyprodukowanych w maju 2004. Oto wybrane przykłady.
Rok produkcji - maj 2004 | ||||
Marka | Model, wersja, nadwozie, pojemność/moc w kW | Grudzień 2005 | Grudzień 2006 | Spadek wartości (%) |
Opel | Corsa 1.0 Start lim3 973/44 | 24 850 | 20 700 | -16.7 |
Corsa 1.0 Cosmo lim3 973/44 | 29 900 | 24 200 | -19.1 | |
Corsa 1.2 Esentia lim3 1199/55 | 29 000 | 23 700 | -18.3 | |
Corsa 1.2 Cosmo lim3 1199/55 | 32 300 | 26 100 | -19.2 | |
Renault | Clio II 1.2 Access lim3 1149/43 | 25 150 | 22 300 | -11.3 |
Clio II 1.2 Extrema lim3 1149/43 | 30 850 | 26 150 | -15.2 | |
Clio II 1.4 Pack Dynamique lim3 1390/72 | 31 000 | 26 700 | -13.9 | |
Clio II 1.4 Pack Extreme lim3 1390/72 | 33 500 | 28 250 | -15.7 | |
Toyota | Yaris 1.0 Base lim5 938/50 | 27 550 | 24 850 | -9.8 |
Yaris 1.0 Sol lim5 938/50 | 34 500 | 30 950 | -10.3 | |
Yaris 1.3 Terra lim5 1299/63 | 31 350 | 28 250 | -9.9 | |
Yaris 1.3 Sol lim5 1299/63 | 34 700 | 31 000 | -10.7 | |
Corolla 1.4 Terra lim5 1398/71 | 42 100 | 36 600 | -13.1 | |
Corolla 1.6 Terra lim5 1598/81 | 43 900 | 38 000 | -13.4 | |
Corolla 1.6 Sol lim5 1598/81 | 51 600 | 44 400 | -14.0 | |
VW | Passat 1.6 Basis lim4 1595/75 | 49 100 | 42 000 | -14.5 |
Passat 1.6 Trendline lim4 1595/75 | 51 800 | 44 100 | -14.9 | |
Passat 2.0 Basis lim4 1984/85 | 50 200 | 42 800 | -14.7 | |
Passat 2.0 Highline lim4 1984/85 | 56 900 | 48 100 | -15.5 | |
Ford | Focus 1.4 Ambiente lim5 1388/55 | 31 450 | 27 400 | -12.9 |
Focus 1.4 FX Gold lim5 1388/55 | 35 800 | 31 100 | -13.1 | |
Focus 1.6 Comfort lim5 1596/74 | 34 550 | 30 250 | -12.4 | |
Focus 1.6 FX Gold lim5 1596/74 | 37 900 | 32 850 | -13.3 | |
Mondeo 1.8 Ambiente lim4 1798/92 | 48 600 | 40 600 | -16.5 | |
Mondeo 1.8 Trend lim4 1798/92 | 55 700 | 46 600 | -16.3 | |
Mondeo 2.5 Trend lim4 2495/125 | 60 500 | 49 100 | -18.8 | |
Mondeo 2.5 Ghia X lim4 2495/125 | 76 800 | 62 200 | -19.0 | |
Peugeot | 307 1.4 XR lim5 1360/65 | 33 000 | 25 550 | -22.6 |
307 1.4 XS lim5 1360/65 | 34 850 | 26 600 | -23.7 | |
307 1.6 XR lim5 1587/80 | 36 350 | 27 800 | -23.5 |
Ponieważ lata 2005 i 2006 obfitowały w liczne premiery kolejnych wersji wielu z omawianych samochodów, aby nie gmatwać obrazu postanowiliśmy porównać samochody z roku produkcji 2004. Przygotowany przez firmę "Info-expert" obraz jest rzetelny, choć dla posiadaczy
omawianych aut raczej mało optymistyczny. Najwięcej, bo aż 23,7 proc. stracił na wartości Peugeot 307 XS z silnikiem 1,4 l - aż 8 250 zł, czyli 687 zł 50 gr miesięcznie. Zaraz za nim znalazł się Peugeot 307 XR z silnikiem 1,6 l. W jego przypadku strata wyrażona w procentach była o dwie dziesiąte mniejsza, ale za to w złotówkach wynosiła 8 550, co daje miesięczny ubytek wartości 712 zł i 50 gr.
Najmniej stracili posiadacze Toyot. Najodporniejszą okazała się Toyota Yaris w podstawowej wersji, której wartość spadła przez rok o 9,8 proc., czyli o 2 700 zł. Oznacza to miesięczną utratę wartości o 225 zł.
Nawet bogato wyposażone Toyoty Avensis mało traciły na wartości, bo wersja Sol i z silnikiem 1,8 l straciła tylko 11,4 proc. Wprawdzie daje to stratę w skali roku 7 200 zł, ale w porównaniu z modelami innych marek nie jest to wiele.
Nie ma co szczegółowo wyliczać ile na wartości traciły inne samochody. Zamiast wprawiać w minorowy nastrój właścicieli tych aut, pozostawiamy im przyjemność łatwego wyliczenia ile w ciągu miesiąca, czy nawet dnia, straciły auta znajomych.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?