Stan idealny
Kupując nawet trzyletni zadbany samochód po niewielkim przebiegu należy liczyć się z naprawami. Zaraz po nabyciu warto wymienić olej silnikowy, filtr oleju, być może wkrótce dadzą o sobie znać klocki hamulcowe, amortyzatory. Po 60 000 km słabe będą zapewne opony, zwłaszcza na osi napędzającej pojazd.

Zużycie eksploatacyjne
W nawet zadbanym samochodzie pojawią się mankamenty związane z normalną eksploatacją samochodu. Gorzej, jeżeli poprzedni właściciel, albo właściciele o samochód nie dbali. Wtedy koszt napraw może być większy. Ponadto, oprócz normalnego zużycia eksploatacyjnego, możemy się spodziewać ingerencji niekompetentych warsztatów i mechaników i tzw. "tanich naprawiaczy". Ich praca z reguły polega na kombinowaniu, co można by wymienić w pojeździe wykorzystując tanie zamienniki. Efektem tego jest zróżnicowanie materiałów stosowanych w pojeżdzie i przyspieszenie konieczności powtórnej naprawy.
Jak ze zdrowiem
Generalnie z samochodem jest tak jak ze zdrowiem człowieka. Jeżeli zaniedbany zostanie jeden element, to po pewnym czasie powoduje uszkodzenie innych. Im dłużej organizm jest zaniedbywany, tym trudniej jest przywrócić go do poprzedniego stanu, a w pewnym momencie jest to już niemożliwe.
Niemcy policzyli
Specjaliści niemieccy z ADAC policzyli, ile marek niemieckich musi dołożyć właściciel w pierwszych ośmiu miesiącach eksploatacji samochodu od momentu zakupu. Dane te są wartościami uśrednionymi i są różne w zależności od marki i modelu. Niemniej nie są to kwoty małe. Zważywszy stopień dbałości o auta w Polsce, należy się spodziewać, że nie są to wydatki niższe.

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?