Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai Santa Fe 2018. Ceny nowej generacji

Mariusz Michalak
Hyundai Santa Fe Samochód jest dostępny z dwoma silnikami Diesla: o pojemności 2 l i mocy 150 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz o mocy 185 KM, napędem na cztery koła HTRAC i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, oraz o pojemności 2.2 l, mocy 200 KM, napędem na cztery koła HTRAC i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jednostki spełniają wymagania aktualnej normy emisji spalin Euro 6C.Fot. Hyundai
Hyundai Santa Fe Samochód jest dostępny z dwoma silnikami Diesla: o pojemności 2 l i mocy 150 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz o mocy 185 KM, napędem na cztery koła HTRAC i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, oraz o pojemności 2.2 l, mocy 200 KM, napędem na cztery koła HTRAC i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jednostki spełniają wymagania aktualnej normy emisji spalin Euro 6C.Fot. Hyundai
Hyundai Santa Fe doczekał się nowej generacji. SUV segmentu D wchodzi właśnie do sprzedaży, a do wyboru przewidziano dwa silniki wysokoprężne.

Od momentu prezentacji modelu Sante Fe pierwszej generacji w 2001 roku, Hyundai sprzedał ponad 1,5 mln SUV-ów w Europie. W ciągu ostatnich 17 lat w Europie sprzedano ponad 400 000 sztuk Santa Fe.

Przód modelu zyskał cechy typowe dla nowej rodziny SUV-ów Hyundaia. Znalazł się tu kaskadowy grill, uzupełniony o podwójne reflektory – składające się ze świateł LED do jazdy dziennej zamontowanych nad reflektorami głównymi. Dynamiczny charakter samochodu podkreśla linia dachu, a tył wyróżnia się  kształtem lamp, podwójnymi końcówkami wydechu i efektownym zderzakiem. Nowa generacja ma długość 4,770 mm i szerokość 1,890 mm oraz wydłużony do 2,765 mm rozstaw osi.

Samochód dostępny jest w wersji 5- lub 7-osobowej.  Nabywca do wyboru ma trzy rodzaje wnętrza: czarne, szare lub beżowe. Kierowca i pasażer w pierwszym rzędzie mogą cieszyć się elektrycznie regulowanymi i wysuwanymi poduszkami siedzeń, które można ustawiać w przypadku kierowcy w 10, a w przypadku pasażera w 8 różnych płaszczyznach. Dodatkowo wsiadanie ułatwia obsługiwany jednym dotknięciem, system dostępu do trzeciego rzędu foteli. Przestrzeń nad głową w trzecim rzędzie zwiększono o 22 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 40 litrów – do 625 litrów (VDA).

Przewidziano opcjonalny, ośmiocalowy multimedialny system rozrywki, integrujący nawigację, media, systemy łączności i współpracujący z Apple CarPlay i Android Auto, a także usługami Live. Model Santa Fe wyposażono w Head-Up Display, wyświetlający na przedniej szybie istotne informacje związane z jazdą, co umożliwia kierowcy szybsze ich odczytywanie, przy jednoczesnym zachowaniu pełnego skupienia nad sytuacją na drodze oraz w system nagłośnienia marki KRELL.

System monitorowania tylnych siedzeń (ROA) wykrywa obecność pasażerów na tylnej kanapie i ostrzega o tym fakcie opuszczającego auto kierowcę. W momencie, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy, asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) zapobiega potencjalnym wypadkom, czasowo blokując drzwi i uniemożliwiając ich otwarcie. W samochodzie zastosowano też aktywny system ostrzegania o ruchu poprzecznym pojazdem (RCCA). Podczas cofania w miejscach o ograniczonej widoczności, system ten nie tylko ostrzega kierowcę przed nadjeżdżającymi z tyłu pojazdami, ale też w razie potrzeby automatycznie uruchamia hamulce.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Pojazd wyposażono w zaawansowany system napędu na cztery koła o nazwie HTRAC. Ma on ulepszoną dystrybucją momentu obrotowego, zależną od przyczepności kół i prędkości pojazdu, dzięki czemu wspiera kierowców na wszelkiego rodzaju nawierzchniach i w różnych sytuacjach na drodze - na śniegu, śliskiej nawierzchni i w codziennych warunkach drogowych, zwiększając stabilność w zakrętach.  

Samochód jest dostępny z dwoma silnikami Diesla: o pojemności 2 l i mocy 150 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz o mocy 185 KM, napędem na cztery koła HTRAC i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, oraz o pojemności 2.2 l, mocy 200 KM, napędem na cztery koła HTRAC i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jednostki spełniają wymagania aktualnej normy emisji spalin Euro 6C.

Santa Fe nowej generacji dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Premium, Executive oraz Platinum. Samochód z podstawowym pakietem wyposażenia oraz silnikiem 2.0 CRDi 150 KM został wyceniony na 149 900 zł. Model w najwyższej wersji z silnikiem 2.2 CDRi 200 KM i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów kosztuje 236 900 zł, a z pakietem Inspiration – 251 900 zł. Dla porównania Ford Edge w podstawowej wersji z silnikiem Diesla 2.0 (180 KM) kosztuje 171 880 zł.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty