Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 230 KM. Ile paliwa zużywa?

Kamil Rogala
Wyniki w mieście, jak na tak obszerne i wygodne auto, są wręcz fantastyczne. Również na drogach podmiejskich jest bardzo dobrze i w odpowiednich warunkach można zejść poniżej 7 l/100km.
Wyniki w mieście, jak na tak obszerne i wygodne auto, są wręcz fantastyczne. Również na drogach podmiejskich jest bardzo dobrze i w odpowiednich warunkach można zejść poniżej 7 l/100km. Kamil Rogala
Hyundai Santa Fe nie wygląda na najnowocześniejsze i najbardziej szałowe auto w klasie, ale wbrew pozorom, to jego największa zaleta. Nie jest ostentacyjny, rzucający się w oczy i angażujący uwagę kierowcy. Wręcz przeciwnie – oferuje mnóstwo komfortu, bardzo płynną i oszczędną jazdę oraz mnóstwo ciekawych rozwiązań jak np. kamery w lusterkach, które uruchamiają się po włączeniu kierunkowskazu. Nie zwraca na siebie uwagi, ale oferuje kierowcy i pasażerom to, co inne modele w zdecydowanie wyższych cenach.

Nie jestem wielkim fanem hybryd typu plug-in, dlatego bardzo ucieszyłem się na test wersji z hybrydą równoległą tj. 1.6 T-GDI HEV o mocy 230 KM i momencie obrotowym 265 Nm (dla silnika spalinowego i elektrycznego). W takich wersjach napędowych bardzo odpowiada mi to, że żonglowanie trybami nie ma większego sensu, bowiem to system steruje pracą układu i nie trzeba się zastanawiać, ile zostało zasięgu, kiedy warto zmienić tryb na ładowanie baterii, aby dodać zasięgu w mieście, kiedy utrzymać poziom baterii, aby system jej nie doładowywał itp.

Przyznam, że system w Hyundaiu działał bez zarzutu, wręcz rewelacyjnie, nie obciążając zbędnie jednostki napędowej, a jednocześnie zapewniając odpowiedni poziom baterii, aby przez kilkadziesiąt metrów korzystać z napędu elektrycznego. Automatyczna 6-biegowa przekładnia jest nieco leniwa, ale za to bardzo płynnie i trafnie zmienia biegi, a w samochodzie o takim charakterze to priorytet. Napęd kierowany na cztery koła dodaje pewności i stabilności w trudnych warunkach.

Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje przyzwoite 9,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 187 km/h. A spalanie?

  • spalanie w trasie 120-140 km/h: 9-10 l/100km;
  • spalanie w trasie 70-100 km/h: 6-7 l/100km;
  • spalanie w mieście 50 km/h: 7 l/100km.

Moim zdaniem wyniki w mieście, jak na tak obszerne i wygodne auto, są wręcz fantastyczne. Również na drogach podmiejskich jest bardzo dobrze i w odpowiednich warunkach można zejść poniżej 7 l/100km. Dopiero przy wyższych prędkościach system hybrydowy przestaje mieć znaczenie i wtedy do głosu dochodzi masa, gabaryty, a przede wszystkim opory powietrza. Mimo to Hyundai Santa Fe w odmianie hybrydowej daje mnóstwo przyjemności z jazdy. Jeśli ktoś lubi dużo jeździć, preferuje spokojny, relaksujący styl jazdy, to auto będzie świetnym wyborem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty