Hyundai Ioniq. Jeżdżąca ekologia

(mm) TVN Turbo/x-news
Hyundai IoniqNowoczesna stylistyka coupe oraz efektowne detale projektu podkreślają ekologiczny charakter modelu. Proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza, a przedni grill zachował charakterystyczny dla marki Hyundai heksagonalny kształt.Fot. TVN Turbo/x-news
Hyundai IoniqNowoczesna stylistyka coupe oraz efektowne detale projektu podkreślają ekologiczny charakter modelu. Proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza, a przedni grill zachował charakterystyczny dla marki Hyundai heksagonalny kształt.Fot. TVN Turbo/x-news
Udostępnij:
Hyundai Ioniq to pierwszy seryjny hybrydowy kompakt z Korei Południowej. Jakie spalanie deklaruje producent?

Nowoczesna stylistyka coupe oraz efektowne detale projektu podkreślają ekologiczny charakter modelu. Proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza, a przedni grill zachował charakterystyczny dla marki Hyundai heksagonalny kształt.

Gdy jedziemy wolno, samochód napędza tylko silnik elektryczny o mocy 43 KM, ale gdy baterie litowo-jonowe nie dają już rady, wtedy uruchamia się czterocylindrowy spalinowy silnik 1.6 l. Wtedy łączna moc wynosi 141 KM, a maksymalny moment obrotowy to 265 Nm. Ioniq posiada napęd na przód i został wyposażony w 6-stopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Do 100 km/h przyspiesza w 10,8 s, jego maksymalna prędkość to 185 km/h.

Ekologia według producenta polega na tym, że hybrydowy Hyundai Ioniq ma średnio spalać 3,4l/100 km. Szacuje się, że konkurent Toyoty Prius w podstawowym wariancie kosztować będzie około 100 tys. zł. Oprócz hybrydy, auto ma być dostępne w wersji elektrycznej i hybrydowej typu plug-in.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie