Hyundai i20 N. Hot-Hatch o mocy 204 KM

Mariusz Michalak
Hyundai i20 N Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC. Najnowszy model dołącza do i30 N i i30 Fastback N, pozostałych modeli z gamy N dostępnych w Europie.Fot. Hyundai
Hyundai i20 N Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC. Najnowszy model dołącza do i30 N i i30 Fastback N, pozostałych modeli z gamy N dostępnych w Europie.Fot. Hyundai
Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC. Najnowszy model dołącza do i30 N i i30 Fastback N, pozostałych modeli z gamy N dostępnych w Europie.

Nowy i20 N ma swoje korzenie w sportach motorowych. Jest inspirowany i20 Coupe WRC, samochodem rajdowym opartym na zmodyfikowanej wersji drogowego Hyundaia i20, a zatem ma masę taką samą jak minimalna wymagana w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). To właśnie model ten przyniósł Hyundaiowi w 2019 roku tytuł Mistrza Producentów WRC po czterech zwycięstwach etapowych. Do tej pory Hyundai odniósł w sumie 17 zwycięstw na najwyższym poziomie w międzynarodowych rajdach samochodowych.

Hyundai i20 N. Wygląd zewnętrzny

Hyundai i20 N Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym
Hyundai i20 N

Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC. Najnowszy model dołącza do i30 N i i30 Fastback N, pozostałych modeli z gamy N dostępnych w Europie.

Fot. Hyundai

Do sportowej i sylwetki modelu i20 dodano aerodynamiczne i funkcjonalne elementy oraz zdecydowano się na zmniejszenie prześwitu o 10 mm.

Przód jest zdominowany przez przedni zderzak z większym wlotem powietrza. Szeroka osłona chłodnicy z logo N posiada wzór inspirowany flagą w szachownicę, co podkreśla gotowość nowego i20 N do jazdy na torach wyścigowych. Dół przedniego zderzaka zdobi listwa w kolorze Tomato Red podkreślająca dynamiczny design modelu. W tym samym kolorze są także listwy znajdujące się na bocznych progach i tylnym zderzaku.

Z tyłu dodano charakterystyczny spojler dachowy inspirowany WRC, który zwiększa siłę docisku, dzięki czemu jazda i20 N po każdej drodze jest przyjemnością. Spojler pomaga także zachować stabilność nawet przy dużych prędkościach. Tylny zderzak z wbudowanymi elementami przypominającymi dyfuzor oraz trójkątne tylne światło przeciwmgielne stanowią nawiązanie do modeli i30 N i i30 Fastback N.

Innymi elementami stylistycznymi są przednie reflektory LED i przyciemnione tylne lampy. Sportowy charakter nowego i20 N jest dodatkowo podkreślony przez specjalnie zaprojektowane dla tego modelu 18-calowe felgi aluminiowe z szarym matowym wykończeniem i zaciskami hamulcowymi z logo N.

Nowy i20 N jest dostępny w sześciu kolorach nadwozia, w tym charakterystycznym Performance Blue, dostępnym wyłącznie w modelach Hyundai N. Do wyboru dostępny jest również dach w kontrastowym kolorze Phantom Black. Ponadto akcenty w kolorze Tomato Red dodatkowo podkreślają motorowe DNA Hyundaia.

Hyundai i20 N. Kolory nadwozia:

  • Performance Blue (opcjonalnie z dachem Phantom Black)\
  • Intense Blue (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
  • Polar White (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
  • Sleek Silver (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
  • Brass (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
  • Phantom Black

Hyundai i20 N. Wnętrze

Hyundai i20 N Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym
Hyundai i20 N

Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC. Najnowszy model dołącza do i30 N i i30 Fastback N, pozostałych modeli z gamy N dostępnych w Europie.

Fot. Hyundai

Do dyspozycji są fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które są dedykowane dla i20 N, a także kierownicę N i gałkę dźwigni zmiany biegów N oraz sportowe metalowe pedały N. Czarne wnętrze z czarną podsufitka uzupełniają akcenty w kolorze Performance Blue.

Cyfrowy zestaw wskaźników i ekran multimediów wyposażono w takie funkcje, jak czerwone pole, które zmienia się w zależności od temperatury oleju silnikowego oraz wskaźnik momentu zmiany biegu, który sugeruje kierowcy najlepszy czas na zmianę przełożenia.

Hyundai i20 N. Turbodoładowany silnik

Nowy i20 N jest napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi) połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT). Silnik ten jest pierwszym silnikiem nowej generacji w europejskim modelu Hyundai. Zapewnia on maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. Przy masie 1190 kg stosunek mocy do masy jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Nowy i20 N osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a 0 od 100 km/h przyspiesza w zaledwie 6,7 sekundy.

Hyundai i20 N Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym
Hyundai i20 N

Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC. Najnowszy model dołącza do i30 N i i30 Fastback N, pozostałych modeli z gamy N dostępnych w Europie.

Fot. Hyundai

Nowy silnik i20 N wyposażony jest w dedykowany układ turbo, który jest chłodzony przez intercooler i obieg wody w silniku. Wysokociśnieniowy układ wtryskiwaczy o ciśnieniu 350 barów rozpylający paliwo, zapewnia szybszą reakcję silnika, a także bardziej wydajne przygotowywanie mieszanki.

Hyundai i20 N. Wyposażenie

System N Grin Control oferuje pięć trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), dźwięk wydechu i układ kierowniczy do różnych warunków jazdy. W trybie N Custom kierowcy mogą wybrać ustawienia Normal, Eco, Sport i Sport + dla każdego z wymienionych komponentów, aby dopasować je do stylu jazdy i warunków drogowych za pomocą ekranu multimediów. Co więcej, dedykowane przyciski N na kierownicy umożliwiają szybkie przełączenie na wcześniej indywidulanie skonfigurowane ustawienia. Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) ma trzy dostępne ustawienia: włączony, sportowy i całkowicie wyłączony.

Podobnie jak i30 N, nowy i20 N oferuje szereg sportowych funkcji. Funkcja międzygazu (Rev Maching) synchronizuje prędkość silnika z wałem wyjściowym i posiada osobny przycisk do aktywacji na kierownicy. Międzygaz pozwala na płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje, w zależności od trybu jazdy. Dzięki funkcji kontroli startu (Launch Control) silnik i kontrola trakcji są zoptymalizowane pod kątem szybkiego przyspieszania ze startu zatrzymanego, niczym u zawodowego kierowcy wyścigowego.

Inne funkcje inspirowane sportami motorowymi to elektryczny generator dźwięku, zmienne sterowanie tłumikiem zapewniające doskonały dźwięk wydechu, a także wskaźnik zużycia klocków hamulcowych oraz dedykowane wyczynowe opony 215/40 R18 Pirelli P-Zero ze znakiem „HN” (oznaczającym „Hyundai N”).

Nowy i20 N jest wyposażony w zaawansowane funkcje i systemy wspomagania kierowcy Hyundai SmartSense i spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa.

  • Systemy bezpieczeństwa Hyundai SmartSense
  • Ostrzeganie o kolizjach czołowych (FCW)
  • Asystenta unikania kolizji czołowych (FCA)
  • Ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
  • System monitorowania martwego pola (BCW)
  • Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
  • System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
  • Asystent świateł drogowych (HBA)
  • Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW)
  • Kamera cofania z liniami pomocniczymi (RVM)

Hyundai i20 N. Technologia i łączność

Nowy i20 N jest wyposażony w Performance Driving Data System, który monitoruje i poprawia umiejętności kierowcy na torze. Ta funkcja zapisuje i wyświetla dane dotyczące jazdy, w tym informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania turbiny. Jest również wyposażony w licznik okrążeń i przyspieszenia.

Nowy i20 N jest wyposażony w opcjonalny system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, łącznością Apple CarPlay i Android Auto i dedykowaną dla N zawartością. Jest również dostępny z najnowszą wersją systemu Bluelink, najnowocześniejszą usługą Connected Car marki Hyundai. Oferuje szeroką gamę usług, takich jak Hyundai LIVE Services, monitorowanie ruchu, informacje o korkach i opcję nawigacji po zaparkowaniu, a także zdalne funkcje za pośrednictwem aplikacji Bluelink na smartfony. Bluelink jest objęty bezpłatną pięcioletnią subskrypcją.

Nowy i20 N będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty