Od momentu swojej premiery w 2008 r. Hyundai i10 cieszy się niesłabnącym powodzeniem na rynku – przez ten czas do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego auta. W pierwszych siedmiu latach sprzedaży Hyundaia i10, na rynek trafiło ponad 450 tys. sztuk tego modelu. A od momentu wprowadzenia na rynek drugiej generacji - pod koniec 2013 r. stał się on prawdziwie europejskim samochodem - zaprojektowanym i skonstruowanym w centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim i produkowanym w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit, Turcja.
Nowy i10 zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę - szczególnie widoczną z przodu i z tyłu auta. Najbardziej wyrazistą zmianą stylistyczną w i10 jest nowy, kaskadowy grill. Stanowi on rozwinięcie stylu dobrze znanej fanom marki sześciokątnej atrapy chłodnicy o zwężającym się ku dołowi kształcie. Kaskadowy grill będzie znakiem rozpoznawczym całej rodziny modeli Hyundaia. Uwagę zwraca także nowy, przedni zderzak i okrągłe światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach atrapy chłodnicy.
Ewolucję stylistyczną przeszedł także tył auta. Dzięki czarnej wstawce i okrągłym światłom przeciwmgielnymi z ciemniejszymi osłonami, tylny zderzak ma teraz bardziej sportowy wygląd. Uzupełnieniem odmłodzonego wizerunku nowego i10 są listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości. Auto może być wyposażone w 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopu lekkiego Opływowa sylwetka i10 pozwala mu uzyskać współczynnik oporu powietrza (Cd) 0,31, co jest wiodącym wynikiem w klasie.
Pod maską nowego i10 pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l, zestawiony z pięciobiegową skrzynią manualną (standard) lub czterobiegową skrzynią automatyczną (opcja). W sprzedaży jest także nowy i10 z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1,0l na gaz LPG.
W nowym modelu zwiększono odbojniki przedniego zawieszenia z 55,5 do 64 mm w celu poprawienia charakterystyki prowadzenia na nierównej nawierzchni. Zmodyfikowano także przełożenie układu kierowniczego (obecnie 53,5 mm/obr., poprzednio 50,8 mm/obr.) oraz zastosowano magnezową konstrukcję koła kierownicy. Nowy i10 jest standardowo wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Z przodu tarcze wentylowane 252 mm, a z tyłu w tarcze pełne 234 mm. Dla uzyskania maksymalnej skuteczności i stabilności hamowania, w standardzie oferowany jest układ przeciwblokujący (ABS), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC).
W nowym i10 znalazło się wiele zaawansowanych rozwiązań z zakresu komunikacji i funkcji bezpieczeństwa, które zostały zaadaptowane z modeli wyższych klas. Mowa tu o nawigacji i systemie informacyjno-rozrywkowym, które są już stosowane w Hyundaiu i30 nowej generacji oraz modelu IONIQ. Nowy Hyundai i10 jest jedynym samochodem w swojej klasie, który zapewnia obsługę Android Auto, Apple CarPlay i LIVE Services w jednym systemie z siedmiocalowym ekranem dotykowym.Auto zostało wyposażone również w system ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS).
Hyundai i10 - cennik
Silnik / Wersja | ACCESS | COMFORT | STYLE | PREMIUM |
1.0 MPI MT 66 KM | 39 900*zł | 46 100 zł | 49 100 zł | 51 300 zł |
1.0 MPI AT 66 KM | 43 900 zł | 50 100 zł | 53 100 zł | 55 300 zł |
1.0 MPI LPGI 67 KM | 44 900 zł | 51 100 zł | 54 100 zł | - |
1.2 MPI MT 87 KM | 41 900 zł | 48 100 zł | 51 100 zł | 53 300 zł |
1.2 MPI AT 87 KM | 45 900 zł | 52 100 zł | 55 100 zł | 57 300 zł |
*Połączenie bazowego silnika i wyposażenia oznacza konieczność zamówienia pakietu w cenie 3900 zł obejmującego klimatyzację manualną, radio, regulację fotela kierowcy na wysokość oraz lusterka i klamki w kolorze nadwozia.
Dla porównania Fiat Panda z benzynowym silnikiem 1.2 69 KM to wydatek 34 600 zł.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?