Hyundai Getz

pim
Udostępnij:
Jesienią Hyundai zacznie sprzedawać w Europie mały samochód zaprojektowany z myślą o starym kontynencie. Tylko co piąty ma być sprzedawany poza Europą.
Hyundai Getz

Getz ma trzy- lub pięciodrzwiowe nadwozie o długości 3,81 m i szerokości ponad 1,66 m. Stylistycznie nadwozie getza to hatchback z elementami minivana. Do tych ostatnich Hyundai chciałby zaliczyć zwłaszcza wnętrze. Projektanci starali się by było proste i funkcjonalne. W jego funkcjonalność wierzą na tyle, by nazwać charakter wnętrza mianem "Space wizard" czyli czarodziej przestrzeni. Inną cechy minivana jest wysokość samochodu, zapewniająca sporo miejsca nad głową, co zwykle zwiększa poczucie przestronności. Możliwość stworzenia stosunkowo dużego wnętrza daje też maksymalne zbliżenie kół do rogów nadwozia.

Hyundai Getz

Dość kanciaste wnętrze ma przyjemny wygląd, pozbawiony stylistycznych rewelacji. Na desce rozdzielczej nie ma zbyt wielu schowków, ale w całym wnętrzu jest ich 20. Oprócz zwyczajowego schowka przed pasażerem, jest półka pod kierownicą, na której można umieścić np. składany parasol.
Na tunelu środkowym, w jednym z dwóch miejsc na kubki, jest przenośna, zamykana popielniczka w formie kubka. Przednie siedzenia mają na tylnych i bocznych ścianach kieszenie, a ponadto składany uchwyt na zawieszenie torby. Tylna kanapa ma trzy miejsca z trzema trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Jej oparcia mają regulowane nachylenie. Można ją też składać w stosunku 40/60. Bagażnik w podstawowej wielkości nie jest imponujący, mieści 254 l, ale można go powiększyć do 997 l.
Getz będzie dostępny z trzema silnikami benzynowymi i półtoralitrowym turbodieslem z bezpośrednim wtryskiem. Najsłabszy silnik ma pojemność 1,1 l i moc 62 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 15,7 l. Najsilniejszy będzie ponad stukonny silnik 1,6 l, który będzie przyspieszał do 100 km/h w 11,2 sekundy.
W skład wyposażenie auta wejdzie m. in. ABS z rozdzielaczem siły hamowania EBD i system kontroli trakcji TCS. Auto będzie miało przednie i boczne poduszki powietrzne. Nie wiadomo tylko, co z tego będzie w standardzie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie