
Wszystkie sprzedawane u nas Atosy mają czterocylindrowe, silniki o pojemności 999 i mocy 55 KM. Są to nowoczesne jednostki napędowe posiadające po dwa zawory ssące na 1 cylinder i po jednym zaworze wydechowym. Zapewnia to lepszą elastyczność i co za tym idzie oszczędniejszą eksploatację.
Zainteresowanym zakupem Atosa podoba się sylwetka auta, chwalą oni też dynamikę pojazdu i łatwe prowadzenie. Do tego dochodzi bagażnik o regularnym kształcie, który można powiększać dzięki zastosowaniu dzielonej kanapy.
Najtańszy Atos kosztował w salonie nieco ponad 27 tys. zł. Za najdroższą wersję trzeba było zapłacić 38 tys. zł. W sprzedaży były też pośrednie wersje tych odmian. Prawdziwą furorę zrobiła wersja Prime, która pojawiła się w 1999 r. Kosztowała ok. 2 tys. zł więcej od poprzednika.
Na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gdańskim, Atosy nie są często spotykane.
- Atos jest największym samochodem w klasie najmniejszych - ocenił Sebastian Lubrecht z Gdańska, oferujący pojazd na giełdzie samochodowej w Pruszczu. - Wygodnie podróżuje się nim za kierownicą oraz na tylnej kanapie. Zawieszenie jest stosunkowo twarde i wytrzymuje jazdę po nierównych drogach. Odczuwa się jednak każdą dziurę w jezdni. Auto kupiłem w autoryzowanym salonie, jako używane, roczne, za 23 tys. zł, a po czterech latach usiłuję je sprzedać za 17 tys. zł i jestem gotów do dalszych ustępstw. Strata liczona w procentach jest więc dość duża w porównaniu do aut innych marek. Samochód był serwisowany w autoryzowanej stacji i każdy przegląd jest udokumentowany. Pod względem technicznym wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jest to idealny pojazd na duże zakupy. Mało pali i jak na swoją klasę posiada niezłe przyspieszenie. Parkowanie ułatwia mały promień skrętu, wspomaganie kierownicy i doskonała widoczność. Ułatwieniem jest otwieranie z wnętrza korka wlewu paliwa i bagażnika. Jest to mój pierwszy samochód. Następny będzie trochę większy. Raczej zdecyduję się na używane Mitsubishi.
Wysoki Atos zawsze budzi obawę oglądających o stabilność na drodze podczas wiatru. Właściciele potwierdzają zgodnie, że chociaż jest to auto miejskie, to świetnie trzyma się drogi.
Tomasz Moksa, mechanik firmy Margo, autoryzowanego dilera Hyundaia
- Regulacje silnika w Atosie wymagają specjalistycznego oprzyrządowania i dlatego należy dokonywać je w autoryzowanych stacjach. Trwałość silnika i skrzyni biegów jest zadowalająca. Nie mieliśmy jeszcze takich napraw, chociaż robimy przeglądy Atosów, które przejechały grubo ponad 200 tys. km. Trudno mówić o typowych usterkach tego modelu. Bywa jednak, że na dziurach ulegają zużyciu łożyska piast przednich kół. Zawieszenie wytrzymuje wszelkie nierówności, a wymiany amortyzatorów trafiają się bardzo rzadko. Atos nie ma osłon silnika od dołu i po pokonywaniu wielkich kałuż można liczyć się z zalaniem kopułki aparatu zapłonowego lub przewodów wysokiego napięcia. Instalacja elektryczna nie jest nadmiernie skomplikowana. Przeważająca część właścicieli tego modelu dokonuje u nas przeglądów okresowych co 15 tys. kilometrów.
Ceny części (w zł)
Nakładka zderzaka przed. | 602 |
Reflektor kompletny | 639 |
Pasek rozrządu | 157 |
Łożysko piasty przed. koła | 73 |
Klocki ham. komplet przód | 168 |
Tarcza hamulca przód | 265 |
Filtr oleju | 17 |
Filtr powietrza | 36 |
Amortyzator przód | 416 |
Zalety i wady
- Niska cena
- Dobre warunki jezdne
- Wygodne wnętrze dla kierowcy i pasażerów
- Oszczędny silnik
- Pojemny bagażnik
- Niełatwa sprzedaż na wtórnym rynku
- Ubogie wyposażenie
Dane techniczne Hyundai Atos 1,0 55 KM
Wymiary (mm) | 3495 x 1475 x 1605 |
Rozstaw osi (mm) | 2380 |
Rozstaw kół (mm) | 1315 przód, 1300 tył |
Masa własna (kg) | 810 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1220 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 265 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 3 zawory na cylinder |
Pojemność (cm sześc.) | 999 |
Moc (KM) | 55 |
Stopień sprężenia | 9,5 |
Zawieszenie przód | kolumnowe typu McPherson |
Zawieszenie tył | wahacz podłużny ze sprężyną śrubową |
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.) | 15,1 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | 142 |
Zużycie paliwa przy 120 km/godz. (l) | 5,4 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 7,9 |
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?