| | |
W salonie
Już od kilku lat Accent jest najlepiej sprzedającym się autem Hyundaia. Najtańszy model 3-drzwiowy z silnikiem 1,3 kosztuje 34 990. W wyposażeniu jest tylko immobiliser, tylna wycieraczka i trzecie światło stop. Najdroższy, 5-drzwiowy bogato wyposażony hatchback z tym silnikiem, posiada klimatyzację, wspomaganie kierownicy, ABS, centralny zamek, elektrycznie opuszczane szyby i 2 poduszki bezpieczeństwa wyceniony jest na 49 200 zł. Najtańszy Accent z silnikiem 1,5 litra o mocy 91 KM kosztuje 40 300, a najdroższy 50 700. Wersje z automatyczną skrzynią biegów kosztują 48 800 i 50 500 w zależności od wyposażenia dodatkowego. Producent przyznaje 3 lata gwarancji na mechanizmy oraz 6 lat na perforację blach. Przeglądy gwarancyjne co 15 tys. km kosztują najczęściej od 200 do 300 zł.
Opinia mechanika
Zawieszenie Accenta sprawdza się na równych nawierzchniach, natomiast na gorszych drogach może budzić zastrzeżenia. Skuteczność hamowania jest dobra, a skrzynia biegów zadowalająca. Mało efektywne jest wspomaganie kierownicy. Z badań niemieckiego ADAC wynika, że w samochodzie tym występuje mało usterek. Pomimo niewątpliwych zalet, na rynku używanych aut, łatwiej sprzedać Astrę, Escorta czy Felicię, niż Accenta.
Zdaniem użytkownika Na giełdzie w Pruszczu Gdańskim, na kupców Hyundaia czekali państwo Kucab. Samochód miał na liczniku 66 tys. km, z czego 16 tys. przez rok przejechał Mirosław Kucab. Auto wyceniono na 21 600 zł, ale właściciel gotowy był do ustępstw. Z dodatkowego wyposażenia pojazdu należy wymienić wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektrycznie otwierane szyby i automatycznie regulowane reflektory. Pojazd został sprowadzony z Niemiec, był lekko uszkodzony. Koszt zakupu, przewozu, opłat celnych oraz naprawy w Polsce zamknął się w kwocie 19 tys. zł.
- Naprawdę byłem zadowolony z tego auta - powiedział Mirosław Kucab. - Accent jest ekonomiczny, ale ma przy tym wystarczający do bezpiecznego wyprzedzania zapas mocy. Bardzo dobrze układa się na łukach drogi, nawet przy szybkiej jeździe. We wnętrzu jest cicho przy prędkościach do 120 km/godz., powyżej - jazda staje się męcząca. Wystrój kabiny jest prosty, chociaż wykonanie solidne, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Uważam, że twarde zawieszenie auta to jego zaleta.
Dane techniczne Hyundai Accent - 90 KM
Wymiary (mm) | 4100 x 1620 x 1390 |
Rozstaw osi (mm) | 2400 |
Rozstaw kół (mm) | 1420 przód, 1410 tył |
Masa własna (kg) | 935 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1440 |
Objętość bagażnika (cm sześc) | 345 |
Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie | 4 cylindry, po 3 zawory na cylinder |
Pojemność | 1495 |
Moc (KM) | 90 |
Stopień sprężenia | 10 |
Skrzynie biegów | pięciobiegowe |
Zawieszenie przód | kolumnowe typu McPherson |
Zawieszenie tył | wahacz podłużny ze sprężyną śrubową |
Układ kierowniczy | wspomaganie za dodatkową opłatą |
Hamulce | brak ABS w seryjnym wyposażeniu |
Rozpędzanie 0 -100 km/godz. (s) | 11,7 |
Prędkość maksymalna (km/godz) | 180 |
Zużycie paliwa przy 90 km/godz (l) | 4,5 |
Zużycie paliwa przy 120 km/godz (l) | 6,2 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 8,4 |
Zalety i wady
- Mała awaryjność
- Skuteczne hamulce
- Niskie zużycie paliwa
- Mało miejsca dla siedzących z tyłu
- Niedostateczne resorowanie
Ceny na giełdach
Rocznik | Cena w zł |
95 | 20 000 |
96 | 23 000 |
97 | 25 000 |
98 | 30 000 |
99 | 35 000 |
Ceny części zamiennych w zł
- Zderzak przedni - 790
- Reflektor kompletny - 460
- Pasek rozrządu - 215
- Łożysko piasty przedniego koła - 57
- Klocki hamulcowe komplet przód - 165
- Tarcza hamulca przód - 195
- Filtr oleju - 17
- Filtr powietrza - 40
- Amortyzator przód - 320
- Końcówka drążka kierowniczego - 80
- Pióro wycieraczki - 41
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?