Hybrydowy Sprinter

(rp)
Na Salonie Pojazdów Użytkowych IAA 2004 Mercedes-Benz zaprezentuje model Sprinter z napędem hybrydowym.

Pojazd ten ma dwa silniki wysokoprężny i elektryczny.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Wersję hybrydową zbudowano na bazie Sprintera 311 CDI o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t i masie własnej 1960 kg. W tym aucie silnik elektryczny został zintegrowany z jednostką napędową pomiędzy skrzynią biegów a sprzęgłem. Do napędu elektrycznego wykorzystano silnik o mocy 70 kW czerpiący energię z baterii niklowo-wodorkowej (NiMH) o pojemności 14 kWh. Napęd elektryczny pozwala na pokonanie maksymalnego dystansu 30 km. Baterię ładuje się z sieci elektrycznej, a czas jej ładowania wynosi ok. 6 godzin.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Przygotowana jest także druga wersja pojazdu bez gniazda ładowania baterii posiadająca mniejszy silnik elektryczny o mocy 30 kW oraz mniejsze baterie o pojemności zaledwie 3 kWh. Można na nich przejechać od 3 do 4 km.

Podczas jazdy kierowca może wybrać rodzaj napędu (diesel lub silnik elektryczny) za pomocą przycisku. Silnik spalinowy jest wspomagany napędem elektrycznym przy niskich obrotach oraz podczas przyspieszania. Maksymalne wciśnięcie pedału gazu powoduje jednoczesną pracę obu jednostek napędowych.

Podstawową zaletą napędu hybrydowego jest oszczędność w zużyciu oleju napędowego, które w przypadku hybrydowego Sprintera jest niższe o 10% - 50%. Mercedes-Benz Sprinter nie jest jeszcze produkowany seryjnie, jednak prace przygotowawcze są zaawansowane.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie miasteczka ruchu drogowego w Radomsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty