Auto ma dwa współpracujące ze sobą silniki: spalinowy i elektryczny. Jednostka benzynowa V6 o pojemności 3,5 l ma moc 279 KM, zaś silnik elektryczny generuje 20 KM (pełni także funkcję rozrusznika i prądnicy). Motor elektryczny wspomaga jednostkę benzynową podczas przyspieszania, gdy zapotrzebowanie na paliwo jest największe.
Służy także do realizowania funkcji start/stop, odłączającej silnik podczas postoju np. w trakcie oczekiwania na zmianę
świateł na skrzyżowaniu. W chwili ponownego ruszania silnik elektryczny ponownie uruchamia jednostkę spalinową. Rozwiązanie to oszczędza paliwo.
Podczas hamowania pojazdu motor elektryczny działa jak prądnica i jest w stanie odzyskać energię hamowania. Jest ona magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym
w komorze silnikowej.
Przeniesienie napędu obywa się z wykorzystaniem 7-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów, którą skonfigurowano specjalnie na potrzeby modułu hybrydowego.
S 400 BlueHYBRID przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną - ograniczoną elektronicznie - 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,9 l/100 km (dla porównania w S 350 z silnikiem benzynowym 3,5 l/272 KM - 10,1 l/100 km).
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?