Hybrydowe Volvo V60

(ip)
Już za tydzień po raz pierwszy zostanie zaprezentowana hybryda oparta na silniku Diesla w Volvo V60 Plug-in. Auto ma łączyć sportowe właściwości jezdne z ekologicznym spalaniem.

Przednie koła hybrydy V60 napędzane będą pięciocylindrowym

Fot. Volvo
Fot. Volvo

turbodieslem o mocy 215 KM (o pojemności 2,4 l) i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Tylna oś została wyposażona w układ ERAD (Electric Rear Axel Drive) - elektryczny silnik o mocy 70 KM, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 12 kWh. O przekazanie momentu obrotowego na koła samochodu dba automatyczna skrzynia biegów

Kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy, dzięki trzem przyciskom umieszczonym na konsoli centralnej samochodu (Pure, Hybryd i Power). W ten sposób ma wpływ na to, z którego silnika chce w danej chwili korzystać. Jeśli zdecyduje się na tryb Pure, samochód będzie wykorzystywał tylko napęd elektryczny i będzie można nim pokonać dystans 50 km. Z kolei tryb Hybrid to najbardziej ekonomiczne połączenie napędu konwencjonalnego z zasilaniem elektrycznym. W tym trybie auto zużywa tylko 1,9l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi zaledwie 49 g/km, a całkowity zasięg pojazdu to 1200 km.

**CZYTAJ TAKŻE

Volvo V60 ze sportową nutą Nowe Volvo V60

**

Opcja Power zapewni niezapomniane wrażenia zwolennikom dynamicznej jazdy. Auto wykorzystuje wtedy maksymalną moc napędu konwencjonalnego i silnika elektrycznego (215KM + 70 KM), a jego moment obrotowy kształtuje się za poziomie 640 Nm (440 Nm + 200 Nm). Z kolei czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6,9 sekundy.

Naciśnięcie przycisku AWD w konsoli centralnej uruchamia elektryczny napęd na cztery koła. Jednak zamiast mechanicznego przełożenia napędu konwencjonalnego systemu AWD, centralna jednostka kontrolna zarządza rozkładem momentu obrotowego na przednie koła napędzane silnikiem Diesla oraz elektrycznie napędzaną tylną oś.

Volvo V60 Plug-in można naładować przez tradycyjne gniazdko elektryczne (230V / 6A, 10A lub 16A) w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od poziomu natężenia prądu. Pełne ładowanie przy natężeniu 16A trwa trochę ponad 2 godziny, dla 10A to 4,5 godziny, a ładowanie prądem 6A będzie trwać ok. 7,5 godziny.

Warto dodać, że auto powstało dzięki współpracy Volvo Cars ze szwedzkim producentem energii elektrycznej, firmą Vattenfall.

Nowe Volvo zostanie zaprezentowane 1 marca podczas salonu samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się w 2012 roku.

Fot. Volvo
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Fot. Volvo

**więcej zdjęć Volvo V60 w

naszej galerii

**

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty