Honker i następca Lublina

(ip)
Udostępnij:
Lubelska fabryka samochodów DZT Tymińscy, która w 2009 kupiła prawa do produkcji wojskowego Hookera i dostawczego Lublina, wprowadza do produkcji ich znacznie zmodernizowane wersje.
Fot. DZT Tymińscy
Fot. DZT Tymińscy

Na dzień dzisiejszy zaplanowano premierę dwóch nowych samochodów z tej fabryki: Honkera z pełną homologacją cywilną oraz dostawczego samochodu o nazwie Pasagon, który jest następcą popularnego Lublina.

W przypadku Honkera zmian konstrukcyjnych jest niewiele. W porównaniu do wersji przygotowanej przed laty dla wojska wprowadzono niewidoczne z zewnątrz korekty technologiczne w przednim zawieszeniu (wahacze, drążki skrętne). Stały napęd 4x4 zastąpiono dołączanym napędem przedniej osi. Wśród ważniejszych zmian wyposażenia jest m.in. układ klimatyzacji i ogrzewania postojowego (w opcji). W układzie hamulcowym pojawił się system ABS (opcja). Najistotniejszą zmianą, która pozwoli na wprowadzenie samochodu do szerokiej sprzedaży Europie, jest uzyskanie całościowej homologacji pojazdu, spełniającego normy Euro IV.

Fot. DZT Tymińscy
Fot. DZT Tymińscy

Badania homologacyjne dla samochodu Honker w wersji cywilnej dobiegły końca zarówno w ITS, jak i w PIMOT. Obecnie firma czeka na wystawienie świadectw homologacyjnych z Ministerstwa Infrastruktury.

- Honker jako model projektowany dla wojska korzystał z wielu wyłączeń, co jednak ograniczało prawa do jego sprzedaży w krajach unijnych - wyjaśnia Zbigniew Tymiński, prezes zakładu.

Jego zdaniem przewagę Honkera nad ofertą konkurencyjnych samochodów z ramową konstrukcją i napędem 4x4 stanowić będzie odporna konstrukcja i niskie ceny części zamiennych. Cena samochodu w wersji bazowej ma wynieść około 75 tys zł.

Więcej nowości pojawiło się w przypadku Pasagona. Jest to rozwinięcie konstrukcji Lublina, ale obecie auto ma większą komorę silnika, szerszy grill i inne reflektory. Wyposażone zostało w silnik z andrychowskiej Andorii, o pojemności 2,6 litra i mocy 115 KM. Jednostka spełnia normę czystości spalin Euro IV, co pozwala na sprzedaż tego modelu w całej Europie.

Cena ma kształtować się na poziomie od 60 do 80 tys. zł w zależności od rodzaju zabudowy (skrzynia, furgon i chłodnia). Auto ma być eksportowane na Ukrainę i Białoruś, a także do krajów Afryki. Do sprzedaży w Polsce trafi prawdopodobnie jeszcze w listopadzie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Mega

Mega Zestaw Narzędzi 144Elem. 58144

343,33 zł176,95 zł-48%
miejsce #2

Bosch

Bosch Zestaw Narzędzi X-line All In One 111 2607017394

380,95 zł245,70 zł-36%
miejsce #3

Fieldmann

Fieldmann Zestaw narzędzi 138 Szt. (FDG 5013-138R)

204,00 zł175,69 zł-14%
miejsce #4

Makita

Makita Zestaw narzędzi P-90532

659,00 zł635,79 zł
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie