Hondy VF 750S i VF 750C

ST
Dla motocyklistów z niewielką gotówką
Hondy VF 750S i VF 750C

Początek lat osiemdziesiątych stał się dla Hondy okresem przełomowym.
Z myślą o coraz bardziej rozwjających się rynkach motocyklowych zdecydowano
się zaprojektować zupełnie nowy, niezwykle nowoczesny silnik.
Wąski i lekki czterocylindrowiec zadebiutował jednocześnie w dwóch modelach,
które różniły się wyglądem. Wersja o sportowym charakterze otrzymała oznaczenie
VF 750S, z kolei VF 750C była typowym soft chopperem.
Silnik dzięki widlastemu układowi czterech cylindrów był znacznie węższy
niż rzędówki. W każdym rzędzie cylindrów tłoki pracowały równolegle. Wadą
nowych konstrukcji była dokuczliwa reakcja motocykla na zmianę obciążeń
silnika. Przy każdym dodaniu i ujęciu gazu silnik odchylał się to w prawo,
to w lewo i trzeba było się do tego przyzwyczaić.
Po raz pierwszy zastosowano hydrauliczne uruchamianie sprzęgła z funkcją
zapobiegającą blokowaniu tylnego koła przy zbyt gwałtownej redukcji przełożenia.

Przedni widelec wyposażono w układ zapobiegający nurkowaniu, a napęd
tylnego koła powierzono trwałemu wałowi napędowemu.

Modele VF 750C i VF 750S uchodzą za mało kłopotliwe w eksploatacji.
W codziennym użytkowaniu dokuczliwe jest zużycie paliwa (7,2-7,8 km/h).
Ogumienie tylnego koła rzadko wytrzymuje więcej niż 5000 km.
Oba przedstawione modele to dobry wybór dla motocyklistów z niewielką
ilością gotówki, którzy marzą o efektownym i mocnym motocyklu. Egzemplarze
z lat 1982-83 kosztują ok. 6000 zł. Roczniki 1984-85 6500 zł, a 1986-87
ok. 7000 zł.

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty