Hondy VF 750S i VF 750C

ST
Dla motocyklistów z niewielką gotówką
Hondy VF 750S i VF 750C

Początek lat osiemdziesiątych stał się dla Hondy okresem przełomowym.
Z myślą o coraz bardziej rozwjających się rynkach motocyklowych zdecydowano
się zaprojektować zupełnie nowy, niezwykle nowoczesny silnik.
Wąski i lekki czterocylindrowiec zadebiutował jednocześnie w dwóch modelach,
które różniły się wyglądem. Wersja o sportowym charakterze otrzymała oznaczenie
VF 750S, z kolei VF 750C była typowym soft chopperem.
Silnik dzięki widlastemu układowi czterech cylindrów był znacznie węższy
niż rzędówki. W każdym rzędzie cylindrów tłoki pracowały równolegle. Wadą
nowych konstrukcji była dokuczliwa reakcja motocykla na zmianę obciążeń
silnika. Przy każdym dodaniu i ujęciu gazu silnik odchylał się to w prawo,
to w lewo i trzeba było się do tego przyzwyczaić.
Po raz pierwszy zastosowano hydrauliczne uruchamianie sprzęgła z funkcją
zapobiegającą blokowaniu tylnego koła przy zbyt gwałtownej redukcji przełożenia.

Przedni widelec wyposażono w układ zapobiegający nurkowaniu, a napęd
tylnego koła powierzono trwałemu wałowi napędowemu.

Modele VF 750C i VF 750S uchodzą za mało kłopotliwe w eksploatacji.
W codziennym użytkowaniu dokuczliwe jest zużycie paliwa (7,2-7,8 km/h).
Ogumienie tylnego koła rzadko wytrzymuje więcej niż 5000 km.
Oba przedstawione modele to dobry wybór dla motocyklistów z niewielką
ilością gotówki, którzy marzą o efektownym i mocnym motocyklu. Egzemplarze
z lat 1982-83 kosztują ok. 6000 zł. Roczniki 1984-85 6500 zł, a 1986-87
ok. 7000 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty