Hondy Civic prezentują swój potencjał w Marrakeszu

źródło: mototarget.pl
Honda Civic WTCC - Marrakesz 2014Fot: Honda
Honda Civic WTCC - Marrakesz 2014Fot: Honda
Pierwsza runda Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych WTCC FIA 2014 okazała się prawdziwym chrztem bojowym dla trzech Civiców, które ruszyły do wyścigu z czwartej i piątej linii.

 Doskonałym startem popisał się Tiago Monteiro, który w pierwszym zakręcie był piąty, natomiast na pierwszym okrążeniu

Honda Civic WTCC - Marrakesz 2014Fot: Honda
Honda Civic WTCC - Marrakesz 2014
Fot: Honda

kierowcy Norbert Michelisz i Mehdi Bennani zajmowali odpowiednio siódmą i ósmą pozycję. Na piątym okrążeniu Tiago spadł na szóste miejsce, w związku z czym trzy Hondy jechały koło siebie, przy czym w dalszej części wyścigu Portugalczyk zdołał uzyskać niewielką przewagę nad Micheliszem i Bennanim, który coraz pewniej czuł się za sterami Hondy. Na trzynastym okrążeniu Michelisz pojechał zbyt szeroko z uwagi na problemy z układem kierowniczym, dzięki czemu Bennani wysunął się na siódmą pozycję, a Civic zespołu Zengő Motorsport ostatecznie spadł na dziewiąte miejsce.

„Na ostatnich dwóch okrążeniach musiałem z całej siły obracać kierownicą”, przyznał Norbi po wyjściu z samochodu.„Z cała pewnością muszę popracować nad mięśniami!”

Zespół zdecydował, że bardzo krótki czas przeznaczony na wykonanie napraw pomiędzy dwoma wyścigami nie pozwoli na przywrócenie autu pełnej sprawności, dlatego właściciel teamu, Zoltan Zengő powiedział: Działamy ostrożnie, ponieważ Marrakesz jest bardzo ryzykownym torem i nie chcemy podejmować pochopnych decyzji. Wolimy przygotować samochód do wyścigów we Francji, które odbędą się w przyszły weekend”.

W drugim wyścigu serii WTCC start odbywa się w odwróconej kolejności, w związku z czym Mehdi Bennani znalazł się w pierwszym rzędzie, co ucieszyło jego fanów zgromadzonych na trybunach. Monteiro startował z drugiej linii jako jedyny zawodnik Hondy, ponieważ Michelisz wycofał się z wyścigu. Tuż po starcie, kierowca jadący na pierwszym miejscu uderzył w barierkę po lewej stronie i odbił się z powrotem na tor, jednak Bennani i Monteiro zdołali go ominąć. Z uwagi na zanieczyszczenie toru elementami rozbitego pojazdu sędziowie wywiesili czerwoną flagę, co oznaczało zatrzymanie wyścigu.

Po wznowieniu wyścigu za samochodem bezpieczeństwa, Mehdi utrzymał prowadzenie przez dwa okrążenia, po czym został wyprzedzony przez ostatecznego zwycięzcę wyścigu Sebastiana Loeba. W związku z naruszeniem regulaminu toru, Bennani musiał przejechać karnie przez pit-stopy, przez co stracił swoją pozycję, natomiast Monteiro walczył o utrzymanie czwartego miejsca. Najwięcej emocji przyniosła jednak walka na trzech ostatnich okrążeniach, kiedy to Bennani zaprezentował swoje umiejętności, wyprzedzając kolejnych rywali. Na czternastym okrążeniu zawodnik ten rozpoczął pojedynek z Monteiro i Chiltonem, ale samochód prowadzony przez Tiago ucierpiał z powodu rozciętej opony, co mogło być wynikiem oderwania się przedniego spoilera podczas najazdu na jeden z wysokich krawężników. W wyniku wibracji auta, Tiago musiał zwolnić, przez co na ostatnim okrążeniu Mehdi wysunął się na czwarte miejsce, jednak przed samą linią mety został wyprzedzony przez Chiltona. Mimo to, znany Marokańczyk zasłużył na ogromne owacje za linią mety.

Tiago Monteiro jest przekonany, że ten trudny weekend przyniesie wiele pozytywnych doświadczeń. „Zebraliśmy mnóstwo danych, dzięki którym możemy zwiększyć osiągi. To był dla nas ważny sprawdzian i wiele się też nauczyliśmy. Jestem przekonany, że w Le Castellet będziemy szybsi”.
 

Honda Civic WTCC - Marrakesz 2014Fot: Honda
Honda Civic WTCC - Marrakesz 2014
Fot: Honda

Alessandro Mariani, dyrektor zarządzający JAS Motorsport, jest zadowolony z pracy wykonanej w ten weekend. „Naszym celem było znalezienie optymalnych ustawień auta, co udało nam się zrealizować, chociaż mogliśmy zebrać jeszcze więcej danych z pomocą Gabriele. Po piątkowym incydencie nie byliśmy jednak w stanie tak szybko naprawić jego samochodu. Wiem, że Honda Civic ma duży potencjał, jednak na naszą niekorzyść działa obecna część sezonu, w której wyścigi rozgrywane są w krótkich odstępach czasu. Tor uliczny nie jest też wymarzonym miejscem do testowania ustawień auta. Muszę przyznać, że byłem pod wrażeniem tego, co zaprezentował Bennani. Myślę, że w tym roku osiągnie dobre rezultaty.”

„W ten weekend nasze silniki były niezawodne i odnoszę wrażenie, że nie ustępujemy konkurentom pod względem mocy. Obecnie tracimy czas na wyjściu z zakrętu, więc musimy to poprawić, zarówno pod kątem jednostki napędowej, jak i podwozia”,powiedział Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy.

Wyzwanie Honda Race to Race polegające na ukończeniu na czas zastępczego modelu Civic dla Gabriele Tarquini’ego przed rundą w Le Castellet, która odbędzie się w przyszły weekend na południu Francji, przyciąga uwagę fanów mediów społecznościowych z całego świata. Zespół ma 72 godziny, aby złożyć od podstaw nową Hondę Civic WTCC i pozwolić Gabriele na start w wyścigach.

Wyścig 1:1. Lopez, Citroën  C-Elysée WTCC, 14 okrążeń, 24.40.950; 2. Loeb, Citroën C-Elysée WTCC, 24.41.663; 3. Muller, Citroën C-Elysée WTCC, 24.42.557; 4. Chilton, Chevrolet RML Cruze TC1, 24.49.172; 5. Borkovic, Chevrolet RML Cruze TC1, 24.52.799; 6. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC, 25.01.445; ; 7. Mehdi Bennani, Honda Civic WTCC, 25.05.061; 8. Valente, Chevrolet RML Cruze TC1, 25.10.903 ;  9. Norbert Michelisz, Honda Civic WTCC, 25.25.533 ; itd.

Wyścig 2: 1. Loeb, Citroën  C-Elysée WTCC, 16 okrążeń, 47.5.589; 2. Lopez, Citroën C-Elysée WTCC, 47.54.910; 3. Valente, Chevrolet RML Cruze TC1, 47.58.187; 4. Chilton, Chevrolet RML Cruze TC1, 48.08.894; 5. Mehdi Bennani, Honda Civic WTCC, 48.08.920; 6. Kozlovskiy, Chevrolet RML Cruze TC1, 48.10.346 ;  7. Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1, 48.13.706 ; 8. Engstler, BMW E90 320 TC, 48.29.546 ; 9. Filippi,SEAT Leon WTCC, 48.39.200 ; 10. Di Sabatino, BMW E90 320 TC, 48.41.142 ;.11. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC, 44.49.988

Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 48 ; 2. Sébastien Loeb (FR) 47 ; 3. Tom Chilton (GB) 27 ; 4. Hugo Valente (FR) 19 ; 5. Yvan Muller (FR) 17 ; 6. Mehdi Bennani (MAR) 16 ; 7. Tiago Monteiro (PRT) 10 ; 8. Dusan Borkovic (SRB) 9 ; 9. Mikhael Kozlovskiy (RUS) 8 ; 10. Gianni Morbidelli (I) 6 ; 11. Franz Engstler (D) 4 ; 12. Norbert Michelisz (HUN) 2 ; itd.

Klasyfikacja producentów: 1. Citroën 95 ; 2. Honda 57 ; 3. LADA 31

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty