Honda zapowiada nowe modele. Jest na co czekać?

Kamil Rogala
Wszyscy liczący się producenci zaczęli wychodzić naprzeciw nowym potrzebom oraz galopującym zmianom na rynku nie tylko pod względem produktowym, ale i opracowując nowe strategie, oferując innowacyjne usługi i planując rozwój na wiele lat do przodu. Honda pokazała kilka nowych modeli, ale i przedstawiła pomysł m.in. na rozwój usług inteligentnego ładowania.
Wszyscy liczący się producenci zaczęli wychodzić naprzeciw nowym potrzebom oraz galopującym zmianom na rynku nie tylko pod względem produktowym, ale i opracowując nowe strategie, oferując innowacyjne usługi i planując rozwój na wiele lat do przodu. Honda pokazała kilka nowych modeli, ale i przedstawiła pomysł m.in. na rozwój usług inteligentnego ładowania. Kamil Rogala
Wszyscy liczący się producenci zaczęli wychodzić naprzeciw nowym potrzebom oraz galopującym zmianom na rynku nie tylko pod względem produktowym, ale i opracowując nowe strategie, oferując innowacyjne usługi i planując rozwój na wiele lat do przodu. Honda pokazała kilka nowych modeli, ale i przedstawiła pomysł m.in. na rozwój usług inteligentnego ładowania.

Spis treści

Nowe modele Hondy: flagowa CR-V, lifestylowa ZR-V oraz zelektryfikowana e:Ny1

Muszę przyznać, że oferta Hondy zaczyna nabierać sensu i jest tam kilka aut, które mogą śmiało konkurować z popularnymi modelami na rynku. Oprócz świetnego Civica, który przekonuje do siebie dynamiką prowadzenia, jest niezwykle praktyczna i uniwersalna Honda Jazz, ciekawa i nietuzinkowa Honda e, a teraz do gamy uzupełnionej przez HR-V dołączą trzy kolejne propozycje. Oczywiście model CR-V znamy doskonale i stanowi on niemal trzon całego portfolio, ale nowy model powinien skusić przede wszystkim rodziny. Zresztą „CR-vka” od dawna dość mocno liczyła się na rynku i co prawda nie robiła takich wolumenów sprzedażowych jak RAV4 czy Tiguan, ale stanowiła bardzo ciekawą alternatywę.

Teraz Honda zaprezentowała już szóstą generację najlepiej sprzedającego się SUV-a w gamie, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku. Nowa generacja
Teraz Honda zaprezentowała już szóstą generację najlepiej sprzedającego się SUV-a w gamie, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku. Nowa generacja modelu CR-V została zaprezentowana podczas European Media Event w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach. Zdaniem producenta samochód łączy zaawansowane rozwiązania i sportowe cechy, z których znana jest marka Honda, z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i biernego bezpieczeństwa. Duży nacisk został położony na wysoką jakość materiałów i tkanin wykorzystanych we wnętrzu kabiny, co sprawia, że CR-V podąża w stronę segmentu premium. W sumie ostatnio to dość powszechne i wielokrotnie wspominałem, że poziomy wykończenia marek popularnych i premium niebezpiecznie się do siebie zbliżyły. Ceny niestety również… Tak czy inaczej nowy CR-V będzie dostępny w dwóch wersjach napędu hybrydowego. Pierwsza z nich to w pełni hybrydowy układ napędowy (e:HEV), który jest już dobrze znany w innych modelach Hondy. Po raz pierwszy na rynku europejskim wprowadzono również wersję z układem hybrydowym plug-in (e:PHEV). Oba warianty wyposażone są w 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona.
materiały prasowe

Teraz Honda zaprezentowała już szóstą generację najlepiej sprzedającego się SUV-a w gamie, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku. Nowa generacja modelu CR-V została zaprezentowana podczas European Media Event w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach. Zdaniem producenta samochód łączy zaawansowane rozwiązania i sportowe cechy, z których znana jest marka Honda, z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i biernego bezpieczeństwa. Duży nacisk został położony na wysoką jakość materiałów i tkanin wykorzystanych we wnętrzu kabiny, co sprawia, że CR-V podąża w stronę segmentu premium. W sumie ostatnio to dość powszechne i wielokrotnie wspominałem, że poziomy wykończenia marek popularnych i premium niebezpiecznie się do siebie zbliżyły. Ceny niestety również… Tak czy inaczej nowy CR-V będzie dostępny w dwóch wersjach napędu hybrydowego. Pierwsza z nich to w pełni hybrydowy układ napędowy (e:HEV), który jest już dobrze znany w innych modelach Hondy. Po raz pierwszy na rynku europejskim wprowadzono również wersję z układem hybrydowym plug-in (e:PHEV). Oba warianty wyposażone są w 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona.

Nowością w gamie Hondy jest również model ZR-V, który już jesienią tego roku zajmie miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V. Jak twierdzi producent, nowy
Nowością w gamie Hondy jest również model ZR-V, który już jesienią tego roku zajmie miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V. Jak twierdzi producent, nowy ZR-V został stworzony z myślą o młodych nabywcach, którzy zwracają uwagę na swój wizerunek. Poszukują oni stylowego, mocnego i ciekawego samochodu, który doskonale wpisze się w ich życie. Oczywiście pod ładnie narysowanym nadwoziem tego SUV kryje się w pełni hybrydowy układ Hondy, oparty na napędzie nowego Civica e:HEV. Swoją drogą Civic zdobył uznanie dzięki swoim dynamicznym cechom, udowadniając, że hybrydowy samochód może być interesujący i dostarczać przyjemności z jazdy. ZR-V rozszerza tę filozofię na segment kompaktowych SUV-ów. System hybrydowy e:HEV, zoptymalizowany specjalnie dla ZR-V, wykorzystuje oszczędny, 2-litrowy czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona. Współpracuje on z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniając całkiem niezłe osiągi. materiały prasowe

Nowością w gamie Hondy jest również model ZR-V, który już jesienią tego roku zajmie miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V. Jak twierdzi producent, nowy ZR-V został stworzony z myślą o młodych nabywcach, którzy zwracają uwagę na swój wizerunek. Poszukują oni stylowego, mocnego i ciekawego samochodu, który doskonale wpisze się w ich życie. Oczywiście pod ładnie narysowanym nadwoziem tego SUV kryje się w pełni hybrydowy układ Hondy, oparty na napędzie nowego Civica e:HEV. Swoją drogą Civic zdobył uznanie dzięki swoim dynamicznym cechom, udowadniając, że hybrydowy samochód może być interesujący i dostarczać przyjemności z jazdy. ZR-V rozszerza tę filozofię na segment kompaktowych SUV-ów. System hybrydowy e:HEV, zoptymalizowany specjalnie dla ZR-V, wykorzystuje oszczędny, 2-litrowy czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona. Współpracuje on z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniając całkiem niezłe osiągi.

Kolejną nowością w gamie Hondy jest w pełni elektryczny model e:Ny1. Auto zbudowano na nowo opracowanej przez Hondę platformie e:N Architecture F, przeznaczonej
Kolejną nowością w gamie Hondy jest w pełni elektryczny model e:Ny1. Auto zbudowano na nowo opracowanej przez Hondę platformie e:N Architecture F, przeznaczonej dla samochodów z przednim napędem, skoncentrowanej na trzech podstawowych cechach: specjalnej strukturze nadwozia o wysokiej sztywności, niskim położeniu środka ciężkości oraz starannie dopracowanej aerodynamice podwozia. Ponadto w platformę wbudowano wysokowydajną, lekką, zintegrowaną jednostkę napędową typu trzy w jednym, silnik elektryczny i przekładnię mechaniczną. Wytwarza ona maksymalną moc 150 kW, 310 Nm momentu obrotowego, a jej konstrukcja i sterowanie zapewniają płynne, komfortowe przyspieszanie oraz zwalnianie. Pod podłogą mieści się akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, który zapewnia zasięg do 412 km (WLTP). Niepokojący jest jednak bardzo zredukowany prześwit auta przez pakiet baterii zamontowany pod podłogą. Zdaniem producenta, po wielu ciężkich testach nie stwierdzono w związku z tym żadnych problemów, ale jak to zwykle bywa, wszystko wyjdzie podczas pierwszych testów redakcyjnych.
Więcej o powyższych modelach napiszemy już wkrótce po szerszej prezentacji statycznej w Polsce. materiały prasowe

Kolejną nowością w gamie Hondy jest w pełni elektryczny model e:Ny1. Auto zbudowano na nowo opracowanej przez Hondę platformie e:N Architecture F, przeznaczonej dla samochodów z przednim napędem, skoncentrowanej na trzech podstawowych cechach: specjalnej strukturze nadwozia o wysokiej sztywności, niskim położeniu środka ciężkości oraz starannie dopracowanej aerodynamice podwozia. Ponadto w platformę wbudowano wysokowydajną, lekką, zintegrowaną jednostkę napędową typu trzy w jednym, silnik elektryczny i przekładnię mechaniczną. Wytwarza ona maksymalną moc 150 kW, 310 Nm momentu obrotowego, a jej konstrukcja i sterowanie zapewniają płynne, komfortowe przyspieszanie oraz zwalnianie. Pod podłogą mieści się akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, który zapewnia zasięg do 412 km (WLTP). Niepokojący jest jednak bardzo zredukowany prześwit auta przez pakiet baterii zamontowany pod podłogą. Zdaniem producenta, po wielu ciężkich testach nie stwierdzono w związku z tym żadnych problemów, ale jak to zwykle bywa, wszystko wyjdzie podczas pierwszych testów redakcyjnych.
Więcej o powyższych modelach napiszemy już wkrótce po szerszej prezentacji statycznej w Polsce.

e:PROGRESS: usługa inteligentnego ładowania pojazdów elektrycznych

Podczas europejskiej prezentacji marki dla mediów w Offenbach w Niemczech, Honda zapowiedziała również radykalne zwiększenie skali swojej usługi inteligentnego ładowania pojazdów - e:PROGRESS. Firma potwierdziła, że e:PROGRESS będzie dostępny dla przyszłych właścicieli nowego, w pełni elektrycznego modelu e:Ny1 oraz hybrydowego modelu CR-V e:PHEV z napędem typu plug-in. W ciągu najbliższych 12 miesięcy usługa będzie wprowadzana na kolejnych europejskich rynkach, a następnie Honda planuje udostępnić ją właścicielom pojazdów elektrycznych innych marek. Usługa e:PROGRESS, która od 2021 roku jest dostępna w Wielkiej Brytanii dla właścicieli w pełni elektrycznego modelu Hondy e, umożliwia klientom planowanie korzystania z taniej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Opiera się ona na zaawansowanej ładowarce, dynamicznej taryfie energetycznej oraz inteligentnej aplikacji do ładowania. Honda potwierdziła, że na podstawie analizy brytyjskich klientów średnie roczne oszczędności wynoszą około 500 funtów, a dla właścicieli samochodów z dużym przebiegiem mogą sięgnąć nawet 1000 funtów.

Honda jest jedynym producentem samochodów, który oferuje tę usługę pod własną marką. Dzięki planom rozszerzenia dostępności e:PROGRESS w najbliższych latach, firma zamierza stać się głównym graczem na europejskim rynku inteligentnych usług ładowania pojazdów.

„Wierzymy, że e:PROGRESS ma potencjał, aby zrewolucjonizować efektywność i opłacalność ładowania samochodów elektrycznych przez ich właścicieli w przyszłości ” – powiedział Jorgen Pluym, dyrektor generalny działu rozwiązań energetycznych i rozwoju działalności w Honda Motor Europe. „Mamy już przekonujące wyniki prób, jakich dostarczyło wdrażanie programu w ciągu ostatnich dwóch lat w Wielkiej Brytanii. Teraz gdy umożliwiamy klientom integrację ich domowych paneli fotowoltaicznych z siecią ładowania, a dodatkowo udostępniamy usługę w całej Europie, również właścicielom pojazdów innych marek niż Honda, spodziewamy się, że w nadchodzących latach nastąpi dodatkowy wzrost jej popularności”.

Niedawno wprowadzono funkcję zwiększania udziału energii słonecznej w programie e:PROGRESS w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Dzięki tej funkcji klienci mają możliwość zaplanowania taryfy tak, aby korzystać z jak największej ilości energii słonecznej wygenerowanej przez własne panele fotowoltaiczne. Urządzenie bierze pod uwagę prognozy pogody oraz wymagania użytkownika, takie jak poziom naładowania pojazdu i planowany czas wyjazdu, aby obliczyć optymalny moment ładowania pojazdu. Razem z taryfą "Czas użytkowania" (Time of Use), nowa funkcja umożliwia klientom ładowanie pojazdów w sposób oszczędny i ekologiczny, jednocześnie zmniejszając obciążenie lokalnej sieci energetycznej, co jest niezbędne do osiągnięcia tego celu. Przyszłe etapy rozwoju e:PROGRESS obejmować będą dodatkowe usługi ładowania z sieci energetycznej oraz dwukierunkowego przepływu energii. Wszystkie te usługi mogą odegrać rolę w zwiększaniu wykorzystania energii odnawialnej i redukcji obciążenia sieci przez pojazdy elektryczne. W dłuższej perspektywie usługa może nawet wykraczać poza zasilanie pojazdów elektrycznych, umożliwiając dodanie do domowej infrastruktury ładowania innych urządzeń, takich jak domowe magazyny energii czy pompy ciepła.

Dalekosiężne plany Hondy sięgające 2050 roku

Podczas spotkania z mediami, Honda przedstawiła kolejne kroki, jakie podejmie jej europejski oddział, aby osiągnąć globalny cel neutralności węglowej do 2050 roku. W najbliższych planach jest wprowadzenie trzech nowych SUV-ów, w tym w pełni elektrycznego modelu e:Ny1 oraz hybrydowych modeli ZR-V i CR-V (również z napędem hybrydowym typu plug-in). Dodatkowo, firma wprowadzi pierwszy na tym rynku jednoślad z napędem elektrycznym, EM1e, oraz usługę e:PROGRESS, która znacząco rozszerzy ofertę firmy w zakresie zarządzania energią. Ze względu na pełną elektryfikację gamy samochodów Honda, która została osiągnięta już w zeszłym roku po wprowadzeniu najnowszego hybrydowego modelu Civic, spotkanie z mediami miało na celu przedstawienie zarówno szerokiej oferty w sektorze elektromobilności, jak i ambicji marki, która przechodzi do kolejnej fazy rozwoju na rynku europejskim.

„Europa jest ważna dla naszej działalności, mamy w tym regionie wielu lojalnych klientów, którzy jeżdżą naszymi samochodami, naszymi motocyklami i korzystają z naszych maszyn i urządzeń” – powiedział Katsuhisa Okuda, prezes i dyrektor Honda Motor Europe. „Dziś rozwijamy ofertę produktów i technologii motoryzacyjnych do najszerszej, jaka była od wielu lat. Co więcej, poprzez ewolucję naszej oferty, sięgającej poza obszar dotychczasowych produktów i obejmującej również usługi energetyczne, kładziemy podwaliny pod przyszłą elektryfikację, jednocześnie przyczyniając się do osiągnięcia naszych globalnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju”.

Ponadto Honda ogłosiła dalsze szczegóły dotyczące EM1 e: elektrycznego motoroweru – pierwszego elektrycznego jednośladu marki w regionie, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku. Idealny dla młodszych kierowców lub do wykorzystania w miastach, jest jednym z co najmniej 10 nowych modeli elektrycznych, które marka zamierza wprowadzić na rynek globalny do 2025 roku.

„Po wprowadzeniu na rynek nowego Civica w zeszłym roku, osiągnęliśmy pełną elektryfikację naszej gamy samochodów w Europie, dzięki czemu staliśmy się pierwszym regionem Hondy, który tego dokonał” – powiedział Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. „Wraz z pojawieniem się tych trzech nowych SUV-ów, w tym naszego drugiego w pełni elektrycznego modelu i naszego pierwszego motoroweru elektrycznego, realizujemy nasze zobowiązanie zrównoważonego rozwoju i przyczyniamy się jako europejski oddział do globalnej transformacji Hondy.”

Zakres elektryfikacji w Hondzie wykracza poza jej najnowsze produkty, dzięki ciągłym inwestycjom i poszerzaniu spektrum programu zarządzania energią. Projekty firmy, która koncentruje się na rozwoju usług związanych z ekologiczną energią, obejmują badania nad wodorem jako nośnikiem czystej energii, a także dalsze rozwiązania w zakresie ładowania i magazynowania, które pozwalają zwiększyć wydajność i utrzymać zrównoważony rozwój – pierwszym rzeczywistym zastosowaniem tych rozwiązań jest wspomniany wyżej e:PROGRESS.

"W Hondzie wierzymy w mobilność i energię jako usługi, a nasz program badań nad energią jest poligonem doświadczalnym, na którym sprawdzamy, w jaki sposób najkorzystniej zaoferować inteligentne i zrównoważone rozwiązania, zarówno społeczeństwu, jak i naszym klientom" - powiedział Takehiro Wada, prezes Działu Badawczo-Rozwojowego Honda Europe. „Będą one nie tylko korzystne dla środowiska i zmniejszą presję na krajową infrastrukturę energetyczną, ale także przyniosą oszczędności naszym klientom i dodatkowo zademonstrują wszechstronność Hondy, jako firmy rozwijającej kompleksową elektromobilność” - dodał.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty