Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda VTX 1800

Tadeusz Suchomski
Honda VTX 1800 przesunęła jeszcze wyżej poprzeczkę w klasie cruiserów. Ten olbrzym na dwóch kołach przewyższa wszystko co do tej pory wyprodukowano.

Jednostka napędowa

VTX wyposażono w czterosuwowy, dwucylindrowy (widlasty) chłodzony cieczą
silnik o pojemności 1795 ccm i mocy 97 KM. Jednostka napędowa posiada potężny
moment obrotowy wynoszący maksymalnie 163 Nm przy zaledwie 3000 obr./min.
Nad pracą silnika czuwa mikrokomputer sterujący wtryskiem paliwa i zapłonem.
Standardowo VTX wyposażony jest w katalizator. Aby możliwie zredukować
wysokość silnika, zaprojektowano układ smarowania z suchą skrzynią korbową,
zaś zbiornik oleju umiejscowiony w obudowie skrzyni biegów.
Zawieszenie
Z przodu zastosowano widelec upside-down o średnicy goleni 45 mm z
regulacją napięcia wstępnego. Z tyłu zainstalowano wahacz stalowy współpracujący
z dwoma elementami resorująco-tłumiącymi, czyli wracamy do początku ery
chopperowej: twardo i zbyt małym tłumieniem.
Hamulce
Za wytracanie prędkości ważącego 320 kg monstrum odpowiada zintegrowany
układ uruchamiający jednocześnie hamulce przedniego i tylnego koła Dual
CBS. Przednie koło wyposażono w dwie tarcze hamulcowe o średnicy 296 mm,
które współpracują z trzytłoczkowym zaciskiem.

Tylna tarcza o średnicy 316 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem.

W porównaniu z hamulcami innych cruiserów, VTX spełnia podwyższone
wymagania nawet przy szybkiej jeździe (prędkość maksymalna wynosi 200 km/h).
Podsumowanie
Dzięki Hondzie VTX zapoczątkowano nową generację krążowników. Motocykl
swoją dynamiką pełni rolę ściganta wśród cruiserów. Sylwetka nabrała dynamiki
dzięki "wyciągniętej" obudowie przedniej lampy i chromowanej konsoli na
zbiorniku paliwa oraz płaskiemu szybkościomierzowi umieszczonemu we wsporniku
mocującym kierownicę do górnej półki teleskopów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty