Honda VTX 1800

Tadeusz Suchomski
Udostępnij:
Największy z krążowników


Od czasu premiery Yamahy XV 1600 Wild Star wśród cruiserów panował
względny spokój. Pojawienie się Hondy VTX 1800 burzy ten porządek.

Tegoroczna nowość Hondy przesunęła jeszcze wyżej poprzeczkę w klasie
cruiserów. Ten olbrzym na dwóch kołach przewyższa wszystko co do tej pory
wyprodukowano.
Jednostka napędowa
VTX wyposażono w czterosuwowy, dwucylindrowy (widlasty), chłodzony
cieczą silnik o pojemności 1795 ccm i mocy 97 KM. Jednostka napędowa posiada
potężny moment obrotowy wynoszący maksymalnie 163 Nm przy zaledwie 3000
obr./min. O skali tego motocykla świadczy ważący 15,5 kg wał korbowy. Nad
pracą silnika czuwa mikrokomputer sterujący wtryskiem paliwa i zapłonem.
Standardowo VTX wyposażony jest w katalizator.

Aby możliwie zredukować wysokość silnika, zaprojektowano układ smarowania
z suchą skrzynią korbową, zaś zbiornik oleju umiejscowiono w obudowie skrzyni
biegów.
Zawieszenie
Z przodu zastosowano widelec upside-down o średnicy goleni 45 mm z
regulacją napięcia wstępnego.

Z tyłu zainstalowano wahacz stalowy współpracujący z dwoma elementami
resorująco-tłumiącymi, czyli wracamy do początku ery chopperowej: twardo
i zbyt małym tłumieniem.
Hamulce
Za wytracanie prędkości ważącego 320 kg monstrum odpowiada zintegrowany
układ uruchamiający jednocześnie hamulce przedniego i tylnego koła Dual
CBS.

Przednie koło wyposażono w dwie tarcze hamulcowe o średnicy 296 mm,
które współpracują z trzytłoczkowym zaciskiem.

Tylna tarcza o średnicy 316 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem.

W porównaniu z hamulcami innych cruiserów, VTX spełnia podwyższone
wymagania nawet przy szybkiej jeździe (prędkość maksymalna wynosi 200 km/h).
Podsumowanie
Dzięki Hondzie VTX zapoczątkowano nową generację krążowników. Motocykl
swoją dynamiką pełni rolę ściganta wśród cruiserów. Sylwetka nabrała dynamiki
dzięki "wyciągniętej" obudowie przedniej lampy i chromowanej konsoli na
zbiorniku paliwa oraz płaskiemu szybkościomierzowi umieszczonemu we wsporniku
mocującym kierownicę do górnej półki teleskopów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie