Typowym motocyklem turystycznym, jaki można sobie wyobrazić, jest Honda Gold Wing lub Harley-Davidson Electra Glide Classic. Jednak ten pierwszy, jak i drugi produkowany jest w Stanach Zjednoczonych.Konstruktorzy Hondy opracowali motocykl przeznaczony do odbywania podróży po Europie, gdzie warunki drogowe wyglądają inaczej, a jest nim Honda ST 1100 Pan European. Ten luksusowy motocykl jest w sprzedaży od 1990 roku
i nadal cieszy się dużą popularnością.
Jednostka napędowa
Pan European wyposażony jest w czterosuwowy, czterocylindrowy, chłodzony
cieczą widlasty silnik o pojemności 1084 ccm i mocy 100 KM. Moment obrotowy
wynoszący 111 Nm przy 6000 obr./min jest imponujący. Elastyczność pracy
silnika pozwala na jazdę bez potrzeby ciągłej zmiany biegów. Na najwyższym
przełożeniu można jechać 40 km/h, silnik zaczyna się dławić dopiero gdy
obrotomierz pokaże 500 obr./min. Silnik osadzony jest w zamkniętej dwururowej
ramie, wykonanej z rur stalowych, które zapewniają nienaganne prowadzenie
aż do szybkości maksymalnej.
Honda ST 1100 Pan European
Tadeusz SuchomskiKonstruktorzy Hondy opracowali motocykl przeznaczony do odbywania podróży po Europie.