Honda przed Genewą

(TSz)
Fot. Honda: Honda Small Hybrid Sports Concept
Fot. Honda: Honda Small Hybrid Sports Concept
Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie odbędzie się światowa premiera nowego modelu Honda Small Hybrid Sports Concept oraz pierwsza europejska prezentacja pojazdu FCX Concept napędzanego ogniwami paliwowymi.

Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie odbędzie się światowa premiera nowego modelu Honda Small Hybrid Sports Concept oraz pierwsza europejska prezentacja pojazdu FCX Concept napędzanego ogniwami paliwowymi.

  Honda Small Hybrid Sports Concept to futurystyczny pojazd z napędem hybrydowym. Zadaniem

Fot. Honda: Honda Small Hybrid Sports Concept
Fot. Honda: Honda Small Hybrid Sports Concept

konstruktorów tego samochodu było połączenie zaawansowanej technologii hybrydowej z charakterystyką jazdy typową dla samochodów sportowych. Model ten został zaprojektowany w europejskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech i jest przykładem na to, że samochód może być przyjazny środowisku, a jednocześnie dostarczać wrażeń porównywalnych z jazdą kompaktowym autem sportowym.

 

Drugą najważniejszą nowością japońskiej firmy jest Honda FCX Concept, która zostanie po raz pierwszy zademonstrowana w Europie. Model ten zawiera kompaktowy i bardzo wydajny system Honda FC

Fot. Honda: Honda FCX Concept
Fot. Honda: Honda FCX Concept

Stack oraz niskopodłogowe nadwozie z krótką maską. Ponadto, samochód posiada obszerną kabinę pasażerską, odznacza się futurystyczną stylistyką nadwozia oraz jest przyjazny dla środowiska.

Zasięg modelu FCX Concept wynosi 570 km (według obliczeń Hondy), a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h.

Limitowana sprzedaż nowego pojazdu rozpocznie się w 2008 roku, na początku tylko w Japonii i Stanach Zjednoczonych.

 

Hondy zaprezentuje w Genewie także silnik Diesla nowej generacji, w którym po raz pierwszy na świecie zastosowano technologię redukującą emisję zanieczyszczeń do poziomu, jaki reprezentują silniki benzynowe. Rewolucyjny katalizator NOx obniża emisję tlenków azotu, co pozwala spełnić surowe normy emisji spalin Tier II/Bin 5 Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty