Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda NSX powraca jako hybryda z napędem na wszystkie koła

redakcja.regiomoto
Nowa Acura/Honda NSX
Nowa Acura/Honda NSX
Japoński supersamochód zaprezentowano po 25 latach od premiery poprzednika. Auto w USA będzie oferowane pod marką Acura, w Europie pod znakiem Hondy. NSX to nadal dwumiejscowe coupe z centralnie umieszczonym silnikiem, ale w nowym wcieleniu jest hybrydą z napędem 4x4 i turbodoładowaniem.
Nowa Acura/Honda NSX
Nowa Acura/Honda NSX

Samochód nawiązuje w pewnym stopniu do sylwetki NSX pierwszej generacji - ma niskie, szerokie nadwozie z wyraźnie zaznaczonym łukiem dachu. Nowa Acura/Honda NSX ma 4,47 m długości, 1,94 m szerokości i 1,21 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,63 m. Nadwozie podczas szybkiej jazdy wytwarza docisk aerodynamiczny. Ciekawostką są cienkie ale mocne słupki przednie. Dzięki temu widoczność z miejsca kierowcy ma być bardzo dobra - tak jak w samochodach z czasów pierwszej Hondy NSX.

W kokpicie nowej Hondy NSX pojawią się dwa wyświetlacze - jeden z miejscu zegarów przed kierowcą, drugi na konsoli środkowej. Za ich pomocą kierowca będzie mógł sterować pokładową elektroniką, ale także działaniem układu hybrydowego i systemu napędu na wszystkie koła.

Głównym źródłem mocy będzie centralnie umieszczony silnik benzynowy V6 z dwoma wałkami rozrządu i podwójnym turbodoładowaniem. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada dziewięciobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa, skonstruowana przez inżynierów japońskiego koncernu. Silnik ma m.in. zmienne fazy rozrządu i suchą miskę olejową, co pomogło obniżyć środek ciężkości. Pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów umieszczono motor elektryczny, który poprawia przyspieszenie i hamowanie (dzięki funkcji odzyskiwania energii). Baterie umieszczono pod kabiną, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości i właściwie zbalansowanie mas.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowej Acury/Hondy NSX

Nowa Acura/Honda NSX
Nowa Acura/Honda NSX

Przednie koła są napędzane przez dwa silniki elektroniczne umieszczone między nimi. Dzięki ich zastosowaniu krzywa momentu obrotowego Hondy NSX ma być bardziej liniowa a przyspieszenie lepsze, także przy niskich obrotach.

Nadwozie Hondy NSX skonstruowano w oparciu o ramę z aluminium i stali wysokowytrzymałej oraz podłogę z włókna węglowego.

Auto ma system wyboru trybu jazdy - od cichego, wykorzystującego tylko napęd elektryczny, po ustawienia na tor. Przełączanie między trybami Quiet, Sport, Sport+ i Track zmienia charakterystykę pracy silników, skrzynie biegów, twardość zawieszenia i głośność silnika.

Na przednich kołach zastosowano opony w rozmiarze 245/35Z R19 a na tylnych 295/30Z R20. Honda NSX ma ceramiczno-węglowe tarcze z sześciotłoczkowymi (przód) lub czterotłoczkowymi zaciskami.

Samochód opracowano w USA i tam, w nowej fabryce w stanie Ohio, będzie on produkowany. Honda zapowiada, że pierwsze egzemplarze nowego wcielenia NSX trafią do klientów w drugiej połowie roku.

(DKO) 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty