Honda Jazz II

(mp)
Honda zaprezentowała model Jazz drugiej generacji.

Honda zaprezentowała model Jazz drugiej generacji.

 

Samochód ma nową płytę podłogową, w efekcie czego nieco urósł - wzdłuż o 5,5 cm, a w szerz o 2 cm. Dzięki temu pasażerowie mają więcej miejsca na wysokości kolan i ramion. Zwiększono też rozstaw osi i kół, co poprawić ma właściwości jezdne i stabilność.

Fot. Honda
Fot. Honda

 

Podobnie jak w poprzedniku zbiornik paliwa umieszczony jest centralnie, a nie z tyłu, jak ma to miejsce w większości modeli. Zastosowano też znany z Jazza pierwszej generacji system składnia tylnych siedzeń.

 

Można je całkowicie położyć lub przytwierdzić siedziska foteli do ich oparcia. W ten sposób otrzymuje się dwa przedziały bagażowe: między oparciem foteli przednich a złożonym siedziskiem foteli tylnych oraz drugi - za oparciami foteli tylnych. Składanie tylnych foteli jest możliwe

Fot. Honda
Fot. Honda

nawet wtedy, gdy przednie fotele przesunięte są maksymalnie do tyłu.

 

Przestrzeń bagażowa ma pojemność 399 l - o 19 l więcej niż wcześniej. Bagażnik zawiera schowek podłogowy przykryty panelem, który w wersji z silnikiem o pojemności 1,4 l zawieszony jest na podwójnych zawiasach. Schowek o głębokości 23 cm i pojemności 64 l nadaje się do transportu np. wilgotnych przedmiotów, które mogłyby zmoczyć pozostały bagaż.

Fot. Honda
Fot. Honda

 

Pokrywę schowka można zdjąć lub złożyć, aby wykorzystać pełną przestrzeń bagażnika. Ewentualnie, zamiast składać cały panel do oparć tylnych siedzeń, w modelach z silnikiem 1.4 można złożyć do góry jedynie jego tylną część, tworząc półkę w połowie wysokości bagażnika - w ten sposób powstanie podwójna przestrzeń ładunkowa.

 

Do napędu nowego Jazza przewidziano nowe silniki benzynowe: 1,2 l o mocy 90 KM (zamiast dotychczasowych 78 KM) oraz 1,4 l/ 100 KM (zastępuje jednostkę 83-konną). Standardem jest 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów. Silnik 1,4 l może być też skonfigurowany z 6-biegową, zautomatyzowaną przekładnią (zmodyfikowana wersja skrzyni dostępnej w Civiku) wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy.

 

W modelach z ręczną skrzynią biegów na obrotomierzu umieszczono wskaźnik zmiany przełożenia, znany z nowego modelu Accord. Wskaźnik ten sygnalizuje kierowcy, kiedy należy zmienić bieg, by uzyskać jak najmniejsze zużycie paliwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty