Honda i Yamaha przymierzają się do współpracy

(ip)
fot. Honda
fot. Honda
Udostępnij:
W branży motoryzacyjnej kooperacja przynosi wymierne efekty. Obniża koszty projektowania nowych pojazdów, a firmy mogą wymieniać się swoimi doświadczeniami i najlepszymi rozwiązaniami technicznymi, tworząc jeszcze lepsze samochody i jednoślady. Rozmowy o wspólnym projektowaniu małych skuterów rozpoczęły Honda i Yamaha.

Owocem mają być oferowane na japońskim rynku skutery z silnikami o pojemności 50 cm3 lub elektryczne motorowery o mocy do 0,8 KM. W wyniku dużego zróżnicowania typów krótkodystansowych pojazdów (w tym motorowerów i małych samochodów) rynek małych pojazdów w ostatnich latach uległ skurczeniu. Dodatkowo producenci motocykli stają przed szeregiem wyzwań, wliczając podporządkowywanie się standardom bezpieczeństwa oraz regulacjom emisji spalin, które w przyszłości staną się jeszcze bardziej restrykcyjne.

Kolejnym wyzwaniem jest elektryfikacja produktów. W związku z powyższym Honda i Yamaha doszły do porozumienia, że aby sprostać tym wyzwaniom, współpraca jest konieczna. Obydwie firmy będą dążyć do nawiązania współpracy na japońskim rynku w obszarze małych pojazdów.

Mandaty do 15 000 zł. Nowa propozycja ITD[/b][/b]

Projekt zakłada, że jeszcze przed końcem 2018 roku Honda rozpocznie dostarczanie skuterów o pojemności 50 cm3 dla Yamahy. Jednoślady będą tworzone na bazie modeli Honda Tact oraz Giorno, czyli skuterów o pojemności 50 cm3, które Honda obecnie produkuje i sprzedaje w Japonii. Yamaha planuje sprzedaż tych modeli jako odpowiedniki modeli Yamaha Jog oraz Vino.

Honda i Yamaha obecnie tworzą, produkują i sprzedają miejskie skutery o pojemności 50 cm3 na japoński rynek, a mianowicie modele Honda Benly oraz Yamaha Gear. Obydwie firmy będą rozpatrywać realność wspólnego rozwijania i dostarczania następnej generacji miejskich skuterów.

W celu dalszej popularyzacji elektrycznych motocykli głównie w japońskim segmencie Class-1 (do 0,8 KM), obydwie firmy będą rozpatrywać możliwość współpracy w obszarze tworzenia fundamentów koniecznych pod sprzedaż elektrycznych motocykli jak wybór modeli, czas ładowania, osiągi oraz koszt. Firmy planują udostępnić wyniki swojej współpracy innym producentom motocykli i odpowiednim przedsiębiorstwom. Honda i Yamaha będą dążyć do dalszej elektryfikacji motocykli.   

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie