Honda HR-V. Powrót po latach [galeria]

Wojciech Frelichowski
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty 77 tys. zł / Fot. Wojciech Frelichowski
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty 77 tys. zł / Fot. Wojciech Frelichowski
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty 77 tys. zł.
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty 77 tys. zł / Fot. Wojciech Frelichowski

Honda HR-V już kiedyś była w ofercie japońskiego producenta. Pierwsza generacja tego auta weszła do produkcji w 1999 roku - najpierw, jako auto trzydrzwiowe, a rok później w wersji pięciodrzwiowej. Model HR-V był produkowany do 2006 roku. Teraz HR-V wraca, ale w zupełnie innym wydaniu. W zasadzie jedyne co ma wspólnego z poprzednikiem to przynależność do marki oraz do segmentu SUV.

Wariacje na temat coupe

Nowa Honda HR-V z zewnątrz prezentuje się zachęcająco. Producent reklamuje swój nowy model, jako zaprojektowany w stylu coupe. Świadczyć o tym mają liczne przetłoczenia, zaokrąglony tył, a przede wszystkim ukrycie zewnętrznych klamek tylnych drzwi w słupkach. Bojowo wygląda masywny przód z obszerną atrapą, czy wąskie reflektory. Wizerunek ten wzmagają masywne przednie i tylne zderzaki. Ostro wycięte boczne przetłoczenia optycznie pochylają sylwetkę auta do przodu.

Producent informuje, że sporo uwagi poświęcił również podwoziu. W jego konstrukcji zastosowano trzy osłony (pod silnikiem oraz pod przednim i tylnym odcinkiem podłogi), których zadaniem jest zapewnienie lepszego opływu powietrza, obniżenie zużycia paliwa redukcja poziomu hałasu przedostającego się do środka.

Przestronnie w kabinie

Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty 77 tys. zł / Fot. Wojciech Frelichowski

Wnętrze HR-V jest przestronne i wykonane z zastosowaniem materiałów dobrej jakości. Np. w desce rozdzielczej jest panel pokryty czarnym lakierem fortepianowym. Kierowca widzi przed kierownicą trzy wskaźniki - obrotomierz, prędkościomierz i wyświetlacz poziomu paliwa wraz z komputerem pokładowym. Za sprawą funkcji ECO Assist, podczas oszczędniej jazdy, podświetlenie prędkościomierza zmienia kolor z białego na zielony.

W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy multimedialnego zestawu Honda Connect (działa w oparciu o system Android), który jest standardowym wyposażeniem wersji Sport i Executive. W wersji podstawowej Comfort wyświetlacz ma przekątną wynoszącą pięć cali.

W standardzie jest system składania tylnej kanapy Magic Seats, znany już z modelu Civic. Pozwala on m.in. tak złożyć siedzisko, dzięki czemu można uzyskać przestrzeń od podłogi do podsufitki o wysokości 1240 mm.

Pojemność bagażnika wynosi 453 litry. Po złożeniu oparć kanapy można uzyskać niemal płaską powierzchnię ładunkową. Wówczas pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta do 1533 l.

Napęd tylko na przód

Honda HR-V jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych - benzynowej i wysokoprężnej. W tej pierwszej pod maską pracuje silnik i-VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM. W wersji dieslowskiej auto napędza jednostka -DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. W obu wersjach auto jest oferowane tylko z napędem na przednią oś.

Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty 77 tys. zł / Fot. Wojciech Frelichowski

Napęd jest przenoszony za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej. W wersji benzynowej może to być również bezstopniowa automatyczna skrzynia CVT. Podczas prezentacji prasowej Hondy HR-V jeździliśmy wersją z silnikiem benzynowym. Auto sprawuje się poprawnie. Szczególnie docienić należy odporność na kontakt z dziurawą nawierzchnią. Duże koła i sprężyście zestrojone zawieszenie sprawnie niweluje wstrząsy.

Natomiast silnik jest typową, wysokoobrotową jednostką Hondy, czyli żeby jechać dynamicznie - na przykład podczas wyprzedzania innych pojazdów - trzeba ja trzymać na wysokich obrotach.

Podobała nam się praca dźwigni zmiany biegów. Jest ona zlokalizowana tuż pod prawą ręką kierowcy, a poszczególne przełożenia mają krótkie przełożenie.  Cena wyjściowa Hondy HR-V wynosi 77 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za bazową wersję Comfort

Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty
Honda wprowadziła na polski rynek nowy model HR-V. Auto, podobnie jak poprzednik sprzed lat, jest SUV-em. Ceny nowego samochodu rozpoczynają się od kwoty 77 tys. zł / Fot. Wojciech Frelichowski

z benzynowym silnikiem 1.5. W wyposażeniu standardowym, poza sześcioma poduszkami powietrznymi, układami ABS i ESP i systemem audio, są również klimatyzacja, tempomat oraz automatyczne reflektory. Ta sama wersja Comfort, ale z silnikiem wysokoprężnym kosztuje 86 tys. zł.

Najwięcej - 105 500 zł - kosztuje topowa wersja Executive z silnikiem 1.6 i-DTEC. W tym przypadku w skład wyposażenia standardowego wchodzą takie elementy, jak skórzana tapicerka, kamera cofania, elektrycznie otwierane i uchylane panoramiczne okno dachowe i 17-calowe aluminiowe obręcze.

Honda HR-V 1.5 i-VTEC i konkurenci

Marka/model

Honda HR-V 1.5

i-VTEC Elegance

Mazda CX-3 2.0 120 KM SkyPassion

Nissan Juke 1.2 115 KM Tekna

Cena (zł)

84 000

84 900

73 300

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

SUV/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4294/1772/1605

4275/1765/1535

4135/1765/1565

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

b.d/b.d.

b.d/b.d.

1525/1523

Rozstaw osi (mm)

2610

2570

2530

Masa własna (kg)

1241

1155

1236

Pojemność bagażnika (l)

453

350

354

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

48

46

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna Pb 95

benzyna Pb 95

benzyna Pb 95

Pojemność (cm3)

1498

1998

1197

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/6

manualna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

130 przy 6600

120 przy 6000

115 przy 4500

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

155 przy 4600

204 przy 2800

190 przy 2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,7

9,0

10,8

Prędkość maksymalna (km/h)

192

192

178

Średnie spalanie (l/100 km)

5,7

5,9

5,6

Emisja CO2 (g/km)

114

137

129

       
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty