Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda HR-V e:HEV. Jaki ma napęd?

Mariusz Michalak
Honda HR-V e:HEVNowy HR-V e:HEV jest napędzany zespołem hybrydowym Hondy z dwoma silnikami elektrycznymi. Subkompaktowy SUV dołącza do linii modeli e:HEV (Hybrid Electric Vehicle) Hondy i stanowi jeden z ostatnich kroków w realizacji zobowiązania marki, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli do 2022 roku.Fot. Honda
Honda HR-V e:HEVNowy HR-V e:HEV jest napędzany zespołem hybrydowym Hondy z dwoma silnikami elektrycznymi. Subkompaktowy SUV dołącza do linii modeli e:HEV (Hybrid Electric Vehicle) Hondy i stanowi jeden z ostatnich kroków w realizacji zobowiązania marki, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli do 2022 roku.Fot. Honda
Nowy HR-V e:HEV jest napędzany zespołem hybrydowym Hondy z dwoma silnikami elektrycznymi. Subkompaktowy SUV dołącza do linii modeli e:HEV (Hybrid Electric Vehicle) Hondy i stanowi jeden z ostatnich kroków w realizacji zobowiązania marki, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli do 2022 roku.

Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną). To trzeci z kolei model Hondy z takim emblematem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku. HR-V e:HEV dołącza do gamy zelektryfikowanych modeli Hondy, zgodnie ze zobowiązaniem firmy, iż do końca 2022 roku, europejska gama jej głównych modeli zostanie wyposażona w napędy korzystające z energii elektrycznej.

HR-V e:HEV wyróżnia się sylwetką typową dla modeli segmentu SUV, stylistycznie nawiązującą do kompaktowego coupe.HR-V e:HEV otrzymał odważnie nakreśloną, zintegrowaną osłonę chłodnicy, wydłużoną maskę i wyraziste, bardziej pionowe boki, dzięki czemu uzyskano dodatkową przestrzeń we wnętrzu samochodu. Środek maski znajduje się nisko i jest płaski, a odważnie poprowadzone linie boczne biegną do podstawy słupków A, wzmagając wrażenie stabilności i bezpieczeństwa, co jeszcze bardziej podkreśla estetykę SUV-a.

Układ hybrydowy składa się z dwóch silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Aby zapewnić najwyższą oszczędność, HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami. Dynamikę podnoszą różne tryby pracy - Sport, Normal i Econ, natomiast włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da nam wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym.

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty