Honda stosunkowo niedawno wprowadziła na rynek 6-osobowego minivana FR-V.

Na rynku są dostępne minivany, różniące się przede wszystkim konfiguracją siedzeń. Honda zdecydowała się na dość nietypowy układ foteli - po 3 w każdym z dwóch rzędów, stosowany dotychczas tylko w Fiacie Multipla.
Cechy szczególne
Honda FR-V wyróżnia się nie tylko nietypowym układem foteli, lecz także wielowahaczowym zawieszeniem tylnej osi i na

naszym rynku - tylko jedną wersją silnikową. Zwolennikom marki Honda nie pozostawiono wyboru - jeśli chcą nabyć model FR-V, musi napędzać go benzynowy, 2-litrowy silnik o mocy 150 KM. Zdaniem przedstawicieli Hondy, FR-V ma rodzinny charakter i zmieszczą się w nim rodzice z dziećmi i jeszcze dziadkowie. Można ich ulokować na wiele różnych sposobów. Środkowe fotele każdego rzędu dają się

przesuwać wzdłuż nadwozia o 25 cm, co ma zapobiegać ciasnocie, gdy autem podróżują barczyste osoby. Jednak trzem dorosłym osobom siedzącym obok siebie nie będzie łatwo. Zakres regulacji fotela kierowcy nie jest duży i wysocy osobnicy mogą mieć problem w zajęciu wygodnej pozycji. Pod środkowym fotelem umieszczono dodatkowy pojemnik na drobne przedmioty. Tablica przyrządów umieszczona nad

kierownicą jest czytelna. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w wygodnym miejscy - na konsoli środkowej. Pod nią umieszczono dźwignię hamulca ręcznego, która wymaga umiejętnej obsługi. Bagażnik na sporą objętość 440 l. Atutem pojazdu jest możliwość złożenia tylnych foteli i schowania ich w podłodze.

Silnik
Benzynowa jednostka napędowa z pojemności 2 l uzyskuje 150 KM mocy. Wyróżnia się dużą elastycznością, gdyż wyposażona jest w płynną regulację faz rozrządu, zmienny skok i czas otwarcia zaworów oraz zmienną długość kanałów dolotowych. Ten silnik sprawia jak najlepsze wrażenie i zapewnia pojazdowi całkiem niezłą dynamikę również na wyższych biegach. Jednostka napędowa pokazuje swoje możliwości w wyższym zakresie obrotów, co jest typowe dla Hondy. Zużycie paliwa w mieście nie jest małe i wynosi ok. 11 l na 100 km.
Wrażenia z jazdy
Z powodu umieszczenia 3 foteli w jednym rzędzie FR-V jest nieco szersza od typowych pojazdów. Do innych wymiarów auta trzeba się przyzwyczaić szczególnie podczas jazdy w

mieście. Model ten chyba lepiej nadaje się do dłuższych podróży. Pojazd sprawnie daje sobie radę z nierównościami naszych dróg. Jest to zasługa m.in. wielowahaczowego zawieszenia tylnego, które nie zawsze jest perfekcyjne. W ostrych łukach samochód ma tendencję do podsterowności, dlatego Hondą lepiej podróżować spokojnie, zapewne ku zadowoleniu pasażerów. Nie warto się spieszyć również z powodu umiarkowanie wydajnego układu hamowania. Z prędkości 100 km/h pojazd zatrzymuje się na drodze 41,6 m.
Podumowanie
Honda FR-V stanowi interesujące uzupełnienie oferty minivanów na naszym rynku. Samochód jest dość bogato wyposażony, co ma istotny wpływ na cenę, która w naturalny sposób ogranicza krąg potencjalnych odbiorców. Zwolennicy tej marki powinni być jednak zadowoleni - model FR-V to nowoczesny, rodzinny pojazd.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Benzynowy |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3 ): | 1998 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 150/6500 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 192/4000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 10,5 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 10,1 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 195 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 68 |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 41,6 |
Pojemność bagażnika (dm3 ): | 440 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ): | 58 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km): | 6,9/11,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 429 x 180 x 161 |
Rozstaw osi (cm): | 268 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 |
Cena (zł): | 88 900 |
* pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | **** | Dość przestronne wnętrze z możliwością przesuwania środkowych foteli w każdym rzędzie. |
Silnik | ***** | Wysoka kultura pracy, nowoczesna konstrukcja. |
Poziom hałasu | **** | Typowy w tej klasie pojazdów. |
Hamulce | *** | Droga hamowania Hondy jest nieco krótsza od drogi hamowania Toyoty Corolli Verso 1,8 l/129 KM. |
Dynamika | ***** | Biorąc pod uwagę masę pojazdu, dynamika jest bardzo dobra. |
Zużycie paliwa | **** | W mieście dość spore zużycie paliwa, jednak typowe dla pojazdów tej klasy. |
Nowoczesność konstrukcji | ***** | Nowoczesny samochód nowej generacji. |
Wyposażenie seryjne | **** | Wyposażenie seryjne dobre. |
Wyposażenie seryjne:
Honda FR-V Comfort
Poduszki powietrzne | 6 |
Układ ABS/ESP | S |
Układ stabilizacji toru jazdy ESP | S |
Układ wspomagania nagłego hamowania | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
Elektrycznie sterowane lusterka boczne | S |
Radio CD/klimatyzacja automatyczna | S/S |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą





.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?