Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda FR-V

Ryszard Polit
Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.
Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.
Każdy producent samochodów stara się rozszerzyć gamę oferowanych modeli, by mieć swoich reprezentantów w każdym rynkowym segmencie.

Honda stosunkowo niedawno wprowadziła na rynek 6-osobowego minivana FR-V.

 

Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.
Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.

Na rynku są dostępne minivany, różniące się przede wszystkim konfiguracją siedzeń. Honda zdecydowała się na dość nietypowy układ foteli - po 3 w każdym z dwóch rzędów, stosowany dotychczas tylko w Fiacie Multipla.

 

Cechy szczególne

 

Honda FR-V wyróżnia się nie tylko nietypowym układem foteli, lecz także wielowahaczowym zawieszeniem tylnej osi i na

Fot. Maciej Pobocha: Na naszym rynku FR-V jest oferowany wyłącznie z benzynowym silnikiem 2 l o mocy 150 KM.
Fot. Maciej Pobocha: Na naszym rynku FR-V jest oferowany wyłącznie z benzynowym silnikiem 2 l o mocy 150 KM.

naszym rynku - tylko jedną wersją silnikową. Zwolennikom marki Honda nie pozostawiono wyboru - jeśli chcą nabyć model FR-V, musi napędzać go benzynowy, 2-litrowy silnik o mocy 150 KM. Zdaniem przedstawicieli Hondy, FR-V ma rodzinny charakter i zmieszczą się w nim rodzice z dziećmi i jeszcze dziadkowie. Można ich ulokować na wiele różnych sposobów. Środkowe fotele każdego rzędu dają się

Fot. Honda: Układ siedzeń 3+3 powoduje, że samochód jest nieco szerszy, ale ma spory bagażnik w porównaniu z układem 2+3+2 (Opel Zafira, Toyota Corolla
Fot. Honda: Układ siedzeń 3+3 powoduje, że samochód jest nieco szerszy, ale ma spory bagażnik w porównaniu z układem 2+3+2 (Opel Zafira, Toyota Corolla Verso).

przesuwać wzdłuż nadwozia o 25 cm, co ma zapobiegać ciasnocie, gdy autem podróżują barczyste osoby. Jednak trzem dorosłym osobom siedzącym obok siebie nie będzie łatwo. Zakres regulacji fotela kierowcy nie jest duży i wysocy osobnicy mogą mieć problem w zajęciu wygodnej pozycji. Pod środkowym fotelem umieszczono dodatkowy pojemnik na drobne przedmioty. Tablica przyrządów umieszczona nad

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

kierownicą jest czytelna. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w wygodnym miejscy - na konsoli środkowej. Pod nią umieszczono dźwignię hamulca ręcznego, która wymaga umiejętnej obsługi. Bagażnik na sporą objętość 440 l. Atutem pojazdu jest możliwość złożenia tylnych foteli i schowania ich w podłodze.   

Fot. Maciej Pobocha:  Bagażnik w podstawowej wersji ma objętość 440 l.
Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik w podstawowej wersji ma objętość 440 l.

 

Silnik

 

Benzynowa jednostka napędowa z pojemności 2 l uzyskuje 150 KM mocy. Wyróżnia się dużą elastycznością, gdyż wyposażona jest w płynną regulację faz rozrządu, zmienny skok i czas otwarcia zaworów oraz zmienną długość kanałów dolotowych. Ten silnik sprawia jak najlepsze wrażenie i zapewnia pojazdowi całkiem niezłą dynamikę również na wyższych biegach. Jednostka napędowa pokazuje swoje możliwości w wyższym zakresie obrotów, co jest typowe dla Hondy. Zużycie paliwa w mieście nie jest małe i wynosi ok. 11 l na 100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Z powodu umieszczenia 3 foteli w jednym rzędzie FR-V jest nieco szersza od typowych pojazdów. Do innych wymiarów auta trzeba się przyzwyczaić szczególnie podczas jazdy w

Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna. Zwraca uwagę wygodna dźwignia zmiany biegów.
Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna. Zwraca uwagę wygodna dźwignia zmiany biegów.

mieście. Model ten chyba lepiej nadaje się do dłuższych podróży. Pojazd sprawnie daje sobie radę z nierównościami naszych dróg. Jest to zasługa m.in. wielowahaczowego zawieszenia tylnego, które nie zawsze jest perfekcyjne. W ostrych łukach samochód ma tendencję do podsterowności, dlatego Hondą lepiej podróżować spokojnie, zapewne ku zadowoleniu pasażerów. Nie warto się spieszyć również z powodu umiarkowanie wydajnego układu hamowania. Z prędkości 100 km/h pojazd zatrzymuje się na drodze 41,6 m.

 

Podumowanie

 

Honda FR-V stanowi interesujące uzupełnienie oferty minivanów  na naszym rynku. Samochód jest dość bogato wyposażony, co ma istotny wpływ na cenę, która w naturalny sposób ogranicza krąg potencjalnych odbiorców. Zwolennicy tej marki powinni być jednak zadowoleni - model FR-V to nowoczesny, rodzinny pojazd.

  

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
):

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min):

150/6500

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

192/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,5

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

10,1

Prędkość maksymalna (km/h):

195

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

Droga hamowania od 100 km/h (m):

41,6

Pojemność bagażnika (dm3
):

440

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
):

58

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km):

6,9/11,0

Długość x szerokość x wysokość (cm):

429 x 180 x 161

Rozstaw osi (cm):

268

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

Cena (zł):

88 900

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Dość przestronne wnętrze z możliwością przesuwania środkowych foteli w każdym rzędzie. 

Silnik

*****

Wysoka kultura pracy, nowoczesna konstrukcja.

Poziom hałasu

****

Typowy w tej klasie pojazdów.

Hamulce

***

Droga hamowania Hondy jest nieco krótsza od drogi hamowania Toyoty Corolli Verso 1,8 l/129 KM.    

Dynamika

*****

Biorąc pod uwagę masę pojazdu, dynamika jest bardzo dobra.

Zużycie paliwa

****

W mieście dość spore zużycie paliwa, jednak typowe dla pojazdów tej klasy.

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nowoczesny samochód nowej generacji.  

Wyposażenie seryjne

****

Wyposażenie seryjne dobre.  

 

Wyposażenie seryjne:

Honda FR-V Comfort

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS/ESP

S

Układ stabilizacji toru jazdy ESP

S

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane lusterka boczne

S

Radio CD/klimatyzacja automatyczna

S/S

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Fot. Honda: Środkowy fotel w każdym rzędzie można przesunąć o 25 cm lub pochylić do przodu. Na zdjęciu fotel przedni.
Fot. Honda: Środkowy fotel w każdym rzędzie można przesunąć o 25 cm lub pochylić do przodu. Na zdjęciu fotel przedni.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Maciej Pobocha: Tylne fotele można łatwo schować w podłodze.
Fot. Maciej Pobocha: Tylne fotele można łatwo schować w podłodze.
Fot. Maciej Pobocha: Hamulec pomocniczy (ręczny) nie jest zbyt wygodny w obsłudze.
Fot. Maciej Pobocha: Hamulec pomocniczy (ręczny) nie jest zbyt wygodny w obsłudze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty