Honda FR-V

Ryszard Polit
Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.
Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.
Każdy producent samochodów stara się rozszerzyć gamę oferowanych modeli, by mieć swoich reprezentantów w każdym rynkowym segmencie.

Honda stosunkowo niedawno wprowadziła na rynek 6-osobowego minivana FR-V.

 

Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.
Fot. Maciej Pobocha: Honda FR-V to ciekawy minivan z dość nietypowym układem siedzeń 3+3.

Na rynku są dostępne minivany, różniące się przede wszystkim konfiguracją siedzeń. Honda zdecydowała się na dość nietypowy układ foteli - po 3 w każdym z dwóch rzędów, stosowany dotychczas tylko w Fiacie Multipla.

 

Cechy szczególne

 

Honda FR-V wyróżnia się nie tylko nietypowym układem foteli, lecz także wielowahaczowym zawieszeniem tylnej osi i na

Fot. Maciej Pobocha: Na naszym rynku FR-V jest oferowany wyłącznie z benzynowym silnikiem 2 l o mocy 150 KM.
Fot. Maciej Pobocha: Na naszym rynku FR-V jest oferowany wyłącznie z benzynowym silnikiem 2 l o mocy 150 KM.

naszym rynku - tylko jedną wersją silnikową. Zwolennikom marki Honda nie pozostawiono wyboru - jeśli chcą nabyć model FR-V, musi napędzać go benzynowy, 2-litrowy silnik o mocy 150 KM. Zdaniem przedstawicieli Hondy, FR-V ma rodzinny charakter i zmieszczą się w nim rodzice z dziećmi i jeszcze dziadkowie. Można ich ulokować na wiele różnych sposobów. Środkowe fotele każdego rzędu dają się

Fot. Honda: Układ siedzeń 3+3 powoduje, że samochód jest nieco szerszy, ale ma spory bagażnik w porównaniu z układem 2+3+2 (Opel Zafira, Toyota Corolla
Fot. Honda: Układ siedzeń 3+3 powoduje, że samochód jest nieco szerszy, ale ma spory bagażnik w porównaniu z układem 2+3+2 (Opel Zafira, Toyota Corolla Verso).

przesuwać wzdłuż nadwozia o 25 cm, co ma zapobiegać ciasnocie, gdy autem podróżują barczyste osoby. Jednak trzem dorosłym osobom siedzącym obok siebie nie będzie łatwo. Zakres regulacji fotela kierowcy nie jest duży i wysocy osobnicy mogą mieć problem w zajęciu wygodnej pozycji. Pod środkowym fotelem umieszczono dodatkowy pojemnik na drobne przedmioty. Tablica przyrządów umieszczona nad

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

kierownicą jest czytelna. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w wygodnym miejscy - na konsoli środkowej. Pod nią umieszczono dźwignię hamulca ręcznego, która wymaga umiejętnej obsługi. Bagażnik na sporą objętość 440 l. Atutem pojazdu jest możliwość złożenia tylnych foteli i schowania ich w podłodze.   

Fot. Maciej Pobocha:  Bagażnik w podstawowej wersji ma objętość 440 l.
Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik w podstawowej wersji ma objętość 440 l.

 

Silnik

 

Benzynowa jednostka napędowa z pojemności 2 l uzyskuje 150 KM mocy. Wyróżnia się dużą elastycznością, gdyż wyposażona jest w płynną regulację faz rozrządu, zmienny skok i czas otwarcia zaworów oraz zmienną długość kanałów dolotowych. Ten silnik sprawia jak najlepsze wrażenie i zapewnia pojazdowi całkiem niezłą dynamikę również na wyższych biegach. Jednostka napędowa pokazuje swoje możliwości w wyższym zakresie obrotów, co jest typowe dla Hondy. Zużycie paliwa w mieście nie jest małe i wynosi ok. 11 l na 100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Z powodu umieszczenia 3 foteli w jednym rzędzie FR-V jest nieco szersza od typowych pojazdów. Do innych wymiarów auta trzeba się przyzwyczaić szczególnie podczas jazdy w

Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna. Zwraca uwagę wygodna dźwignia zmiany biegów.
Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna. Zwraca uwagę wygodna dźwignia zmiany biegów.

mieście. Model ten chyba lepiej nadaje się do dłuższych podróży. Pojazd sprawnie daje sobie radę z nierównościami naszych dróg. Jest to zasługa m.in. wielowahaczowego zawieszenia tylnego, które nie zawsze jest perfekcyjne. W ostrych łukach samochód ma tendencję do podsterowności, dlatego Hondą lepiej podróżować spokojnie, zapewne ku zadowoleniu pasażerów. Nie warto się spieszyć również z powodu umiarkowanie wydajnego układu hamowania. Z prędkości 100 km/h pojazd zatrzymuje się na drodze 41,6 m.

 

Podumowanie

 

Honda FR-V stanowi interesujące uzupełnienie oferty minivanów  na naszym rynku. Samochód jest dość bogato wyposażony, co ma istotny wpływ na cenę, która w naturalny sposób ogranicza krąg potencjalnych odbiorców. Zwolennicy tej marki powinni być jednak zadowoleni - model FR-V to nowoczesny, rodzinny pojazd.

  

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
):

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min):

150/6500

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

192/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,5

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

10,1

Prędkość maksymalna (km/h):

195

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

Droga hamowania od 100 km/h (m):

41,6

Pojemność bagażnika (dm3
):

440

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
):

58

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km):

6,9/11,0

Długość x szerokość x wysokość (cm):

429 x 180 x 161

Rozstaw osi (cm):

268

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

Cena (zł):

88 900

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Dość przestronne wnętrze z możliwością przesuwania środkowych foteli w każdym rzędzie. 

Silnik

*****

Wysoka kultura pracy, nowoczesna konstrukcja.

Poziom hałasu

****

Typowy w tej klasie pojazdów.

Hamulce

***

Droga hamowania Hondy jest nieco krótsza od drogi hamowania Toyoty Corolli Verso 1,8 l/129 KM.    

Dynamika

*****

Biorąc pod uwagę masę pojazdu, dynamika jest bardzo dobra.

Zużycie paliwa

****

W mieście dość spore zużycie paliwa, jednak typowe dla pojazdów tej klasy.

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nowoczesny samochód nowej generacji.  

Wyposażenie seryjne

****

Wyposażenie seryjne dobre.  

 

Wyposażenie seryjne:

Honda FR-V Comfort

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS/ESP

S

Układ stabilizacji toru jazdy ESP

S

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane lusterka boczne

S

Radio CD/klimatyzacja automatyczna

S/S

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Fot. Honda: Środkowy fotel w każdym rzędzie można przesunąć o 25 cm lub pochylić do przodu. Na zdjęciu fotel przedni.
Fot. Honda: Środkowy fotel w każdym rzędzie można przesunąć o 25 cm lub pochylić do przodu. Na zdjęciu fotel przedni.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.
Fot. Honda: Również tylny, środkowy fotel można przesuwać wzdłuż nadwozia lub składać.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Maciej Pobocha: Tylne fotele można łatwo schować w podłodze.
Fot. Maciej Pobocha: Tylne fotele można łatwo schować w podłodze.
Fot. Maciej Pobocha: Hamulec pomocniczy (ręczny) nie jest zbyt wygodny w obsłudze.
Fot. Maciej Pobocha: Hamulec pomocniczy (ręczny) nie jest zbyt wygodny w obsłudze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie