Honda Clarity Fuel Cell. Rusza sprzedaż

(mm) / Mototarget.pl
Honda Clarity Fuel CellOd września 2016 roku, Honda Clarity Fuel Cell będzie oferowana także w Europie – w ograniczonej liczbie egzemplarzy – w ramach projektu HyFIVE realizowanego w Wielkiej Brytanii i Danii. Fot. Honda
Honda Clarity Fuel CellOd września 2016 roku, Honda Clarity Fuel Cell będzie oferowana także w Europie – w ograniczonej liczbie egzemplarzy – w ramach projektu HyFIVE realizowanego w Wielkiej Brytanii i Danii. Fot. Honda
Udostępnij:
Po europejskiej premierze modelu Clarity Fuel Cell podczas tegorocznego salonu Geneva Motor Show, Honda rozpoczęła sprzedaż modelu zasilanego ogniwami paliwowymi w Japonii. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty.
Honda Clarity Fuel CellOd września 2016 roku, Honda Clarity Fuel Cell będzie oferowana także w Europie – w ograniczonej liczbie egzemplarzy – w ramach
Honda Clarity Fuel Cell

Od września 2016 roku, Honda Clarity Fuel Cell będzie oferowana także w Europie – w ograniczonej liczbie egzemplarzy – w ramach projektu HyFIVE realizowanego w Wielkiej Brytanii i Danii.

Fot. Honda

W pierwszym roku sprzedaży, w Japonii, model Clarity Fuel Cell będzie sprzedawany na zasadach leasingu instytucjom rządowym i przedsiębiorstwom, z którymi Honda podjęła już współpracę w zakresie popularyzacji samochodów typu ECV. W tym okresie firma będzie gromadziła informacje na temat eksploatacji modelu Clarity Fuell Cell, a także opinie użytkowników oraz zainteresowanych organizacji. Sprzedaż tego auta klientom indywidualnym rozpocznie się w późniejszym terminie.

Nowa Honda Clarity ma zasięg ponad 700 kilometrów i zapewnia lepsze wrażenia z jazdy, dzięki mocnym i wydajnym silnikom elektrycznym. Ich maksymalna moc to 130kW/177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Model Clarity Fuel Cell jest wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik paliwa umożliwiający przechowywanie wodoru przy ciśnieniu 70 MPa, co pozwoliło na zwiększenie masy paliwa i wydłużenie zasięgu samochodu bez tankowania. Ponadto wysokociśnieniowy zbiornik można szybko napełnić, gdyż tankowanie trwa około 3 minut przy ciśnieniu wodoru 70 MPa i przy temperaturze 20°C.

Produkcja niewielkiej serii modelu Clarity Fuell Cell będzie realizowana w zakładach Production Supervisory Unit oraz Powertrain Production Supervisory Unit (zlokalizowanych w Takanezawa-machi, Shioya-gun, Tochigi w Japonii), przy czym wielkość produkcji będzie stopniowo zwiększana w zależności od popytu.

Od września 2016 roku, Honda Clarity Fuel Cell będzie oferowana także w Europie – w ograniczonej liczbie egzemplarzy – w ramach projektu HyFIVE realizowanego w Wielkiej Brytanii i Danii.

Dane techniczne Clarity Fuel Cell

Długość (mm)

4895

Szerokość (mm)

1875

Wysokość (mm)

1475

Ilość miejsc

5

Zasięg na jednym tankowaniu (km)

ponad 700

Czas tankowania

ok. 3 minuty

Maksymalna moc ogniw paliwowych (kW)

ponad 100

Gęstość wytwarzania mocy w ogniwach paliwowych (kW/l)

3,1

Maksymalna moc silnika (kW)

130

Maksymalne ciśnienie wodoru w zbiorniku paliwa (MPa)

70

Metoda przechowywania energii

akumulator litowo-jonowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie