Honda Civic WTCC na Hungaroring

(ip)
Dwie Hondy Civic, które ruszyły do pierwszego wyścigu WTCC na torze Hungaroring z drugiego i trzeciego miejsca startowego, utrzymały te pozycje do ostatniego, dwunastego okrążenia. Gabriele Tarquini przekroczył linię mety na trzeciej pozycji, natomiast Węgier Norbert Michelisz, ku uciesze tysięcy swoich fanów, ukończył zmagania zaledwie 0,6 sekundy za zwycięzcą - Yvanem Mullerem.

"Doskonale rozłożyłem obciążenie na oponach, dlatego wiedziałem, że uda mi się utrzymać szybkie tempo do samego końca

Fot: Honda
Fot: Honda

wyścigu. Niestety Yvan bardzo dobrze wystartował, w związku z czym nie zdołałem go wyprzedzić w pierwszych zakrętach wyścigu, jednak drugie miejsce to i tak doskonały rezultat dla zespołu Zengo Motorsport. Moim celem było wywalczenie podium, więc zadanie zostało wykonane. Chciałbym przeprosić moich fanów za to, że nie zdobyłem pierwszego miejsca, ale liczą się punkty, które zostaną przypisane Hondzie i trafią na moje konto w klasyfikacji generalnej," powiedział Norbert podczas konferencji prasowej zorganizowanej po wyścigu.

Gabriele Tarquini musiał bronić swojej pozycji przez cały wyścig, ale nie udało mu się zbliżyć do czołówki. "Cieszę się z kolejnego podium wywalczonego dla Hondy Civic, która - jako stosunkowo nowa konstrukcja - wymaga jeszcze dopracowania. Ogólna wydajność auta jest bardzo dobra, jednak nie zdołałem osiągnąć dobrego tempa w tym wyścigów. Przez większą część wyścigu broniłem swojej pozycji przed grupą aut podążających za mną i dopiero pod koniec zmagań udało mi się oddalić od atakujących. W drugim wyścigu zastosuję inne ustawienia auta, aby przetestować wszystkie możliwe scenariusze."

Fot: Honda
Fot: Honda

Dane pozyskane podczas sesji treningowych i kwalifikacyjnych mają ogromne znaczenie w przypadku doboru odpowiednich ustawień samochodu w wyścigu. "Osiągi jednostki napędowej są takie same we wszystkich trzech autach," mówi Daisuke Horiuchi, lider projektu WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy w Japonii. "Dziś usprawniliśmy system sterowania turbosprężarką, aby zwiększyć naszą szybkość w sektorze pierwszym, gdzie znajduje się długa prosta. W związku z tym nasze dzisiejsze czasy są lepsze od wczorajszych."

Zaraz po rozpoczęciu wyścigu, Tiago Monteiro musiał zjechać z toru. "Tuż po starcie doszło do kontaktu pomiędzy moim samochodem, a innymi pojazdami, ale udało mi się opanować auto i wyprowadzić je na prostą. Niestety, w wyniku kolizji w mojej Hondzie ucierpiał układ kierowniczy i hamulcowy, w wyniku czego uderzyłem w barierę z opon. Mam nadzieję, że zespół naprawi auto na czas i zdołam wystartować w drugim wyścigu."

W wyścigu nr 2 nowej serii WTCC pierwszych dziesięciu zawodników ustawia się na starcie w odwrotnej kolejności w stosunku do uzyskanych czasów, więc Michelisz ruszy z czwartej linii, a Tarquini z trzeciej. Ciężko więc będzie wywalczyć modelom Civic  kolejne podium w dzisiejszym wyścigu.

Wyniki – Hungaroring, wyścig nr 1
1 Yvan Muller        Chevrolet Cruze 1.5T
2 Norbert Michelisz        Honda Civic WTCC
3 Gabriele Tarquini        Honda Civic WTCC
4 Robert Huff            SEAT Leon WTCC
5 Mehdi Bennani        BMW 320 TC

Ponad 80 000 kibiców dopingowało kierowców Hondy podczas drugiego wyścigu WTCC rozgrywanego na torze Hungaroring.

Fot: Honda
Fot: Honda

Największe owacje zebrał Norbert Michelisz, Węgier jadący Hondą Civic, który ukończył pierwszy wyścig na drugim miejscu. Fani sportów motorowych kibicowali też kierowcom zespołu Castrol Honda - Gabriele Tarquini’emu i Tiago Monteiro.

Tiago liczył na szybkie przerwanie złej passy. Po tym, jak musiał on opuścić tor w pierwszym wyścigu z powodu uszkodzenia pojazdu tuż po starcie, mechanicy Honda Racing Team JAS niemal dokonali cudu, naprawiając Hondę Civic z numerem 18, która dołączyła do wyścigu z alei serwisowej. Tiago wyprzedził dziewięć samochodów, zaliczył pełny dystans wyścigu i został ostatecznie sklasyfikowany na trzynastym miejscu. "Cieszę się, że mogłem poprowadzić Hondę Civic w środku stawki, ponieważ w ten sposób dowiedzieliśmy się, jak auto zachowuje się w ścisłym otoczeniu innych samochodów. Teraz musimy walczyć o każdy centymetr toru i wykorzystać wszystkie szanse na zdobycie cennych punktów i miejsc na podium. Konkurencja w WTCC jest zaciekła. To walka na najwyższym

Fot: Honda
Fot: Honda

poziomie pomiędzy autami, zespołami i kierowcami o jak najlepsze rezultaty”, powiedział Tiago.

Intensywną rywalizację dało się odczuć szczególnie w trzecim zakręcie pierwszego okrążenia, kiedy Honda prowadzona przez Tarquini'ego została uderzona przez innego zawodnika, po czym z impetem uderzyła w barierkę, a następnie ponownie wjechała na tor wprost pod koła auta prowadzonego przez Franza Engstlera. Poważnie uszkodzona Honda Civic pozostała na torze, w związku z czym konieczna była interwencja samochodu bezpieczeństwa. Gabriele Tarquini został niezwłocznie przetransportowany do centrum medycznego w celu wykonania niezbędnych badań.

Tymczasem Michelisz walczył o przebicie się na czoło stawki z czwartej linii startowej, jednak pomimo entuzjastycznego dopingu ze strony fanów podczas każdej z prób wyprzedzenia rywali, Norbi zakończył wyścig tylko na ósmym miejscu.

Wyniki – Hungaroring, wyścig nr 2
1 Rob Huff            SEAT Leon WTCC
2 Medhi Bennani        BMW 320 TC
3 Alex MacDowall        Chevrolet Cruze 1.6T
4 James Nash        Chevrolet Cruze 1.6T
5 Yvan Muller        Chevrolet Cruze 1.6T
...
8 Norbert Michelisz    Honda Civic WTCC
11 Tiago Monteiro        Honda Civic WTCC

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty