Produkcja sportowej Hondy ruszy latem 2017 roku. Civic Type R bazuje na rozwiązaniach zapożyczonych ze słabszych wersji silnikowych. Kluczowe podzespoły – z zawieszeniem i układem hamulcowym włącznie, dostosowano do wymogów ostrej jazdy po torach wyścigowych.
Sercem flagowego Civica jest motor 2.0 VTEC Turbo, który rozwija 320 KM i 400 Nm. Został sprzężony z 6-biegową przekładnią, która posiada system RMCS, dopasowujący prędkości obrotową do wybieranego biegu.
Przekonstruowane nadwozie charakteryzuje się o 38% większą sztywnością skrętną od karoserii poprzedniego Type R. Modyfikacjom poddano również układ przedniego zawieszenia cywilnej odmiany hatchbacka, oparty na kolumnach MacPhersona. Z tyłu, w nowym układzie niezależnego wielowahaczowego zawieszenia zastosowano nowe wahacze o zwiększonej sztywności. Zmiana geometrii zaowocowała ustabilizowaniem toru jazdy podczas gwałtownego ruszania i przyspieszania. Z kolei bardziej dopracowane elementy aerodynamiczne uspokoiły zachowanie auta przy wysokich prędkościach.
Poza dostępnym uprzednio trybem +R, pojawił się również nowy tryb Comfort. Zależnie od wyboru dokonanego przez kierowcę, zmianie ulega charakterystyka tłumienia amortyzatorów, siła wspomagania w układzie kierowniczym, a także sposób reakcji przepustnicy.
Produkcja nowego Civica Type R ma ruszyć latem 2017 roku w brytyjskich zakładach Swindon. Sportowa Honda będzie dostępna w Europie oraz na innych światowych rynkach, włącznie z Japonią i USA, gdzie Honda ze znaczkiem Type R oferowana będzie po raz pierwszy w historii.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?