Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda Civic sedan – pierwsza jazda

Zdzisław Podbielski
Po 5-drzwiowej odmianie hatchback na nasz rynek Honda wprowadza kolejną wersję nadwoziową – sedan – najnowszego Civika. Ceny samochodu zaczynają się od 69 900 zł. Jeździliśmy już tym autem.

Po 5-drzwiowej odmianie hatchback na nasz rynek Honda wprowadza kolejną wersję nadwoziową najnowszego Civika - sedan. Ceny samochodu zaczynają się od 69 900 zł.

 

Na odbiór hatchbacka - po zamówieniu w czerwcu - możemy liczyć dopiero w październiku. Czy wersja 4-drzwiowa zdobędzie taką popularność?

 

Nadwozie

 

Sedan jest o blisko 30 cm dłuższy i nieco (o 2,5 cm) niższy niż 5-drzwiowy Civic. Zachował jednak charakterystyczną stylizację z mocno do tyłu pochyloną szybą przednią i krótkimi

Fot. Honda
Fot. Honda

zwisami; przednim i tylnym. Sedan odznacza się bardzo estetycznie wyprofilowaną tylną częścią nadwozia, która nieco przypomina rozwiązania Volvo.

Część przednia nadwozia odmiany 4-drzwiowej jest inaczej ukształtowana niż 5-drzwiowej. Inaczej też wygląda deska rozdzielcza - mniej futurystyczna i chyba bardziej "przyjazna" kierowcy. Zresztą - Civic 4-drzwiowy jest adresowany do innego odbiorcy niż 5-drzwiowy. Ma nim być człowiek szukający przede wszystkim wygody jazdy dla siebie i rodziny. Zadowoli go też tzw. bezpieczna konstrukcja nadwozia, sztywna, w dużej mierze (38 proc.) wykonana ze

Fot. Honda
Fot. Honda

stali o wysokiej wytrzymałości, jednocześnie skutecznie pochłaniająca energię podczas zderzenia.

 

Silnik

 

Civic sedan oferowany jest na naszym rynku z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 l, znanym z odmiany 5-drzwiowej. To jednostka nowa, stosowane dopiero od jesieni 2005 r. i o bardzo innowacyjnej technologii zmiennych faz rozrządu VTEC, która umożliwia uzyskanie małego zużycia paliwa, na poziomie jednostki 1,5 l i jednocześnie dobrej dynamiki pojazdu porównywalnej do silnika 2-litrowego.

Nowy silnik 1,8 l odznacza się korzystnym przebiegiem momentu obrotowego, zwłaszcza zwiększoną jego wartością przy małych i średnich obrotach. Przyczynia się do płynnej jazdy

Fot. Honda
Fot. Honda

samochodem.

Z silnikiem 1,8 l są kompletowane do wyboru dwie skrzynie przekładniowe: mechaniczna 6-biegowa i automatyczna 5-biegowa ze "sportowym" trybem pracy, w którym zmiana poszczególnych przełożeń następuje przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

 

Wrażenia z jazdy

 

Po zajęciu miejsca za kierownicą pierwsze wrażenie, o czym już wspominaliśmy, to zaskoczenie "spokojniejszym" niż w Civicu 5-drzwiowym wystrojem deski rozdzielczej. Mniej rozprasza ona uwagę kierowcy, przy czym też jest też nowoczesna.

Kierowca ma bardzo wygodną pozycję, dobrze ukształtowany fotel, który w wyposażeniu standardowym ma regulację wysokości. Standardem jest również dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierownicy. Z miejsca kierowcy jest bardzo dobra widoczność. Precyzyjnie pracują urządzenia sterowania pojazdem. Wspomaganie kierownicy podczas jazdy pozamiejskiej wydaje się być zbyt czułe.

Duże wrażenie robi wygoda jazdy wynikająca z zestrojenia zawieszenia. charakterystykę pracy elementów tłumiących dobrano inaczej niż w odmianie 5-drzwiowej. Zawieszenie jest miękkie, powoduje nawet wychylanie się nadwozia podczas jazdy, ale wprost doskonale tłumi nierówności nawierzchni polskich dróg.

Kierowca będzie zadowolony z silnika, który łatwo rozpędza samochód, a przy tym, jest elastyczny. Układ hamulcowy, z mechanizmami tarczowymi przy 4 kołach pracuje płynnie i skutecznie.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

1798

Moc maksymalna (KM przy obr/min)

140/6300

Maks. moment (Nm przy obr/min)

174/4300

Rozpędzanie 0-100 km/h (s)

9,0

Prędkość maksymalna (km/h)

200

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem (dm3
/100 km)

8,7/5,5

Długość/szer./wysokość pojazdu (cm)

455/175/144

Pojemność bagażnika (dm3
)

375

Cena (zł)

69 900

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty