
Civic dotrzymuje kroku rywalom. Ma małe, ale mocne silniki oraz rozbudowane systemy służące bezpieczeństwu i rozrywce. Różni się od nich wyrazistą stylizacją i mocniejszym naciskiem na sportowe wrażenia.
Fot. Michał Kij
To dziesiąta, „jubileuszowa” generacja Civica. Powstała na nowej platformie i jest „samochodem światowym”, występującym w jednakowej praktycznie postaci na wszystkich rynkach. Różnice dotyczą oferowanych lokalnie silników i wersji nadwozi. W Ameryce Północnej jesienią 2015 wszedł do sprzedaży 4-drzwiowy sedan, a wiosną 2016 roku 2-drzwiowe coupé, oba dostępne między innymi z 2-litrowym silnikiem VTEC, u nas nieobecnym. Pod koniec 2016 dołączył 5-drzwiowy hatchback, który teraz pojawił się w Europie. U polskich dilerów będzie w marcu 2017. Napędzają go nowe, benzynowe, turbodoładowane silniki 1,0 VTEC i 1,5 VTEC. Sedan z czworgiem drzwi będzie u nas w maju. Hatchback jest produkowany wyłączenie w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon i stąd wysyłany na cały świat.