Honda Civic 1.6i

Leszek Mielczarek
Udostępnij:
Japoński as w walce o europejski rynek samochodowy.

Japońskie auto bardzo dobrze trzyma się drogi, a nadwozie nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach nie wychyla się zbyt mocno.

Honda Civic 1.6i

Czasami kierowca staje przed trudnym wyborem. Z jednej strony rozsądek podpowiada, iż należy kupić wygodny i przestronny samochód, którym komfortowo będzie mogła podróżować cała rodzina, z drugiej zaś strony, gdzieś w głębi duszy cały czas pokutuje marzenie o dynamicznym aucie sportowym. Kompromisem pomiędzy tymi dwiema, z pozoru sprzecznymi, "opcjami" może okazać się zakup hondy civic w wersji sedan, wyposażonej w silnik 1.6 o mocy 110 KM. Nawiasem mówiąc jest to jedyna dostępna na polskim rynku jednostka napędowa w tej wersji nadwoziowej japońskiego auta.
W nadwoziu czterodrzwiowego civica znajdziemy wyraźne podobieństwa do stylistyki mitsubishi lancera - dotyczy to głównie tylnej części karoserii.

Honda Civic 1.6i

Spojler na klapie bagażnika, dodatkowe progi oraz obniżony przedni zderzak - wszystko dostępne za dopłatą - dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.
Wnętrze hondy nie jest zbyt oryginalne, ale za to wygodne i funkcjonalne. Wykorzystane do wykończenia deski rozdzielczej plastiki są dobrej jakości, wystrój wnętrza można dodatkowo poprawić zamawiając okleiny imitujące aluminium lub drewno. Na konsoli środkowej w nieco nietypowy sposób rozlokowano pokrętła regulacji nawiewów - ustawione są one pionowo po lewej stronie. Przełączniki są rozplanowane logicznie i znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Jest jednak pewien wyjątek; włącznik przednich świateł przeciwmgielnych schowano na samym dole konsoli środkowej - nie dość, że trudno go znaleźć, to jeszcze trzeba się do niego schylać.
Znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą ułatwiają regulowane na wysokość: kolumna kierownicza oraz fotel. Generalnie w civicu siedzi się dość nisko - można poczuć się, jak w aucie sportowym. Mankamentem jest jednak ograniczona widoczność do tyłu - manewrując trudno wyczuć, gdzie kończy się samochód.
Jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM wyraźnie lubi wysokie obroty. Co istotne, "kręcenie" silnika nie powoduje drastycznego wzrostu zużycia paliwa. Auto do pokonania 100 kilometrów średnio potrzebuje około 7-7,5 l paliwa.
W civicu zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS, które działa precyzyjnie i charakteryzuje się dużą progresją - na postoju kierownica obraca się bardzo lekko, w miarę zaś zwiększania prędkości na kierownicy czuje się coraz większy opór.
Wysokie noty należą się zawieszeniu testowanego samochodu. Japońskie auto bardzo dobrze trzyma się drogi, a nadwozie nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach nie wychyla się zbyt mocno. Zastrzeżeń nie budzi również układ hamulcowy (ABS w standardzie).
Czterodrzwiowa honda z silnikiem 1.6 kosztuje 62,9 tys. zł. Za te pieniądze otrzymujemy samochód w kolorze metalicznym (inne nie są w ogóle oferowane) wyposażony w m.in. dwie poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek - elektryczne szyby przednie i tylne oraz klimatyzację.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie