Honda Civic 1.6i

Leszek Mielczarek
Japoński as w walce o europejski rynek samochodowy.

Japońskie auto bardzo dobrze trzyma się drogi, a nadwozie nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach nie wychyla się zbyt mocno.

Honda Civic 1.6i

Czasami kierowca staje przed trudnym wyborem. Z jednej strony rozsądek podpowiada, iż należy kupić wygodny i przestronny samochód, którym komfortowo będzie mogła podróżować cała rodzina, z drugiej zaś strony, gdzieś w głębi duszy cały czas pokutuje marzenie o dynamicznym aucie sportowym. Kompromisem pomiędzy tymi dwiema, z pozoru sprzecznymi, "opcjami" może okazać się zakup hondy civic w wersji sedan, wyposażonej w silnik 1.6 o mocy 110 KM. Nawiasem mówiąc jest to jedyna dostępna na polskim rynku jednostka napędowa w tej wersji nadwoziowej japońskiego auta.
W nadwoziu czterodrzwiowego civica znajdziemy wyraźne podobieństwa do stylistyki mitsubishi lancera - dotyczy to głównie tylnej części karoserii.

Honda Civic 1.6i

Spojler na klapie bagażnika, dodatkowe progi oraz obniżony przedni zderzak - wszystko dostępne za dopłatą - dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.
Wnętrze hondy nie jest zbyt oryginalne, ale za to wygodne i funkcjonalne. Wykorzystane do wykończenia deski rozdzielczej plastiki są dobrej jakości, wystrój wnętrza można dodatkowo poprawić zamawiając okleiny imitujące aluminium lub drewno. Na konsoli środkowej w nieco nietypowy sposób rozlokowano pokrętła regulacji nawiewów - ustawione są one pionowo po lewej stronie. Przełączniki są rozplanowane logicznie i znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Jest jednak pewien wyjątek; włącznik przednich świateł przeciwmgielnych schowano na samym dole konsoli środkowej - nie dość, że trudno go znaleźć, to jeszcze trzeba się do niego schylać.
Znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą ułatwiają regulowane na wysokość: kolumna kierownicza oraz fotel. Generalnie w civicu siedzi się dość nisko - można poczuć się, jak w aucie sportowym. Mankamentem jest jednak ograniczona widoczność do tyłu - manewrując trudno wyczuć, gdzie kończy się samochód.
Jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM wyraźnie lubi wysokie obroty. Co istotne, "kręcenie" silnika nie powoduje drastycznego wzrostu zużycia paliwa. Auto do pokonania 100 kilometrów średnio potrzebuje około 7-7,5 l paliwa.
W civicu zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS, które działa precyzyjnie i charakteryzuje się dużą progresją - na postoju kierownica obraca się bardzo lekko, w miarę zaś zwiększania prędkości na kierownicy czuje się coraz większy opór.
Wysokie noty należą się zawieszeniu testowanego samochodu. Japońskie auto bardzo dobrze trzyma się drogi, a nadwozie nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach nie wychyla się zbyt mocno. Zastrzeżeń nie budzi również układ hamulcowy (ABS w standardzie).
Czterodrzwiowa honda z silnikiem 1.6 kosztuje 62,9 tys. zł. Za te pieniądze otrzymujemy samochód w kolorze metalicznym (inne nie są w ogóle oferowane) wyposażony w m.in. dwie poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek - elektryczne szyby przednie i tylne oraz klimatyzację.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie