Honda Civic 1.4 kontra Toyota Corolla 1.4

Zdzisław Podbielski
Udostępnij:
Samochody japońskie cieszą się opinią dobrze wykonanych, co ściśle wiąże się z poziomem niezawodności. Przykładem są Honda Civic i Toyota Corolla, które porównujemy.

Samochody japońskie cieszą się opinią dobrze wykonanych, co ściśle wiąże się z poziomem niezawodności. Przykładem są Honda Civic i Toyota Corolla, które porównujemy.

 

Wybraliśmy wersje z 3-drzwiowymi nadwoziami napędzane silniami o pojemności skokowej 1,4 l. Modele o tych nazwach mają długą tradycję wytwórczą, Corolla produkowana jest od 1966 r., a Civic od 1972 r. Producenci podkreślają europejski rodowód obecnie produkowanych generacji twierdząc, że zostały zaprojektowane w Europie i dla Europejczyków.

 
Cechy

szczególne
 

fot. Honda
fot. Honda

W obu pojazdach dostrzega się wysoką jakość wykonania - to liderzy niezawodności. Pod tym względem wyprzedzają konkurentów z segmentu C, np. francuskie pojazdy Renault Megane i Peugeota 307. Ważną cechą szczególną Civica i Corolli jest obszerne wnętrze w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Objętość bagażnika w obu autach jest raczej skromna. Corolla ma mniejsze miejsce na bagaż niż o jeden segment mniejszy Fiat Punto. Do cech szczególnych zaliczymy też bezpieczną konstrukcję obu pojazdów oraz wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa.

 

fot. Honda
fot. Honda

Silnik
 

Jednostki napędowe obu pojazdów są nowoczesne. Mają rozrząd 16-zaworowy, 4 cylindry i prawie identyczną pojemność skokową. W układzie rozrządu są jednak różnice: silnik Civica ma jeden wałek, a Corolli - dwa wałki rozrządu. W jednostce napędowej Hondy i Toyoty zastosowano zmienne fazy rozrządu. Oba silniki różnią się mocą, ale moment obrotowy jest tej samej wartości. Do prędkości 100 km/h nieco lepiej rozpędza się Civic, co wynika z przełożeń w skrzyni biegów i przekładni głównej, a nie tylko konstrukcji silnika.

 
Wrażenia z jazdy
 

fot. Toyota
fot. Toyota

Zasiadając za kierownicą odnosi się wrażenie, że w Civicu z większą inwencją twórczą zaprojektowano deskę rozdzielczą, ta w Corolli jest raczej "ociężała" i przypomina stylizację aut niemieckich. W obu pojazdach urządzenia sterowania pracują precyzyjnie, a umieszczona w desce rozdzielczej dźwignia zmiany biegów Hondy może być miłym i praktycznym rozwiązaniem dla wielu kierowców. Samochody wykazują się dobrą dynamiką, ale rozpędzaniu, zwłaszcza dynamicznemu, towarzyszy wyraźnie podwyższona głośność silników, tego w Toyocie bardziej odczuwalna. Kierowca i pasażerowie będą chwalili zawieszenie Hondy i Toyoty. Dobrze tłumi nierówności nawierzchni i poprawnie utrzymuje stabilność samochodu.

 

fot. Toyota
fot. Toyota

Podsumowanie
 

Civic i Corolla cenione są za dobre wykonanie i niezawodność. Te zalety okupiono ceną zakupu i wysokimi kosztami obsługi serwisowej w porównaniu np. z Peugeotem 307. Ceny części zamiennych aut japońskich są również wysokie. Wersje 3-drzwiowe porównywanych aut są tańsze od 5-drzwiowych. Musimy się jednak pogodzić z tym, że wydostanie się z tylnych miejsc jest bardzo utrudnione. Corolla jest tańsza od Civica, za to Honda - lepiej wyposażona. Niższa cena i lepsza promocja Toyoty sprawiają, że to ona znajduje więcej nabywców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie