
Obecnie dostępne są trzy odmiany Civica. Do marca br. sprzedawane będą modele wyprodukowane w roku ubiegłym. Na naszym rynku Honda oferuje korzystne warunki gwarancyjne - 3 lata lub 100 tys. km na mechanikę, 3 lata na powłokę lakierniczą i 6 lat na korozję perforacyjną nadwozia. Znając jakość i niezawodność samochodów tej marki, możemy być pewni bezproblemowej eksploatacji. Dodać warto, że części zamienne i obsługa Hondy są dość drogie, ale częstotliwość przeglądów rzadka - co 20 tys. km.
Wyposażenie i cena
Dostępne wersje silnikowe 1.4 i 1.6 mają podobne wyposażenie, a różnice sprowadzają się do mniej istotnych pozycji. Tak więc w 1.6 otrzymujemy dodatkowo: centralny zamek drzwi sterowany pilotem, głośniki tylne, lusterka boczne w kolorze nadwozia i klamki zewnętrzne też w kolorze nadwozia.
Wyposażenie jest bogate, w standardzie otrzymujemy m.in.: elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), dwie przednie poduszki bezpieczeństwa, system ABS z elektronicznie sterowanym rozdziałem siły hamowania (EBD), pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, regulację wysokości fotela kierowcy, składane i dzielone oparcia siedzeń tylnych oraz elektryczne sterowanie szybami w czterech drzwiach i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne.
Sedan 4-drzwiowy z silnikiem 1.4 kosztuje 54 900 zł, z silnikiem 1.6 - 57 900 zł. Za lakier metalizowany trzeba dopłacić 2000 zł, tyle samo jeśli wybierzemy samochód w tzw. wersji ciężarowej.
Nowa koncepcja
Civic 4-drzwiowy jest przedstawicielem gamy modeli o nowej koncepcji konstrukcyjnej. Polega ona na tzw. "krótkim przodzie", czyli z długości całkowitej pojazdu wygospodarowano jak najwięcej miejsca użytecznego. Ten "krótki przód" osiągnięto przez: wprowadzenie nowego zawieszenia na kolumnach McPhersona, wysokie zamontowanie przekładni kierowniczej i racjonalnie wbudowaniu układu napędowego.
Podłoga jest płaska, bez tunelu centralnego, a zbiornik paliwa wykonano z plastycznej żywicy i tak uformowano, aby wypełniał dostępną przestrzeń.

Wnętrze
Honda podkreśla, że Civic ma najwięcej w swojej klasie miejsca dla pasażerów i bagażu.
Objętość bagażnika wynosi 450 dm3
, jest większa o 40 dm3
niż w poprzednim sedanie. W połączeniu z szeroką pokrywą odsłaniającą duży otwór wsadowy, korzystanie z bagażnika jest wygodne.
Prowadzenie pojazdu
Kierowca siedzi dość nisko, ale w bardzo dobrze ukształtowanym fotelu, podtrzymującym ciało chyba tylko po to, aby chwalić fotel. Samochód wykazuje się dużą stabilnością w ruchu i nie bardzo przechyla się na łukach dróg.
Urządzenia sterowania działają precyzyjnie, umieszczona w podłodze dźwignia płynnie wybiera biegi. Świetnie pracuje elektryczne wspomaganie kierownicy, którego siła wspomagająca zależy od prędkości pojazdu i momentu przykładanego do obracania kierownicy.
Silnik 1.4 (w taki silnik wyposażono testowanego Civica) na biegu luzem jest mało słyszalny. Podczas rozpędzania dość głośny.
Dane techniczne
Moc maks. (KM) | 90-5600 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 130-4300 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,3 |
Prędkość maks. (km/h) | 185 |
Średnie zużycie paliwa (l/100km) | 6.4 |
Poj. bagażnika (l) | 450 |
Cena (zł) | 54 900-57 900 |
Fot. autor
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto