Honda Accord

PRO
Honda postanowiła nieco szybciej odświeżyć swój model w klasie średniej.

Poprzednia generacja Accorda była produkowana zaledwie cztery lata. Choć to niezbyt wiele, w tym czasie konkurenci zrobili wyraźne postępy.By za nimi nadążyć, Pierwszym zauważalnym elementem jest rezygnacja z praktycznego, ale mało eleganckiego nadwozia typu liftback. W sprzedaży początkowo pojawi się czterodrzwiowa wersja nadwozia. Nieco później dołączy odmiana kombi - Tourer. Sedan zagości w polskich salonach sprzedaży prawdopodobnie w marcu, a kombi miesiąc później.
Nowy Accord jest w porównaniu z poprzednikiem o 7 cm dłuższy, 2 cm wyższy i 1 cm szerszy. Linią nadwozia samochód przypomina teraz większy model Legend. Sportowy charakter udało się osiągnąć dzięki wąskim reflektorom i tylnym lampom, zachodzącym na boki nadwozia. Widać tutaj wiele podobieństw do innych pojazdów z kraju Kwitnącej Wiśni. Honda będzie bowiem musiała sprostać konkurencji w postaci nowej Mazdy 6. Piękne nadwozie cieszy nie tylko oko - klinowata sylwetka ma doskonały współczynnik oporu powietrza, zaledwie 0,26. Wewnątrz zainstalowano duże i czytelne, podświetlane czerwonym światłem zegary. Na środkowej konsoli odwzorowano kształt atrapy chłodnicy, radio i pokrętła nawiewu i regulacji temperatury są wysoko, dostęp do nich jest bardzo łatwy.
Pod maską zamontowano nowe silniki benzynowe o pojemności 2,0 (155 KM) i 2,4 l (190 KM). Maksymalny moment obrotowy uzyskują one, typowo dla Hondy, wysoko, przy 4500 obr./min. Ale dzięki zmiennym fazom rozrządu elastyczność ma być lepsza niż można się spodziewać. W późniejszym okresie pojawi się także wysokoprężna jednostka napędowa. Niestety, z oferty wycofana zostanie sportowa wersja modelu Accord - Type-R. Prawdopodobnie ze względów jakościowych produkcja nowego Accorda przeniesiona została z Anglii do Japonii. Z jednej strony tylko się cieszyć, auto będzie na pewno lepiej wykonane, z drugiej martwi wysokie, 35-procentowe cło, które obowiązuje na auta spoza UE. Tym samym bezpośrednim konkurentem cenowym po raz kolejny stanie się Mazda 6. Produkowane w Europie - Toyota Avensis i Nissan Primera - będą zapewne znacznie tańsze.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie