Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda

Dawid Kocik
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda
Udostępnij:
Odświeżona Honda Accord pojawi się w salonach w kwietniu. W samochodzie zmieniono m.in. wygląd przodu, tylne lampy. Japończycy zmodernizowali też silnik Diesla i zmienili nastawy zawieszenia.
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda
Honda Accord po liftingu – zobacz, jak wygląda

Obecna generacja Hondy Accord (ósma z kolei) zadebiutowała w 2008 r. Już niedługo – podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie – japoński koncern pokaże zmodernizowaną wersję swojego auta klasy średniej.

Nadwozie

Zarówno sedan, jak kombi od 2011 r. będą miały przeprojektowany przód. Kształt reflektorów i atrapy chłodnicy został zmieniony, a kierunkowskazy mają przeźroczystą obudowę.

W najwyższych wersjach wyposażeniowych pojawią się biksenony z systemem doświetlania zakrętów. W sedanach nieznacznie zmieniono kształt tylnych świateł, nad tablicą rejestracyjną pojawiła się ozdobna, chromowana listwa.

Wnętrze

W środku zastosowano nowe materiały tapicerskie siedzeń i paneli drzwiowych. W wersji półsportowej Honda Accord Type S dodano półskórzane siedzenia z ciemnoszarym wykończeniem i czarnymi zagłówkami.

Zmodernizowany silnik Diesla

W silniku wysokoprężnym 2,2 i-DTEC o mocy 150 KM inżynierowie koncernu Honda zredukowali straty spowodowane tarciem. Rezultatem jest ograniczenie emisji CO2 o 9 g/km w wersji sedan z 6-biegową przekładnią manualną i o 11 g/km w wersji ze skrzynią automatyczną.

Zmiany te idą w parze z modyfikacjami mającymi na celu poprawienie aerodynamiki. Zastosowano większą przednią osłonę powietrzną oraz pokrywy podwozia i tylnej ramy pomocniczej.

Wiele wysiłku włożono także w ograniczenie strat spowodowanych tarciem kół i opon. W tym celu użyto łożysk kół o niskim tarciu oraz opon o zmniejszonym oporze toczenia. Ponadto, w wersjach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, straty spowodowane tarciem zredukowano dzięki zoptymalizowaniu przełożeń. Dzięki temu zmniejszyło się również zużycie paliwa.

Podwozie

Inżynierowie z Japonii wspólnie z kolegami z Niemiec i Wielkiej Brytanii dopracowali amortyzatory w wersjach Honda Accord Tourer i sedan. Dzięki temu samochód ma lepiej prowadzić podczas szybkiej jazdy autostradą, jak i lepiej tłumić nierówności.

Zmodernizowana Honda Accord pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w kwietniu tego roku.

fot. Honda

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie