Honda Accord kontra Ford Mondeo

Bartłomiej Bałdyga
Fot. AME: Klasyczny sedan w wydaniu Hondy z pewnością może się podobać
Fot. AME: Klasyczny sedan w wydaniu Hondy z pewnością może się podobać
Udostępnij:
Sedany cišgle majš zagorzałych zwolenników. Prezentowane samochody także w tych wersjach należš do najciekawszych przedstawicieli tego segmentu.

Sedany ciągle mają zagorzałych zwolenników. Prezentowane samochody także w tych wersjach należą do najciekawszych przedstawicieli tego segmentu.

 Fot. AME: Klasyczny sedan w wydaniu Hondy z pewnością może się podobać

Z roku, na rok wybór aut jest coraz większy. Za gotówkę lub na raty można kupić pojazdy spełniające wymagania najbardziej ekscentrycznych klientów. Od niepraktycznych, dwumiejscowych kabrioletów po wszechstronne mnivany.

Tymczasem nadal powodzeniem cieszą się auta klasyczne. Osobom,  które mają dość osobliwych tworów współczesnej motoryzacji polecamy porównanie dwóch znanych od lat sedanów klasy średniej. Są to Ford Mondeo Duratec 2.0 Trend Plus i Honda Accord 2.0 Comfort.

Fot. Ford: Drobne zmiany stylistyczne dokonane w ciągu siedmiu lat produkcji obecnej generacji Mondeo, nie wpłynęły znacząco na stylistykę nadwozia
 

Cechy szczególne

 

Obecna generacja Mondeo gości na rynku już od 2000 roku. Drobne zmiany stylistyczne jakich dokonano na przestrzeni siedmiu lat, nie wpłynęły znacząco na stylistykę nadwozia. Jednak konserwatywny model Forda zdobył zaufanie ogromnej liczby klientów w całej Europie. Na naszym rynku stał się popularny nie tylko wśród indywidualnych klientów. Mondeo, za sprawą niewygórowanej ceny, jest częstym widokiem na korporacyjnych parkingach. Auto zbiera pochwały za Fot. AME: Accord posiada lepsza jakość wykonania i nowoczesny silnik
przestronne wnętrze i duży bagażnik. Gorzej wypada jakość i sposób montażu materiałów użytych we wnętrzu.

Tak dużym sukcesem sprzedaży flotowej jak Ford, nie może się pochwalić Honda. Jest droższa i oferuje mniejszy wybór opcji. Zaledwie trzy wersje silnikowe i dwa różne nadwozia, wobec 10. dostępnych jednostek Mondeo w trzech typach karoserii. Accord posiada jednak inne zalety, których właściciele Mondeo mogą mu tylko pozazdrościć. Lepsze materiały i świetne wyciszenie połączono w tym aucie z bardzo bogatym wyposażeniem. Honda ma nie tylko więcej elementów dbających o bezpieczeństwo podróżnych (sześć poduszek Fot. Ford: Jedną z zalet Mondeo jest jego cena
powietrznych, VSC). Na pokładzie znajduje się m.in. standardowo montowany radioodtwarzacz CD, za który Ford karze sobie dopłacić przynajmniej 1500 zł. Japoński producent oferuje także lepsze warunki gwarancji.

 

Silniki

 

Do naszego porównania wybraliśmy auta z bardzo popularnymi silnikami o pojemność 2,0 l. W przypadku Mondeo wybór ten jest niezwykle ważny, bowiem większość problemów związanych z awaryjnością tego auta pochodzi właśnie od serca auta. Częste wizyty w warsztatach przytrafiają się jednak tylko właścicielom aut z silnikami Diesla. Benzynowe jednostki tej marki w opinii fachowców uchodzą za bezawaryjne.

Fordowski silnik 2,0 l z 16-zaworową głowicą rozwija moc 145 KM. Biorąc pod uwagę średnie Fot. AME: Wnętrze Hondy wykończono z dużą precyzją i smakiem
zużycie paliwa na poziomie ok. 8,0 l/100 km i przyspieszenie (0-100km/h) w okolicach 10 s, można go uznać za przyzwoity.

Jednak w tej dziedzinie Honda od lat wyraźnie wyprzedza konkurencję. Japońskie silniki naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami są równie dynamiczne jak i oszczędne. Pod maską Accorda pracuje 155 KM, które pozwala rozpędzić auto do 100 km/h prawie o sekundę szybciej. Ponadto azjatycka jednostka pracuje ciszej i jest bardziej elastyczna.     

 

Jazda

 

Mondeo może się pochwalić bardzo dobrym prowadzeniem. Podobnie jak jego mniejszy brat Focus, jest sztywny i świetnie trzyma się drogi. Szeroki zakres regulacji pozwala praktycznie każdemu na dostosowanie optymalnej pozycji za kierownicą. Siedzisko fotela jest szerokie i wystarczająco długie, aby nawet bardzo wysokie osoby nie odczuwały zbytnio trudów dalekiej podróży. Tunel środkowy z wysoko umieszczoną dzwignią zmiany biegów pomaga bardzo precyzyjnie włączać poszczególne przełożenia. Wpływa to na komfort i dopinguje kierowcę do dynamicznej jazdy. Sportowe zacięcie Mondeo najdzielniej zdradza wersja ST, ale nawet Fot. Ford: Tunel środkowy z wysoko umieszczoną dzwignią zmiany biegów, która pomaga precyzyjnie włączać poszczególne przełożenia
podstawowy model pod tym względem przewyższa większość rynkowych konkurentów. Niewielki niedostatek mocy silnika Ford rekompensuje wzorowo zestrojonym zawieszeniem.

Honda Accord jest zarówno elegancka jak i sportowa. Za trójramienną kierownicą znajdują się przejrzyste zegary z niebiesko białym podświetleniem. Wnętrze wykończono z dużą precyzją i smakiem, znacznie lepiej niż w poprzednich wcieleniach Accorda. Podróż przebiega więc w bardzo przyjemnych warunkach. Japońska limuzyna pod względem komfortu przewyższa swego konkurenta. Jeśli chodzi o pewność prowadzenia, nieznacznie mu ustępuje. Jej mankamentem okazał się mniej precyzyjny układ kierowniczy. Reakcja na polecenia kierowcy jest wolniejsza, trzeba jednak przyznać, że Mondeo ustawił poprzeczkę bardzo wysoko.

Poziom bezpieczeństwa w obu autach jest porównywalny, zarówno Ford jak i Honda zdobyły po 4 gwiazdki w testach EuroNcap. 

 

Podsumowanie

 

Jedną z zalet Mondeo jest jego cena. Z dynamiczną limuzynę z dużą ilością miejsca we wnętrzu trzeba zapłacić tyle, ile za dobrze wyposażonego kompakta. Japoński Accord jest droższy, ale za to lepiej wyposażony i bardziej komfortowy. Na korzyść Hondy przemawia także wyższa jakość wykonania i nowoczesny silnik. Oba auta spodobają się osobom lubiącym dynamiczną jazdę i pewność prowadzenia auta.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Honda Accord

Ford Mondeo

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

+

 

Poziom hałasu (odczuwalny)

+

 

Zużycie paliwa

Remis

Wyposażenie

+

 

Cena

 

+

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Honda Accord 2.0

Ford Mondeo 2.0

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/ benzynowy

4/16/ benzynowy

Pojemność skokowa (cm3
)

1998

1999

Moc maksymalna (KM/obr/min)

155/6000

145/6000

Maksymalny moment obr. (Nm/obr/min)

190/4500

190/4500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,9

9,8

Prędkość maksymalna (km/h)

217

215

Pojemność bagażnika (l)

459

500

Pojemność zbiornika paliwa (l)

65

58

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

6,2/10,6

5,8/11,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)

466,5/176/144,5

473,1/81,2/142,9

Rozstaw osi (cm)

267

275,4

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

2/2

Cena (zł)

89 900

83 690

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Honda Accord Comfort

Ford Mondeo Trend Plus

Poduszki powietrzne

6

4

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

2900 zł

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

S

Klimatyzacja

S

S

Radioodtwarzacz z CD

S

1500 zł

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie