Hołd dla legendarnego modelu: Abarth 595 „50th Anniversary”

(ip)
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Listopad jest miesiącem spod znaku Skorpiona, a w tym roku marka obchodzi 50. rocznicę modelu Abarth 595, prawdziwej ikony, która w latach sześćdziesiątych XX w. odniosła ogromny sukces, dzięki wyjątkowym osiągom, niezwykłym dla tak małego samochodu.

Carlo Abarth, opowiadając o swoim życiu, zwykle mawiał: „silniki, auta, wyścigi, zamiłowanie do motoryzacji, zamiłowanie do

Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth

szybkości to choroba  - piękna, szalona choroba, która zrobiła z nas miłośników tego, co coraz szybsze, tego, co coraz doskonalsze mechanicznie". Dzisiaj te słowa są częścią manifestu Abarth'a i pokazują, jak „pogoń" za coraz lepszymi osiągami staje się czymś więcej niż pasją: to prawdziwy styl życia lub, jak dobrze podsumowuje to animacja komunikacji marki, „Osiągi to stan umysłu".

Z tego „stylu życia" rodzi się model biznesowy, jedyny na skalę światową; pasmo sukcesów, w którym działalność handlowa wspiera zaangażowanie w wyścigi, a wiedza pozyskana na rajdach jest później wykorzystywana w samochodach codziennego użytku. Kiedy mowa o działalności handlowej, nie chodzi tylko o sprzedaż samochodów, ale również montaż zestawów, akcesoriów, licencjonowanie, gadżety oraz sponsoring.

Właśnie dzięki tej różnorodności zainteresowań, od 2007 roku do dnia dzisiejszego, Abarth sprzedał ponad 60.000 egzemplarzy

Abarth 595 z 1963 roku i Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 z 1963 roku i Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth

na świecie, z czego prawie 95% stanowią  samochody użytkowe. Dla Abarth'a również serie specjalne zawsze odgrywały ważną rolę. Świadczy o tym prawie 3.000 sprzedanych do tej pory egzemplarzy i ponad 16.000 zestawów tuningowych, ale również współpraca z ponad 30 partnerami w działalności merchandisingowej i w zakresie umów licencyjnych. Tak więc to nie tylko efektywny model biznesowy, ale również potwierdzenie globalnego zasięgu produktów Abarth'a, który jest obecny w ponad 31 krajach i śledzony na Facebooku przez 800.000 fanów_. _Dzięki obecności na  najważniejszych forach  społecznościowych, profile marki odwiedza codziennie 300.000 osób.

Dzisiaj marka kontynuuje swój rozwój przede wszystkim poza granicami Włoch, gdzie trafia 85% całej sprzedaży. W Europie na przykład zainteresowanie Abarth'em jest żywe przede wszystkim w krajach, w których  motoryzacja oraz zamiłowanie do jazdy mają głębokie korzenie, tak jak we Włoszech (15%), w Wielkiej Brytanii (10%) i w Niemczech (9%). To jednak nie wszystko. Na szczeblu globalnym jeden Abarth na dziesięć dociera nawet do Azji, przede wszystkim do Japonii; rynku, na którym Abarth w ostatnim roku odnotował 129% wzrost.

Dzięki otwarciu się nowych rynków oraz nowoczesnych i idących z duchem czasów punktów dealerskich, sieć ciągle się rozrasta.

Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth

Symbolem tej tendencji jest otwarty niedawno w japońskiej Jokohamie największy salon sprzedaży, promujący Abarth Experience na powierzchni 500 metrów kwadratowych. Są to doskonałe ośrodki tuningowe, w których miłośnicy mogą znaleźć produkty w pełni dopracowane pod względem estetyki, z możliwością indywidualizowania, a przede wszystkim wzbogacenia i udoskonalenia. Dlatego też prawie jedna trzecia klientów Abarth decyduje się na zakup pakietu tuningowego do swojego samochodu: od 2007 roku po dzień dzisiejszy sprzedano ich ponad 16.000.

Wyścigi, samochody codziennego użytku Abarth 500, posprzedaż (wraz z zestawami, akcesoriami i merchandisingiem) i limitowana edycja serii specjalnej - to najwyższy poziom indywidualizacji, którego rezultatem jest samochód praktycznie „wyprodukowany ręcznie" przez wyspecjalizowanych techników z warsztatów Abarth'a; to także współczesne 4-cylindrowe silniki Abarth'a, z których wywodzi się kultowy, nowy, rocznicowy Abarth 595,  mający podstawy do tego, aby stać się prawdziwym, kolekcjonerskim przedmiotem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty