Hołd dla legendarnego modelu: Abarth 595 „50th Anniversary”

(ip)
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Udostępnij:
Listopad jest miesiącem spod znaku Skorpiona, a w tym roku marka obchodzi 50. rocznicę modelu Abarth 595, prawdziwej ikony, która w latach sześćdziesiątych XX w. odniosła ogromny sukces, dzięki wyjątkowym osiągom, niezwykłym dla tak małego samochodu.

Carlo Abarth, opowiadając o swoim życiu, zwykle mawiał: „silniki, auta, wyścigi, zamiłowanie do motoryzacji, zamiłowanie do

Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth

szybkości to choroba  - piękna, szalona choroba, która zrobiła z nas miłośników tego, co coraz szybsze, tego, co coraz doskonalsze mechanicznie". Dzisiaj te słowa są częścią manifestu Abarth'a i pokazują, jak „pogoń" za coraz lepszymi osiągami staje się czymś więcej niż pasją: to prawdziwy styl życia lub, jak dobrze podsumowuje to animacja komunikacji marki, „Osiągi to stan umysłu".

Z tego „stylu życia" rodzi się model biznesowy, jedyny na skalę światową; pasmo sukcesów, w którym działalność handlowa wspiera zaangażowanie w wyścigi, a wiedza pozyskana na rajdach jest później wykorzystywana w samochodach codziennego użytku. Kiedy mowa o działalności handlowej, nie chodzi tylko o sprzedaż samochodów, ale również montaż zestawów, akcesoriów, licencjonowanie, gadżety oraz sponsoring.

Właśnie dzięki tej różnorodności zainteresowań, od 2007 roku do dnia dzisiejszego, Abarth sprzedał ponad 60.000 egzemplarzy

Abarth 595 z 1963 roku i Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 z 1963 roku i Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth

na świecie, z czego prawie 95% stanowią  samochody użytkowe. Dla Abarth'a również serie specjalne zawsze odgrywały ważną rolę. Świadczy o tym prawie 3.000 sprzedanych do tej pory egzemplarzy i ponad 16.000 zestawów tuningowych, ale również współpraca z ponad 30 partnerami w działalności merchandisingowej i w zakresie umów licencyjnych. Tak więc to nie tylko efektywny model biznesowy, ale również potwierdzenie globalnego zasięgu produktów Abarth'a, który jest obecny w ponad 31 krajach i śledzony na Facebooku przez 800.000 fanów_. _Dzięki obecności na  najważniejszych forach  społecznościowych, profile marki odwiedza codziennie 300.000 osób.

Dzisiaj marka kontynuuje swój rozwój przede wszystkim poza granicami Włoch, gdzie trafia 85% całej sprzedaży. W Europie na przykład zainteresowanie Abarth'em jest żywe przede wszystkim w krajach, w których  motoryzacja oraz zamiłowanie do jazdy mają głębokie korzenie, tak jak we Włoszech (15%), w Wielkiej Brytanii (10%) i w Niemczech (9%). To jednak nie wszystko. Na szczeblu globalnym jeden Abarth na dziesięć dociera nawet do Azji, przede wszystkim do Japonii; rynku, na którym Abarth w ostatnim roku odnotował 129% wzrost.

Dzięki otwarciu się nowych rynków oraz nowoczesnych i idących z duchem czasów punktów dealerskich, sieć ciągle się rozrasta.

Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth
Abarth 595 ‘50th Anniversary’, Fot: Abarth

Symbolem tej tendencji jest otwarty niedawno w japońskiej Jokohamie największy salon sprzedaży, promujący Abarth Experience na powierzchni 500 metrów kwadratowych. Są to doskonałe ośrodki tuningowe, w których miłośnicy mogą znaleźć produkty w pełni dopracowane pod względem estetyki, z możliwością indywidualizowania, a przede wszystkim wzbogacenia i udoskonalenia. Dlatego też prawie jedna trzecia klientów Abarth decyduje się na zakup pakietu tuningowego do swojego samochodu: od 2007 roku po dzień dzisiejszy sprzedano ich ponad 16.000.

Wyścigi, samochody codziennego użytku Abarth 500, posprzedaż (wraz z zestawami, akcesoriami i merchandisingiem) i limitowana edycja serii specjalnej - to najwyższy poziom indywidualizacji, którego rezultatem jest samochód praktycznie „wyprodukowany ręcznie" przez wyspecjalizowanych techników z warsztatów Abarth'a; to także współczesne 4-cylindrowe silniki Abarth'a, z których wywodzi się kultowy, nowy, rocznicowy Abarth 595,  mający podstawy do tego, aby stać się prawdziwym, kolekcjonerskim przedmiotem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie