Carlo Abarth, opowiadając o swoim życiu, zwykle mawiał: „silniki, auta, wyścigi, zamiłowanie do motoryzacji, zamiłowanie do

szybkości to choroba - piękna, szalona choroba, która zrobiła z nas miłośników tego, co coraz szybsze, tego, co coraz doskonalsze mechanicznie". Dzisiaj te słowa są częścią manifestu Abarth'a i pokazują, jak „pogoń" za coraz lepszymi osiągami staje się czymś więcej niż pasją: to prawdziwy styl życia lub, jak dobrze podsumowuje to animacja komunikacji marki, „Osiągi to stan umysłu".
Z tego „stylu życia" rodzi się model biznesowy, jedyny na skalę światową; pasmo sukcesów, w którym działalność handlowa wspiera zaangażowanie w wyścigi, a wiedza pozyskana na rajdach jest później wykorzystywana w samochodach codziennego użytku. Kiedy mowa o działalności handlowej, nie chodzi tylko o sprzedaż samochodów, ale również montaż zestawów, akcesoriów, licencjonowanie, gadżety oraz sponsoring.
Właśnie dzięki tej różnorodności zainteresowań, od 2007 roku do dnia dzisiejszego, Abarth sprzedał ponad 60.000 egzemplarzy

na świecie, z czego prawie 95% stanowią samochody użytkowe. Dla Abarth'a również serie specjalne zawsze odgrywały ważną rolę. Świadczy o tym prawie 3.000 sprzedanych do tej pory egzemplarzy i ponad 16.000 zestawów tuningowych, ale również współpraca z ponad 30 partnerami w działalności merchandisingowej i w zakresie umów licencyjnych. Tak więc to nie tylko efektywny model biznesowy, ale również potwierdzenie globalnego zasięgu produktów Abarth'a, który jest obecny w ponad 31 krajach i śledzony na Facebooku przez 800.000 fanów_. _Dzięki obecności na najważniejszych forach społecznościowych, profile marki odwiedza codziennie 300.000 osób.
Dzisiaj marka kontynuuje swój rozwój przede wszystkim poza granicami Włoch, gdzie trafia 85% całej sprzedaży. W Europie na przykład zainteresowanie Abarth'em jest żywe przede wszystkim w krajach, w których motoryzacja oraz zamiłowanie do jazdy mają głębokie korzenie, tak jak we Włoszech (15%), w Wielkiej Brytanii (10%) i w Niemczech (9%). To jednak nie wszystko. Na szczeblu globalnym jeden Abarth na dziesięć dociera nawet do Azji, przede wszystkim do Japonii; rynku, na którym Abarth w ostatnim roku odnotował 129% wzrost.
Dzięki otwarciu się nowych rynków oraz nowoczesnych i idących z duchem czasów punktów dealerskich, sieć ciągle się rozrasta.

Symbolem tej tendencji jest otwarty niedawno w japońskiej Jokohamie największy salon sprzedaży, promujący Abarth Experience na powierzchni 500 metrów kwadratowych. Są to doskonałe ośrodki tuningowe, w których miłośnicy mogą znaleźć produkty w pełni dopracowane pod względem estetyki, z możliwością indywidualizowania, a przede wszystkim wzbogacenia i udoskonalenia. Dlatego też prawie jedna trzecia klientów Abarth decyduje się na zakup pakietu tuningowego do swojego samochodu: od 2007 roku po dzień dzisiejszy sprzedano ich ponad 16.000.
Wyścigi, samochody codziennego użytku Abarth 500, posprzedaż (wraz z zestawami, akcesoriami i merchandisingiem) i limitowana edycja serii specjalnej - to najwyższy poziom indywidualizacji, którego rezultatem jest samochód praktycznie „wyprodukowany ręcznie" przez wyspecjalizowanych techników z warsztatów Abarth'a; to także współczesne 4-cylindrowe silniki Abarth'a, z których wywodzi się kultowy, nowy, rocznicowy Abarth 595, mający podstawy do tego, aby stać się prawdziwym, kolekcjonerskim przedmiotem.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?