Highway Teammate. Autonomiczne auto według Toyoty

(mm/ip)
Toyota przedstawiła wyniki drogowych prób samochodu testowego Highway Teammate – zmodyfikowanego Lexusa GS – będącego demonstratorem technologii automatycznego prowadzenia pojazdów, które mają trafić na rynek już około roku 2020 / Fot. Toyota
Toyota przedstawiła wyniki drogowych prób samochodu testowego Highway Teammate – zmodyfikowanego Lexusa GS – będącego demonstratorem technologii automatycznego prowadzenia pojazdów, które mają trafić na rynek już około roku 2020 / Fot. Toyota
Toyota przedstawiła wyniki drogowych prób samochodu testowego Highway Teammate – zmodyfikowanego Lexusa GS – będącego demonstratorem technologii automatycznego prowadzenia pojazdów, które mają trafić na rynek już około roku 2020.
Toyota przedstawiła wyniki drogowych prób samochodu testowego Highway Teammate – zmodyfikowanego Lexusa GS – będącego demonstratorem technologii automatycznego
Toyota przedstawiła wyniki drogowych prób samochodu testowego Highway Teammate – zmodyfikowanego Lexusa GS – będącego demonstratorem technologii automatycznego prowadzenia pojazdów, które mają trafić na rynek już około roku 2020 / Fot. Toyota

Projekt jest częścią szerszej koncepcji Mobility Teammate, interaktywnego samochodu przyszłości, który ułatwia bezpieczne i sprawne przemieszczanie się z wykorzystaniem mechanizmów sztucznej inteligencji.

Highway Teammate testowany był w rzeczywistym ruchu drogowym na drogach szybkiego ruchu wokół Tokio tworzących sieć Shuto Expressway. Wyposażony w specjalny sprzęt i oprogramowanie Lexus GS samodzielnie wykonywał wszystkie manewry związane z poruszaniem się po drogach ekspresowych, od włączania się do ruchu, przez jazdę z zachowaniem bezpiecznych odstępów od innych pojazdów, zmianę pasów ruchu i wyprzedzanie, po opuszczanie drogi przez odpowiednie zjazdy.

O tym się mówi: Euro 2016. Polska w trzecim koszyku

Do jazdy w trybie automatycznym system wykorzystuje precyzyjną cyfrową mapę oraz szereg czujników, w tym czujnik radarowy, kamery oraz czujnik laserowy. Określając w ten sposób swą pozycję w przestrzeni oraz w stosunku do przeszkód i innych pojazdów, Highway Teammate samoczynnie steruje kierownicą, napędem i hamulcami.

Toyota wskazuje trzy zasadnicze elementy, składające się na koncepcję Mobility Teammate. Są to inteligencja prowadzenia, inteligencja interakcji i inteligencja w sieci. Inteligencja prowadzenia obejmuje rozpoznawanie otoczenia i automatyczne kierowania pojazdem w oparciu o prognozy zmian sytuacji i decyzje podejmowane przez mechanizmy sztucznej inteligencji. Inteligencja interakcji to całość zagadnień związanych z komunikacją człowieka z maszyną, w tym rozpoznawanie stanu kierowcy. Inteligencja w sieci to komunikacja z otoczeniem, w tym z infrastrukturą drogową i innymi pojazdami.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty