Zbliżająca się (1 maja 2004 r.) chwila wejścia Polski do UE sprawia, że europejskie koncerny motoryzacyjne
podejmują decyzję o wydłużeniu gwarancji na swoje auta do dwóch lat.
Od wczoraj Peugeot Polska sprzedaje swoje samochody z 2-letnią
gwarancją producenta bez limitu przebiegu. Podobną zasadę 2 listopada
wprowadził Citroen. Jednak pierwszy z europejskich firm obecnych w
Polsce był Opel, który daje taką gwarancję już od ponad roku. 1
stycznia 2003 r. podobną decyzję podjął Fiat. Od 1 września wszystkie
modele Renault są objęte 2-letnią gwarancją mechaniczną producenta.
Wcześniej, 1 stycznia, wprowadziły 2-letnią gwarancję na fabrycznie
nowe samochody Volkswagen, Seat i Skoda.
Europejscy producenci gonią tym samym Azjatów. Wielu polskich
klientów sporą wagę przywiązuje do przedłużonej - w stosunku do
konkurentów - gwarancji. Gdy nabywca zaciąga wysoki kredyt na
zakup nowego samochodu, chce mieć świadomość, że pojazd będzie
niezawodny (lub bezpłatnie naprawiany) przez pierwsze lata
eksploatacji. Dzięki temu popularność zdobyły w Polsce auta koreańskie.
Trzyletnią gwarancję (lub do 100 tys. przejechanych kilometrów)
od dawna mają produkty japońskich firm. Przypomnę tylko, że kilka lat
temu Toyota sprzedawała swoją corollę z 5-letnią gwarancją. Także
Nissan - goniąc japońskiego sąsiada - przez czas jakiś sprzedawał
almerę według takich zasad. My, klienci, możemy się z takiego pojedynku
tylko cieszyć.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?