Za 10 mln euro powstaną w okolicy Warszawy biura importera, punkt sprzedaży pojazdów i stacja serwisowa Volvo Truck Center.
Firma przewiduje w tym roku wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych, które i tak cieszą się powodzeniem. Dobrze też wiedzie się firmie Volvo Construction Equipment, która produkuje maszyny budowlane.
Przez ostatni rok w fabrykę we Wrocławiu firma zainwestowała 5 mln euro. Powstające tu koparko-ładowarki trafiają na wszystkie kontynenty.
Sprzedawane są od Republiki Południowej Afryki, Chile po Australię, jednak najwięksi odbiorcy to USA, Francja i Hiszpania. Udział w polskim rynku wynosi 4-6 proc., ale firma zapewnia, że wciąż rośnie.
Gorzej jednak idzie sprzedaż autobusów, a to z powodu załamania krajowego rynku.
Przez cały miniony rok udało się sprzedać zaledwie 47 autobusów. Wyprodukowano co prawda 260 pojazdów, lecz większość poszła na eksport.
Dziś Volvo ma zamówienia, które zapewnią pracę wrocławskiej fabryce do końca pierwszego półrocza.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?