Seat Arona z silnikiem benzynowym 1.5 TSI uzyskał prawie pełne oceny za niska emisję spalin. Ale przy współczynniku efektywności energetycznej (6,1 na 10 możliwych) ogólna ocena modelu Arona została ograniczona do czterech gwiazdek. Na tym wyniku zaważyły wyniki testów podczas jazdy na autostradzie, gdzie emisja spalin była zawyżona.
W przypadku Skody Octavii testowano wersję z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI. Auto uzyskało trzy gwiazdki, zarówno w zakresie czystego powietrza, jak i efektywności energetycznej. Jak zaznaczono w raporcie Green NCAP emisja spalin była marginalna w teście zimnego rozruchu, ale kontrola tlenków azotu wypadła słabo w teście drogowym o dużym obciążeniu.
Trzecim testowanym autem był Fiat Panda z silnikiem na benzynę i sprężony gaz ziemny CNG. Podczas pracy na gazie emisje zanieczyszczeń są ogólnie dobrze kontrolowane. Jednak gdy pojazd jest zasilany benzyną i bez filtra cząstek stałych, emisje cząstek stałych są niezwykle wysokie, ponad dwadzieścia razy wyższe niż w trybie CNG (w przypadku testu na zimno). To zadecydowało, że Panda otrzymała tylko dwie gwiazdki.
Green NCAP jest inicjatywą, którą wspierają rządy europejskie, stowarzyszenia motoryzacyjne, grupy konsumenckie i uczelnie wyższe, wspierana przez Euro NCAP. Ma na celu promowanie samochodów mniej zanieczyszczających środowisko oraz bardziej energooszczędnych.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?